Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فریدون همتی صبح امروز(21 فروردین ماه) پس از این بازدید با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر توسعه حمل و نقل کالا از طریق ریل، عنوان کرد: با تلاش خوب سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت راه آهن و گمرک در مجموعه بندر شهید رجایی بندرعباس، روند تخلیه و بارگیری کالاها به ویژه کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی به شکل مناسب در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: استفاده از ریل و قطارهای باری برای انتقال کالا در بندر شهید رجایی توسعه یافته و با ایجاد زیرساخت مناسب و اتصال ریل تا محل پهلوگیری کشتی ها، کالاها به شکل مستقیم از کشتی وارد واگن های قطارهای باری می‌شوند.

استاندار هرمزگان افزود: این کار موجب تسریع در حمل و نقل کالا و بهینه کردن عملیات تخلیه و بارگیری و تحولی جدید در این عرصه شده و به شکل مستقیم واگن‌های باری کالاها را از کشتی ها به مناطق مختلف حمل و توزیع می‌کنند.

همتی تصریح کرد: توسعه حمل و نقل کالا از طریق ریل از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات ریاست محترم جمهوری بوده و در این راستا تخلیه و بارگیری و حمل و نقل کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی در اولویت قرار دارد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با کرونا، تخلیه و بارگیری و ترخیص کالاهای بهداشتی با همکاری خوب دستگاه‌های مربوطه به سرعت در بندر شهید رجایی انجام و به مناطق مختلف کشور انتقال می یابد.

وی گفت: استان هرمزگان و دیگر استان های ایران اسلامی از وضعیت خوبی در زمینه تامین کالاهای بهداشتی و تجهیزات مورد نیاز برای مقابله و درمان بیماری کرونا برخوردار هستند.

اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در این بازدید توسعه حمل و نقل چندوجهی و افزایش سهم ریل در بنادر کشور  را به عنوان یک راهبرد درسال جهش تولید عنوان کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های ریلی در بندر شهیدرجایی و بنادر دیگر است و امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اواخراسفند ماه سال گذشته نقطه عطفی است که نقش فزاینده ای در زمینه توسعه حمل و نقل چند وجهی ایفا می کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کالای اساسی ترخیص کالا بندر شهید رجایی ویروس کرونا کالای بهداشتی بنادر و دریانوردی تخلیه و بارگیری بندر شهید رجایی توسعه حمل و نقل حمل و نقل کالا بندر شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر

علیرضا پیمان پاک اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به واردکنندگان کالا‌های اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالا‌های اساسی نداریم.

به گزارش تسنیم، وی اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به وارد کنندگان کالا‌های اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالا‌های اساسی نداریم و تمام منابع ارزی در دسترس است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ از بابت تامین ارز مورد نیاز کالا‌های سال بسیار خوبی بود و به شکل مرتب و مناسبی انجام می‌شد، اما همواره تاخیری در پرداخت ارز کالا‌های اساسی وارداتی وجود دارد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برخی از کالا‌ها در حال حرکت به این سمت هستم که ارز آن‌ها به موقع تامین شود و در برخی از کالا‌ها تامین ارز با فاصله انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری نیز روند تامین ارز به طور مستمر و با هماهنگی بانک مرکزی در حال جریان است و تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف کالاهای متروکه باقی‌مانده در بنادر استان بوشهر
  • ◄ یک فروند کشتی با ظرفیت 40 TEU کانتینر یخچالی در بندر شهید باهنر پهلوگیری شد
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی