Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@01:23:23 GMT

کنترل شیوع ویروس کرونا به کمک اپلیکیشن جدید

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۶۵۸۷

کنترل شیوع ویروس کرونا به کمک اپلیکیشن جدید

محققان انگلیسی به تازگی اپلیکیشنی ساخته‌اند که با کمک بلوتوث از گسترش شیوع ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایمنا، محققان دانشگاه کالج لندن یک اپلیکیشن موبایل ساخته‌اند که با استفاده از بلوتوث، گسترش شیوع ویروس کرونا را ردیابی و به مقابله با روند گسترش بیماری کمک می‌کند. طبق ادعای این محققان سیستم مذکور غیرمتمرکز است و نمی‌توان اطلاعات افراد را از آن استخراج کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون پژوهشگران زیادی درباره عملیات "ردیابی تماس" بحث و گفتگو کرده و آن را یک راه حل احتمالی برای پایان دادن قرنطینه  کووید ۱۹ می‌دانند. ایده اصلی این روش آن است که می‌توان با استفاده از فناوری بلوتوث افرادی را که فاصله نزدیکی با کاربر داشته‌اند ردیابی کرد.

اگر هر یک از این افراد قبلا به طور ناشناس ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کرده باشند، اپلیکیشن مذکور به فرد هشدار می‌دهد و اقدامات لازم را توصیه می‌کند. سیستمی که محققان دانشگاه کالج لندن ساخته‌اند DP-3T  نام گرفته و طوری طراحی شده که اطلاعات شخصی افراد از دستگاه آن‌ها خارج نشود.

 محققان ادعا می‌کنند این سیستم تمام اطلاعات شخصی افراد را در سرور پنهان می‌کند و به این ترتیب کاربران ناشناس می‌مانند.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 418052

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا شیوع کرونا کرونا در جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ متن کامل اطلاعیه اداره کل نیروی انسانی و تشکیلات سازمان بهزیستی کشور به شرح ذیل است:
ثبت نام مجدد و امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان اولین آزمون استخدامی اختصاصی معلولان در دستگاه‌های اجرایی کشور از روز چهارشنبه، ۲۹ فروردین سال جاری تا دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشـگاهی به آدرس hrtc.ir صورت می‌گیرد؛ بنابراین متقاضـیان می‌تواننـد با مراجعه به سایت مذکور نسـبت به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کننـد.
همچنین تاریـخ برگزاری آزمون نیز به روز پنجشنبه ۱۷ خرداد سال جاری تغییر کرده است.

دیگر خبرها

  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند!
  • ارتش سوسک های سایبورگ در بیابان
  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • سیل در امارات / پرواز‌های فرودگاه امام به دبی متوقف شد
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی
  • نیمه رسانای طلایی ساخته شد