Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@11:58:05 GMT

صيادشيرازي، پيشگام اتحاد نيروهاي مسلح

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۶۷۶۷

صيادشيرازي، پيشگام اتحاد نيروهاي مسلح

خبرگزاری آریا- ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی تاکید کرد: شهید صیاد شیرازی پیشگام تقویت اتحاد و انسجام نیرو‌های مسلح بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ارتش، به‌مناسبت سالروز شهادت شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای تاکید کرد: شهید صیاد شیرازی پیشگام تقویت اتحاد و انسجام نیرو‌های مسلح بود که با اعتقاد قلبی به نتایج شگرف اتحاد و همبستگی ارتش و سپاه و با فرماندهی قاطع و منطبق بر اصول اسلامی و نبوغ نظامی خود پیروزی‌های بزرگی را در ده‌ها عملیات بزرگ دفاع مقدس و همچنین عملیات مرصاد تقدیم مردم شریفمان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن بیانیه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
بیست و یک سال پیش مردی آرمان‌خواه و نمونه و الگویی بارز از ولایتمداری و اخلاص که عمر پربرکت خود را با ایثار، استقامت و از خودگذشتگی و اقدامات اثربخش در جهت پیروزی، تثبیت و تحکیم پایه‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی گذرانده بود؛ شهد شیرین شهادت را نوشید و به آرزوی دیرینه خود رسید.
افتخار آفرینی و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران در کوه‌های سر به فلک کشیده کردستان و سرزمین‌های تَف دیده جنوب در هشت سال دفاع مقدس با مدیریت مُنبعث از الگوی ایرانی – اسلامی آن شهید والامقام در ارتش و نیرو‌های مسلح عجین گشته و اعتقاد، انضباط، خدامحوری، ولایت‌مداری و شجاعت؛ فراز‌هایی از ابعاد شخصیت بارز اخلاقی و نظامی است که از او الگویی نمایان و درخشان برای سربازان مدافع دین و سرزمین پهناور ایران سربلند اسلامی ساخته است.
ساده زیستی و مردمی بودن، معنویت محوری در تمامی امور، خدامحوری، وطن دوستی، خودباوری و آینده نگری؛ از دیگر خصوصیات و صفات بارز آن امیر سرافراز ارتش اسلام بود که او را در بین دوستان و عاشقان نظام محبوب کرده بود.
اعطای القابی همچون "سرباز صادق و فداکار دین و قرآن"، "نظامی مؤمن، پارسا و پرهیزگار" و "بنده برگزیده خدا"، از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به امیر سپهبد صیاد شیرازی؛ آن شهید گرانقدر را به الگویی عینی و عملی تبدیل کرده که سال‌ها الهام بخش راهیان این مسیر متعالی خواهد بود.
شهید صیاد شیرازی پیشگام تقویت اتحاد و انسجام نیرو‌های مسلح بود که با اعتقاد قلبی به نتایج شگرف اتحاد و همبستگی ارتش و سپاه و با فرماندهی قاطع و منطبق بر اصول اسلامی و نبوغ نظامی خود پیروزی‌های بزرگی را در ده‌ها عملیات بزرگ دفاع مقدس و همچنین عملیات مرصاد تقدیم مردم شریفمان کرد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیست و یکمین سالروز شهادت آن امیر سرافراز، یاد و خاطره سپهبد‌های اخلاص، شهیدان امیر سپهبد سید محمدولی قرنی، امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و سردار سپهبد قاسم سلیمانی را گرامی داشته و علو روحی شهدای والامقام میهن اسلامی، شهدای مدافع حرم و شهدای خدمت و سلامت را از خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

تشریح ویژه برنامه‌های سالگرد شهید سپهبد علی صیاد شیرازی
همچنین سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژه برنامه‌های سالگرد شهید سپهبد علی صیاد شیرازی را تشریح کرد.
امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی و سخنگوی ارتش با اشاره به بیست و یکمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی گفت: امسال ویژگی‌های بارز و ابعاد شخصیتی آن شهید والامقام را با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی ترسیم خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد: در این راستا برنامه‌های مختلف تلویزیونی از جمله «مستند راز گل سرخ»، «صیاد دلها» و نماهنگ‌هایی از زندگی و برای معرفی آن شهید والامقام توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تولید شده که با همکاری صدا و سیما از امروز، از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.
سخنگوی ارتش تصریح کرد: با رویکرد جدیدی که امسال ارتش در سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی در پیش گرفته، طرح سپهبد‌های اخلاص که یادآور شهیدان والامقام سید محمد، ولی قرنی، علی صیاد شیرازی و شهید حاج قاسم سلیمانی است با هدف تقویت روح اتحاد و انسجام نیرو‌های مسلح آماده شده که ویژگی‌های مشترک آن شهدای عزیز در قالب برنامه‌های مختلف به سمع و نظر مردم عزیز خواهد رسید.
وی گفت: با توجه به عدم چاپ نشریات و مطبوعات، ویژه‌نامه الکترونیکی با موضوع سپهبد‌های اخلاص حاوی تصاویر کمتر دیده شده از آن شهدای بزرگوار، مقالات و خاطرات همرزمان ایشان، نماهنگ‌های مختلف از طریق پایگاه اطلاع رسانی ارتش منتشر شده است.
امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی اظهار داشت: ویژه برنامه «صیاد دلها» با همکاری شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران در روز شهادت آن شهید گرانقدر پخش می‌شود، همچنین برنامه‌های دیگری با همکاری مرکز بسیج سازمان صدا و سیما و شبکه‌های یک، دو، پنج، مستند و افق تولید شده که در این ایام پخش خواهد شد و معاونت‌های سیاسی، صدا و امور استان‌های صدا و سیما نیز بخش دیگری از برنامه‌ها را با حضور همرزمان و پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی پوشش خواهند داد.
وی اضافه کرد: نماهنگ «سپهبد‌های اخلاص» تحت عنوان «جوشش خون سپهبدها» نیز با شعر و موسیقی فاخر که شعر آن در انجمن ادبی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تهیه و آهنگسازی و تصویرسازی آن با همکاری سازمان اوج، موسسه مأوا و دفتر صدا و سیما در سوریه تولید شده، همزمان با سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی از طریق رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.
سرتیپ دوم تقی خانی گفت: مقالات و گزارش‌های متعدد توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی آماده شده که با همکاری خبرگزاری‌ها منتشر خواهد شد.
وی با اشاره به همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مجموعه نیرو‌های مسلح و شورا‌های شهر و شهرداری‌های کشور اظهار امیدواری کردبا همکاری همه نهاد‌ها و سازمان‌ها ان شاا... فراز‌هایی از اقدامات جهادی آن شهید عزیز در غلبه بر سختی ها، موانع و مشکلات و امیدواری به فضل و عنایت حضرت حق در سیره آن شهید بزرگوار بازگو شود.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش به همکاری سازمان‌های مختلف برای تبلیغ و انعکاس طرح «سپهبد‌های اخلاص» اشاره کرد و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان زیباسازی شهرداری تهران، خبرگزاری‌ها و کانال‌های فضای مجازی و سایر نهاد‌های کشوری و لشکری نز در این حوزه مشارکت و همراهی داشته اند.

انتشار ویژه‌نامه «سپهبد‌های اخلاص»
به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی ویژه‌نامه «سپهبد‌های اخلاص» شهیدان سید محمدولی قرنی، علی صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی در پایگاه اطلاع رسانی ارتش منتشر شد.
به مناسبت فرارسیدن 21 فروردین سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی ویژه‌نامه «سپهبد‌های اخلاص» شامل زندگی‌نامه، کلیپ، نماهنگ، مقاله، خاطرات، تصاویر، صوت و ... با موضوع زندگی سپهبد‌های شهید «سید محمدولی قرنی»، «علی صیاد شیرازی» و «حاج قاسم سلیمانی» منتشر شد.
این ویژه نامه در بخش ویژه‌های پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش www.aja.ir منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صیادشیرازی اتحاد نیرو مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران شهید سپهبد علی صیاد شیرازی علی صیاد شیرازی سپهبد های اخلاص قاسم سلیمانی سالروز شهادت امیر سپهبد صدا و سیما برنامه ها ویژه نامه دفاع مقدس منتشر شد آن شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در مراسم سالروز شهادت سپهبد قرنی که با حضور فرماندهان و مسئولان در سینما قدس منطقه برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سر افراز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بررسی شخصیت فردی شهید قرنی، موضوع مهم برای الگوپردازی در جامعه به حساب می‌آید، گفت: ویژگی‌های ممتاز آن شهید گرانقدر، امروز برای گره گشایی بسیاری از مشکلات کارگشا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عدیده با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید سپهبد محمد ولی قرنی مهمترین ویژگی این شهید را  علاوه بر مقاومت، داشتن بصیرت انقلابی بود دانست و افزود: شهید سپهبد محمد ولی قرنی انسان توانمند، آینده نگر بود که ارتش را بعد انقلاب اسلامی سر و سامان داده و از انحلال ارتش جلوگیری کرد و حضرت امام (ره) نیز از ایشان حمایت کردند.

وی با اشاره به نقش ارزشمند شهید قرنی در ارتش گفت: شهید قرنی از به تاراج رفتن تجهیزات پیشرفته ارتش جلوگیری کرد که آثار همین اقدام مهم وی در دوران دفاع مقدس متبلور شد و ارتش توانست با اتکا به نیروی انسانی مومن و توانمند و تجهیزات پیشرفته جلوی دشمنان بعثی و ایادی استکبار ایستادگی کند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور، داشتن صداقت، مبارزه با تجزیه طلبی، پاکسازی ارتش از مستشاران خارجی را از دیگر اقدامات و خصوصیات مهم شهید قرنی برشمرد و خاطرنشان کرد: امثال قرنی‌ها باید شهید می‌شدند تا با شهادت به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد قرنی در قم
  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران