Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری حدود ۱۴ میلیون تن گندم تولید و ۱۰.۵ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری می‌شود.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در گفتگو با خبر ۲۱ شبکه یک سیما با بیان این مطلب، اظهار کرد: بارندگی‌ها در سال زراعی جاری ۲۳ درصد بیش‌تر از میانگین بلند مدت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره قیمت گذاری محصولات کشاورزی، گفت: خوشبختانه امسال آقای رئیس جمهور توجه ویژه‌ای داشتند و قیمت گندم را از هر کیلوگرم ۲۲۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان رساندند و ما در نظر داریم با نشست‌هایی که با تشکل‌های کشاورزی به ویژه بنیاد گندمکاران خواهیم داشت، بتوانیم قیمت گندم را هر سال نزدیک‌تر به قیمت‌های جهانی و روز دنیا تعیین کنیم و این موضوع می‌تواند به پایداری تولید در کشور کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی، افزایش عملکرد در واحد سطح را از راهکار‌های تثبیت پایداری تولید گندم برشمرد و افزود: افزایش عملکرد در واحد سطح با شعار سال یعنی جهش تولید نیز منطبق است.

وی میانگین عملکرد گندم آبی و دیم در واحد سطح را به ترتیب ۴.۵ تن و ۱.۳ تن در هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: برنامه‌های بسیار مفصلی برای افزایش عملکرد در هکتار گندم در کشور داریم که با تحقق این امر، درآمد کشاورزان نیز افزایش می‌یابد و نسبت به کشت این محصول در سال‌های آینده رغبت پیدا می‌کنند.

خاوازی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین نهاده‌هایی که می‌تواند موجب افزایش عملکرد گندم شود، رقم مناسب است که در این زمینه برنامه‌های خوبی داریم.

وی، در اختیار قرار دادن به موقع کود شیمیایی را از دیگر عوامل افزایش تولید گندم عنوان کرد و افزود: تجهیز و آماده سازی ناوگان مکانیزاسیون نیز در افزایش تولید گندم کشور موثر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی کاظم خاوازی تولید گندم افزایش عملکرد جهاد کشاورزی تولید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور

 روستایی همزمان با روز ملی گندم گفت: تنوع ژنتیکی بسیار خوبی در بین ارقام معرفی شده گندم برای سازگاری و تاب‌آوری در برابر تنش‌های خشکی، سرما، گرما، بیماری‌ها، سازگاری خصوصی، قابلیت کشت در شرایط آبیاری تکمیلی، کیفیت خوب نانوایی و پاستا و ماکارونی وجود دارد و این تنوع ژنتیکی برای پایداری تولید و افزایش کیفیت نان بسیار مناسب است.

وی اضافه کرد: از این ارقام ۲۷ رقم گندم نان زمستانه و بینابین برای مناطق سرد و معتدل، ۱۲ رقم گندم دوروم برای تولید پاستا و ماکارونی برای کشت در مناطق معتدل و گرمسیر دیم و ۱۱ رقم گندم نان بهاره برای مناطق گرمسیری بوده است.

 رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: تعداد ۳۶ رقم دارای عکس‌العمل مقاوم الی نیمه مقاوم به بیماری زنگ زرد، تعداد ۱۱ رقم عکس‌العمل نیمه مقاوم الی نیمه حساس و ۶ رقم از عکس‌العمل نیمه حساس الی حساس برخوردارند. 

روستایی اعلام کرد: با اجرای طرح جهش تولید کشاورزان با استفاده از ارقام جدید گندم و رعایت دستورالعمل‌های فنی موسسه تولید دیمزار‌ها را ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش دادند.

وی افزود: تنوع ارقام گندم موسسه ضمن افزایش تولید و تامین امنیت غذایی در کشور موجب افزایش کیفیت تولید نان شده است.

روستایی گفت:ارقام گندم دوروم از کیفیت بسیار مناسب برای تولید پاستا و ماکارونی برخوردارند.

وی گفت: با تلاش محققان این موسسه با معرفی ارقام جدید گندم و همکاری شرکت‌های بخش خصوصی در ۸۵ درصد مزارع دیم کشور از بذر ارقام معرفی شده موسسه استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم
  • افزایش مزارع نوآور به ۱۵۰ مزرعه در سال جاری
  • ایران غنی‌ترین بانک ژن ذخایر ژنتیک گندم را دارد