Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@23:50:40 GMT

ظرفیت‌های ذهنی مبتلایان به اوتیسم را بشناسیم

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۶۷۰۵

ظرفیت‌های ذهنی مبتلایان به اوتیسم را بشناسیم

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه وتیسم یک بیماری نیست بلکه یک اختلال رشدی در عملکرد مغز است، گفت: شروع زودتر آموزش ضروری است چرا که باعث موجب بهبود رشد اجتماعی و کاهش رفتارهای نامطلوب می‌شود.

اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: لازم است تا افراد عادی جامعه از اختلالات طیف اوتیسم بیشتر بدانند و در مواجه با این مسئله با آگاهی کامل برخورد نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اوتیسم یک بیماری نیست بلکه یک اختلال رشدی در عملکرد مغز است و افراد مبتلا به اوتیسم سه نوع علامت را نشان می‌دهند، روابط اجتماعی ضعیف، مشکلاتی در ارتباط کلامی و غیرکلامی و علائق و فعالیت‌های محدود، که این علائم در سال‌های اول زندگی بروز می‌کند و به نظر می‌رسد که در سرتاسر زندگی ادامه پیدا می‌کند اگر چه داروی خاصی برای درمان اوتیسم وجود ندارد، ولیکن شروع زودتر آموزش ضروری است چرا که باعث موجب بهبود رشد اجتماعی و کاهش رفتارهای نامطلوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص خدماتی که زیر نظر بهزیستی استان البرز برای توانجویان دارای اوتیسم ارائه می‌شود، گفت : مراکز آموزش و توانبخشی روزانه تحت نظارت بهزیستی در تمام ایام هفته از ۸ صبح تا ساعت ۱۳ به شکل مرکز محور و گروهی مجموعه ای از خدمات آموزشی، توانبخشی، روانشناختی و هنری را به کودک و خانواده ارائه می‌دهند و همچنین مراکز دیگری داریم که قادر به ارائه خدمات در منزل می‌باشند و این خدمات توسط تیم‌های تخصصی توانبخشی و آموزشی بصورت  انفرادی در خانه به این افراد ارائه می‌شود.

وی ادامه داد : مراکز حرفه آموزی که برای توانجویان سنین بالاتر طراحی شده و به امر حرفه آموزی می‌پردازند و همچنین مراکز تشخیص و غربالگری، که به امر تشخیص و شناسایی کودکان می‌پردازند نیز تحت نظارت سازمان بهزیستی در حال فعالیت هستند.

مدیرکل بهزیستی استان با توجه به نوع خدمات ارائه شده در این مراکز گفت: این خدمات بصورت مرکز محور، خانواده محور، کلینیک محور ارائه می‌شود و برخی از روش‌ها مانند ABA ،PECS،TEACCH،PRT،Intesisve Interaction ،PRT در این مراکز ارائه می‌شود.

این مقام مسؤول افزود: همچنین محتواهای ارائه شده شامل آموزش‌های شناختی، آمادگی برای مدرسه، خدمات گفتار درمانی ،خدمات کار درمانی، خدمات مشاوره و اصلاح رفتار، آموزش‌های خودیاری، تمرینات هنری از قبیل موسیقی درمانی و هنر درمانی، مشاوره خانواده و گروه درمانی خانواده است.

دکتر حیدری گفت: استان البرز ابداع کننده و مجری طرح هما، برای آموزش هنرهای تجسمی در کشور بوده و آموزش‌های سراسری در کل کشور و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های کشوری توسط این استان انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان در پایان گفت: در این ایام با توجه به شرایط کنونی بوجود آمده فعالیت‌های مراکز به شکل مجازی با خانواده‌ها ادامه داشته و پس از پایان تعطیلات نوروز به شکل جدی تر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش استان البرز بیماری اوتیسم مدیرکل بهزیستی استان ارائه می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بیش از ۵۰۰ هزار بار خدمت آزمایشگاهی در مراکز مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان ارایه شده است.

علمداری افزود: بیمه‌شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۹۴ هزار ۶۴۸ بار برای دریافت خدمات آزمایشگاهی به مراکز طرف قراداد مراجعه کرده‌اند که سهم سازمان تامین اجتماعی برای پوشش هزینه‌ها بیش از ۳۵۶ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد مراجعه و بیش از ۷۲ درصد رشد هزینه داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با تاکید بر اهمیت دقت در نتایج آزمایش‌ها در بهبود روند بیماران گفت: در مراکز درمانی تامین اجتماعی نیز مثل آزمایشگاه‌های مراکز طرف قراداد روند خدمت پایش و دقت درخدمات آزمایشگاهی به طور مستمر رصد می‌شود .

وی بیان کرد: در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان زنجان در سال گذشته بیش از ۱۱۲ هزار بار مراجعه خدمات آزمایشگاهی ارائه شده است که نسبت به سال گذشته ۸ درصد رشد مراجعه، شاهد هستیم.


دیگر خبرها

  • ارائه ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از ظرفیت‌های هنری بهزیستی در اردبیل
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند