Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبری: ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید، ابلاغ ۳۴ اولویت عمومی و تخصصی وزارت جهاد کشاورزی از سوی روحانی، نماز جمعه ۲۲ فروردین در تهران و مراکز استان‌‌ها اقامه نخواهد شد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، رهبری: ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید، ابلاغ ۳۴ اولویت عمومی و تخصصی وزارت جهاد کشاورزی از سوی روحانی، نماز جمعه ۲۲ فروردین در تهران و مراکز استان‌‌ها اقامه نخواهد شد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در پنجشنبه ۲۱ فروردین ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح فاصله گذاری اجتماعی مفید بوده است/ این طرح ۱۵ الی ۲۰ روز دیگر ادامه داشته باشد

«فرج الله رجبی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: شاید ما در بحث شناسایی و عواملی که این وضعیت را در کشور تشدید کردند، انتقادات و گلایه هایی داشته باشیم ولی این گلایه ها و انتقادات به جای خود الان باید اولویت ما این باشد که بتوانیم در این وضعیت بین المللی گلیم خود را از آب بیرون بکشیم.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید بتوانیم کشور را به حالت ثباتی برسانیم و عوارض جانبی و تلفات این بیماری را در کشور کم کنیم و این محقق نمی شود مگر اینکه این بیماری را مهار و کنترل کنیم و از آن طرف بخش اقتصادی را حرکت دهیم.

 

وی تصریح کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی طرح مفیدی بوده است اما متاسفانه در چند روز گذشته شهر تهران بسیار شلوغ بوده است و همین نگرانی هایی را ایجاد می کند. دولت باید با تدبیر عمل کند و رها کردن این ماجرا باعث می شود دستاوردهای گذشته نیز از بین برود.

 

همه بشریت امروز نیاز به یک منجی دارد/ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز پنجشنبه مصادف با نیمه‌ شعبان، سالروز ولادت باسعادت قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با ملت شریف ایران مستقیم سخن گفتند. ایشان در سخنان خود خطاب به ملت ایران فرمودند: عید نیمه شعبان را تبریک می گویم بر همه شما و مسلمانان جهان و آزادی‌خواهان دنیا. توفیق دیدار حضوری شما را نداشتم و ناگزیر از راه دور با شما حرف می‌زنم.

فرمانده کل قوا ادامه دادند: شاید در تاریخ بشر کمتر دوره‌ای اتفاق افتاده باشد که آحاد بشری و جامعه بشری به قدر امروز احساس نیاز به منجی داشته باشد؛ احساس نیاز به یک منجی، به یک مهدی، احساس نیاز به یک دست قدرت الهی، امامت مظلوم، عصمت و هدایت الهی.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  اظهار کردند: بشر با اینهمه پیشرفت های علمی حیرت آور، احساس خوشبختی نمی کند. بشریت دچار فقر، بیماری، فحشا، گناه، بی عدالتی، نابرابری، شکاف طبقاتی بسیار وسیع و سوء استفاده قدرت ها از علم است. اینهمه پیشرفت و تحولات گوناگون نتوانسته به بشر خوشبختی ببخشد. امروز علم در خدمت بی‌عدالتی قرار گرفته است.

 

ابلاغ ۳۴ اولویت عمومی و تخصصی وزارت جهاد کشاورزی از سوی رییس جمهوری

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیوست حکم انتصاب کاظم خاوازی به سمت وزیر جهاد کشاورزی، اولویت‌های سی و چهارگانه این وزارتخانه را در دو بخش عمومی و تخصصی، ابلاغ کرد. حجت الاسلام حسن روحانی در این پیوست حکم، از خاوازی خواسته است که برنامه‌های وزارتخانه تحت مدیریت خود را با توجه دقیق به جهت‌گیری‌ها و اولویت‌های سی و چهار گانه تنظیم کرده و برنامه‌های اجرایی را ظرف ۲ ماه به دفتر وی ارایه کند.

رئیس جمهور همچنین در این پیوست حکم، سازمان برنامه و بودجه کشور را موظف کرد هر ۶ ماه یک بار گزارش مقایسه‌ای از پیشرفت و تحقق برنامه درباره اولویت‌های ابلاغی را به دفتر رئیس جمهور ارایه نماید تا عملکرد و چگونگی پیشرفت برنامه‌ها ارزیابی شود.

متن حکم پیوست به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر کاظم خاوازی

وزیر محترم جهاد کشاورزی

دولت دوازدهم، بر اساس برنامه‌هایی که در دوران انتخابات ریاست جمهوری به مردم ارائه شده است و نیز مبتنی بر برنامه تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی در هنگام معرفی وزرا، رسالتی بس سنگین بر عهده دارد. این دولت باید بتواند طی دوره فعالیت خود، کشور عزیزمان ایران را از چالش‌های بزرگ انباشته شده در طول چند دهه گذشته عبور داده و شرایط مساعدی را برای مقطع پایانی فعالیت خود در سال ۱۴۰۰ که مصادف با به پایان رسیدن قرن حاضر است، به وجود آورد.

محدودیت منابع و سایر محدودیت‌های سیاسی، اداری، اجتماعی و فرهنگی از یک طرف و اسناد بالادستی شامل سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده، ایجاب می‌کند که هر وزارتخانه بر اهداف مشخص و محدودی که از اولویت بالایی برخوردار هستند، متمرکز شود و علاوه بر پیشبرد امور جاری، اصلاحات ساختاری برای محقق ساختن برنامه‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

لذا ضروری است جناب‌عالی برنامه‌های وزارتخانه تحت مدیریت خود را با توجه دقیق به جهت‌گیری‌ها و اولویت‌های ذیل تنظیم کرده و برنامه‌های اجرایی را ظرف ۲ ماه به دفتر اینجانب ارائه نمایید.

همچنین، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است هر ۶ ماه یک بار گزارش مقایسه‌ای از پیشرفت و تحقق برنامه درباره اولویت‌های ابلاغی را به دفتر رئیس جمهور ارائه نماید تا عملکرد و چگونگی پیشرفت برنامه‌ها ارزیابی شود.

 

خاوازی به عنوان «وزیر جهاد کشاورزی» منصوب شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با استناد به اصول ۸۷ و ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و رای اعتماد روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی، طی حکمی کاظم خاوازی را به عنوان «وزیر جهاد کشاورزی» منصوب کرد. متن حکم حجت الاسلام حسن روحانی در این باره به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر کاظم خاوازی

با استناد به اصول هشتاد و هفتم و یکصد و سی و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به رأی اعتماد مورخ ۱۳۹۹.۰۱.۲۰ مجلس شورای اسلامی، جناب‌عالی به سمت «وزیر جهاد کشاورزی» منصوب می‌شوید تا با به‌ کارگیری همه استعداد و صلاحیت خویش و استفاده از مدیران شایسته، در پیشبرد برنامه دولت دوازدهم و اولویت‌ها و مأموریت‌های ابلاغی رئیس جمهور اقدام نمایید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، در هماهنگی با هیأت محترم وزیران و با حرکت در مسیر اعتدال و رعایت کامل «منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید» در انجام شایسته وظایف قانونی و خدمت به اسلام و ملت شریف ایران موفق باشید.

  حسن روحانی            

رئیس جمهوری اسلامی ایران»

 

نماز جمعه ۲۲ فروردین در تهران و مراکز استان‌‌ها اقامه نخواهد شد

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: میعادگاه نماز جمعه این هفته، می توانست شاهد تبادل عواطف و احساسات نمازگزاران ارجمند نسبت به آقا و مولایمان باشد، اما در کمال تأسف، ضمن عرض ادب و ارادت، به استحضار می رسانیم که در ادامه همکاری و همراهی با ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، نماز جمعه ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۹ در مراکز استان ها اقامه نخواهد شد و در سایر شهرستان ها و مناطق، مطابق روال تعریف شده، منوط به جمع بندی و تصمیم گیری کمیته های استانی تعیین شده با محوریت نمایندگان محترم ولی فقیه می باشد که از طریق شبکه های استانی اطلاع رسانی خواهد شد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«باسمه تعالی
اطلاعیه شماره ۷ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در خصوص مراسم عبادی ـ سیاسی نمازجمعه(مورخ ۲۲ فروردین ۱۳۹۹)

مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی!

نیمه شعبان امسال، هرچند از نظر شکلی، متفاوت با سال های گذشته است، لیکن حال تضرع و توسل و استغاثه ای که در قلوب مؤمنین مشاهده می شود و انسجام و وحدتی که در سایه ابتکار و خلاقیت مردمی و نهادی در بزرگداشت این مناسبت بزرگ و بهره مندی از ظرفیت معنوی کم نظیرش، با محوریت ائمه محترم جمعه در اقصی نقاط کشور مشاهده می شود، دل و جان منتظران ظهور را بیش از همیشه نزدیک و خالص نموده و جلوه هایی زیبا از حرکت جمعی و ملی را بدون حضور ظاهری در اجتماع رقم زده است که ندای یا مهدی ادرکنی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به عرش خواهد رساند.

میعادگاه نماز جمعه این هفته، می توانست شاهد تبادل عواطف و احساسات نمازگزاران ارجمند نسبت به آقا و مولایمان باشد، اما در کمال تأسف، ضمن عرض ادب و ارادت، به استحضار می رسانیم که در ادامه همکاری و همراهی با ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، نماز جمعه 22 فروردین ماه 1399 در مراکز استان ها اقامه نخواهد شد و در سایر شهرستان ها و مناطق، مطابق روال تعریف شده، منوط به جمع بندی و تصمیم گیری کمیته های استانی تعیین شده با محوریت نمایندگان محترم ولی فقیه می باشد که از طریق شبکه های استانی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

امکان تبدیل ایران به هاب سلامت منطقه

«محسن رضایی» پس از برگزاری جلسات کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال جهش تولید گفت: جلسات کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت از این هفته فعال شده‌اند، امروز 2 کمیسیون اقتصاد و کمیسیون زیربنایی و تولیدی، تشکیل جلسه دادند. موضوع جلسات کمیسیون‌های اقتصاد و زیربنایی مجمع، به آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا در کشور بود. گزارشات خوبی از پیامدهای کرونا در سطح جهان ارایه شد. تاثیرکرونا در اقتصاد اروپا و هم اقتصاد آمریکا و اقتصاد آسیا گزارش خوبی داده شد. معلوم شد که این بحران، بحرانی بسیار جدی است و هنوز هم همه ی ابعاد آن مشخص نشده است چون معلوم نیست تا چه مدت دیگر این همه گیری ادامه پیدا کند. همچنین در این جلسه آثار این بیماری در بخش های مختلف کشور خودمان مورد بحث قرار دادیم. انطباق این اقداماتی که دولت محترم و قشرهای مختلف انجام داده اند را از نظر اقتصادی با اقتصاد مقاومتی بررسی کردیم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی بیش از پنج - شش سال است که برای مدیریت بحران هایی از این نوع و بحران اقتصادی مثل تحریم ها، تنظیم ابلاغ شده است. بندها و پیش‌بینی ها و راه کارهای خوبی در این سند هست که ما بر اساس همان سند داریم به وضعیت و کارکرد دولت و مجلس نگاه می کنیم که بعد نظارتی خودمان را انجام دهیم ولی مهمتر از بعد نظارتی این است که کمک کنیم به دولت و مجلس و به همه قشرهایی که دارند زحمت می‌کشند و تلاش می کنند.

 

برای دستیابی به افق مهدوی، محکوم به قوی شدن هستیم

سردار «غلامرضا جلالی»، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی فرا رسیدن سالروز ولادت امام عصر (عج) را تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است: «شعبان بدون شک یکی از درخشان ترین ماه‌ها و ماه شکفتن و طلوع در تقویم الهی است. طلوع آفتابی که روزی زنجیرها را از پای محرومان و ستمدیدگانی که در هر گوشه از این جهان، فریاد دادخواهیشان از بیداد ستمگران و مستکبران به آسمان بلند شده است، خواهد گشود.

نیمه شعبان روز جهانی مستضعفان و فرخنده میلاد مولای نیک سیرتان و آخرین برگزیده دوران است. او می آید تا غبار غم و اندوه از چهره منتظرانش بزداید و امان از انتظار.

انتظار مفهومی کنش‌گرایانه، فعالانه و نه واپس‌گرایانه و متحجرانه، بلکه گامی بلند در مسیر ساختن یک جهان بهتر برای انسانهاست.

در روند حیات بشری، انسان همواره منتظر منجی بوده است اما برای ظهور یک منجی، صرفا انتظار کافی نیست. همین است که انسان تلاش‌های بسیاری را برای زمینه‌سازی ظهور انجام داده است و متعالی‌ترین تلاش در امتداد حرکت بشری با پیروزی انقلاب اسلامی رقم خورد یکی از مهمترین ویژگی‌های این امتداد این است که با چشم‌انداز مهدویت به‌عنوان هدف غایی به پیش می‌رود.

اما در این میان با وجود تبلیغات منفی، جهت مادی جلوه دادن جهان و فلسفه حیات، همواره حوادثی در مسیر تاریخ رخ داده است که خط بطلانی بر این تفکرات کشیده است تا نشان دهد که در دنیایی که معنویت درحال رخت بربستن بود امروز گرایش به معنا روزبه‌روز، در حال گسترش است. شاهد آن، این روزهاست که وقتی ویروس منحوس کرونا همه دنیا را به وحشت انداخته است و انسان از انسان می‌گریزد، این ارزش‌های الهی است که با تبلور در تفکر جهادی در جامعه ما حقانیت تفکر معنوی را در قالب فداکاری‌های مردم از همه اقشار از پزشک و پرستار تا روحانی و طلبه و بسیجی به میدان آورده است./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار نماز جمعه ۲۲ فروردین جمهوری اسلامی ایران اقامه نخواهد شد وزیر جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی کاظم خاوازی مراکز استان فروردین ماه رئیس جمهور برنامه ها اولویت ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مختاریانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با بیان اینکه دولت با اعلام سیاست خود برای مدیریت بازار برنج در سال جدید، پرداخت مطالبات ارزی سال گذشته و حمایت از ادامه طرح خرید برنج توسط بخش خصوصی، به تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور کمک می‌کند، گفت: برای باقی ماندن برنج به عنوان دومین محصول غذایی پرمصرف کشور در سفره مردم بخش خصوصی نیازمند همراهی و همکاری دولت است.

وی با بیان اینکه به‌رغم درخواست‌های مکرر برای تشکیل جلسه همچنان وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌های اتخاذ شده برای بازار برنج در سال جدید را اعلام نکرده است، ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از نیاز بازار کشور به برنج از محل واردات تأمین می‌شود، وزارت جهاد کشاورزی باید سیاست‌های دولت در سال جدید را اعلام و بخش خصوصی را از بلاتکلیفی در آورد و وضعیت ثبت سفارش برنج را مشخص کند.

مختاریانی با اشاره به مطالبات باقی مانده واردکنندگان از سال گذشته، تاکید کرد: بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی باید هرچه سریع‌تر در خصوص پرداخت مطالبات ارزی واردکنندگان برنج که از حدود ۸ ماه پیش پرداخت نشده است، اقدام کنند تا آنها سرمایه لازم برای واردات برنج در سال جدید را در اختیار داشته باشند.

وی گفت: تأخیر در پرداخت مطالبات ارزی واردکنندگان برنج و کند یا متوقف شدن ثبت‌سفارش، این پیام را برای دلالان دارد که می‌توانند وارد بازار برنج شده و از شرایط سوءاستفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه سالانه ۳ تا ۳.۵ میلیون تن برنج در کشور مصرف می‌شود، ادامه داد: با توجه به بارندگی‌ها پیش‌بینی‌می‌شود امسال میزان تولید برنج رضایت بخش بوده و با واردات یک تا ۱.۲ میلیون تن، نیاز بازار تأمین و به ثبات و تعادل قیمت می‌رسیم.

مختاریانی اظهار کرد: با وجود درخواست‌های مکرر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران برای برگزاری نشست با مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی برای تعیین تکلیف وضعیت واردات برنج در سال جاری، نوع ارز تخصیصی و همچنین تعیین تکلیف مطالبات سال گذشته واردکنندگان بابت برنج‌هایی که ۷ تا ۸ ماه پیش در بازار عرضه شده، همچنان جلسه‌ای تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه بلاتکلیف ماندن ثبت سفارش نیز مشکلی جدی است، تصریح کرد: باید بپذیریم که بخشی از نیاز کشور به برنج باید از محل واردات تأمین شود، اما اردیبهشت ماه فرارسیده و هنوز وزارت جهاد کشاورزی در این حوزه تعیین تکلیف نکرده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با یادآوری مشکلات شالی‌کاران و تولیدکنندگان برنج در سال ۱۴۰۱، توضیح داد: سال گذشته برنج زیادی از محصول سال ۱۴۰۱ روی دست کشاورزان باقی مانده بود و به دلیل افزایش قیمت تا ۱۵۰ هزار تومان بازار با کاهش تقاضا و رکود رو به رو شد.

وی ادامه داد: سال گذشته در آستانه آغاز فصل کشت و برداشت برنج، این نگرانی وجود داشت که با وجود رکود، آیا کشاورز باز هم به کشت برنج و تولید ادامه خواهد داد.

مختاریانی با یادآوری اتفاقاتی که در ماه‌های ابتدایی سال گذشته رخ داد، اظهار کرد: با درخواست استانداران استان‌های شمالی و وزارت جهاد کشاورزی، بخش خصوص به کمک شالی‌کاران آمد و با سرمایه خود و عرضه مستقیم برنج در فروشگاه زنجیره‌ای توانست، وضعیت بازار را مدیریت کرده و مانع متضرر شدن تولیدکنندگان داخلی شود. به این ترتیب هم مصرف‌کننده توانست برنج را با قیمت مناسب خریداری کند و هم از آسیب کشاورزان جلوگیری شد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با تاکید بر اینکه با توجه به تجربیات سال‌های گذشته پیش از بروز مشکل باید برای مدیریت بازار تدابیر لازم در نظر گرفته شود، گفت: سال گذشته وقتی کشاورزان با مشکلات جدی رو به رو بودند، به صورت مستمر با مدیران وزارت جهاد کشاورزی و استانداران استان‌های شمالی در ارتباط بوده و در جلسات مکرر پیگیر رفع مشکلات کشاورزان شدند.

وی با اشاره به همکاری بخش خصوصی برای مدیریت بازار برنج دو سال اخیر، گفت: قول و وعده‌هایی برای حمایت از بخش خصوصی داده شد. اختصاص وام برای خریدهای بعدی و تعیین سهمیه واردات متناسب با میزان خرید محصول داخلی از جمله این وعده‌ها بود، اما به محض اینکه مشکلات حل شد، همه وعده‌ها به دست فراموشی سپرده شد و با این شرایط در آینده همکاری بخش خصوصی با اما و اگر رو به رو خواهد بود.

کد خبر 6086251

دیگر خبرها

  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • مراحل هشت‌گانه تبدیل شدن ایران به ابرقدرت
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد