Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  حسن نگین تاجی گفت: هرگونه تجاوز به اراضی ملی و انفال، قطع درختان، بوته‌کنی، تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی زراعی جرم بوده و با آن به‌شدت برخورد می‌شود.

وی افزود: به کلیه رؤسای محترم حوزه‌های قضایی و دادستان‌های محترم اعلام گردیده که در راستای دستورالعمل‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال با هرگونه تعدی به انفال برخورد گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به کلیه رؤسای محترم حوزه‌های قضایی و دادستان‌های محترم اعلام گردیده که در راستای دستورالعمل‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال با هرگونه تعدی به انفال برخورد گردد.

 نگین تاجی گفت: به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز دستور داده‌شده در چهارچوب مقررات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان نسبت به هرگونه اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از دست‌اندازی به انفال و وقوع اقدامات مجرمانه از بین بردن جنگل‌ها و مراتع برنامه‌ریزی و اقدام نمایند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال تصریح کرد: طی دو ماه اخیر موارد متعددی از دست‌اندازی به اراضی ملی، قطع اشجار، بوته کنی، از بین بردن مراتع و تخریب اراضی گزارش گردیده که توسط دادستان‌های حوزه‌های قضایی برای مجرمین پرونده تشکیل و در حال رسیدگی است.

حسن نگین تاجی به دست‌اندازی‌هایی که توسط سودجویان، به اراضی ملی در شهرستان مرکز استان شده اشاره نمود و گفت: به دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان اعلام گردیده که بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای با این اقدامات برخورد گردد.

او افزود: تاکنون نیز پرونده‌های متعددی برای مجرمین تشکیل و در روند رسیدگی قضایی قرارگرفته‌اند.

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی سامانه پیامکی به‌منظور ارتباط بهتر و راحت‌تر مردم با دستگاه قضایی در صیانت از منابع طبیعی و محیط‌زیست و جنگل خبر داد و افزود: دستگاه قضایی استان علاوه بر سامانه سجام به آدرس sajam.scpd.ir، سامانه پیامکی به شماره ۳۰۰۰۱۲۹ را در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان راه‌اندازی نموده است.

نگین‌تاجی در ادامه ضمن دعوت مردم در همکاری با دستگاه قضایی در صیانت از اراضی ملی، منابع طبیعی، محیط‌زیست و جنگل‌ها و رودخانه‌های استان و هرجایی که در حکم انفال است، گفت: عموم مردم شریف استان می‌توانند از طریق تلفن همراه اقدامات مجرمانه افراد متعرض به موارد ذکرشده را در سراسر استان به این سامانه ارسال نمایند.

او بیان کرد: سیاست ما در دادگستری استان این است که مردم عزیز، در استان، دیدبانان قضایی ما هستند و می‌توانند در هر جای استان کهگیلویه و بویراحمد و در هر زمان هرگونه جرم را از طریق این سامانه به دادگستری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت از وقوع جرم پیشگیری یا با مجرمین برخورد قضایی گردد.

کد خبر 499448 برچسب‌ها استان کهگیلویه وزارت دادگستری زمین خواری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه وزارت دادگستری زمین خواری کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه دادگستری استان وقوع جرم نگین تاجی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر

 جاوید بخت افزود: تاکنون در سطح استان حدود ۲/۶ میلیون متر مکعب انواع طرح‌های آبخیزداری در استان اجرا شده است.

 وی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل سازه‌های سنگی ملاتی، گابیون، بند‌های خاکی و سازه‌های تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این سازه‌ها نقش مهمی در کنترل سیلاب، ذخیره آب، پیشگیری از فرسایش خاک و افزایش آب قنوات و چاه‌ها دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۶۵۱ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • کشف زمین خواری میلیاردی در زاهدان
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر
  • آبگیری همه طرح‌های آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در بارش‌های اخیر
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • هشدار رئیس پلیس فتا لرستان در خصوص پیامک‌های جعلی در ایام نوروز
  • هشدار رئیس سابق کمیسیون اروپایی درباره وقوع جنگی بزرگ
  • هشدار یونکر درباره خطر وقوع جنگی بزرگ
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت