Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@18:24:36 GMT

آغاز به کار ایستگاه‌های بازیافت اصفهان از 23 فروردین ماه

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۶۸۶۱

آغاز به کار ایستگاه‌های بازیافت اصفهان از 23 فروردین ماه

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از آغاز به کار دوباره فعالیت‌های جمع‌آوری پسماند خشک در سطح شهر اصفهان از شنبه 23 فروردین ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، محمد صادقی اظهار کرد: به علت شرایط ویژه‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا حاکم شده بود، از ابتدای سال جاری همه فعالیت‌های جمع‌آوری پسماند خشک با هدف حفاظت از سلامت عوامل فعال در این عرصه و شهروندان، متوقف شده بود و اکنون نیز با توجه به مدیریت نسبی شرایط، درخواست‌های مکرر شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ و همچنین ضرورت جمع‌آوری جداگانه پسماندهای خشک، از شنبه آینده فعالیت ایستگاه‌های بازیافت و خودروهای جمع‌آوری پسماند خشک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سرگرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به جزئیات این تصمیم افزود: در حال حاضر تنها جمع‌آوری پسماندها به روال سابق برگشته است اما عملیات پردازش و تفکیک پسماندها در مراکز ما تا اطلاع ثانوی صورت نمی‌گیرد.

وی در رابطه با ساعت فعالیت ایستگاه‌های بازیافت و خودروهای جمع‌آوری پسماند خشک پس از بازگشایی، گفت: با شروع دوباره فعالیت‌های جمع‌آوری پسماند خشک در سطح شهر از این پس ساعات فعالیت ایستگاه‌های بازیافت از ساعت ۸ الی ۲۰، ساعات فعالیت غرفه‌های بازیافت از ساعت ۸ الی ۱۳ و ۱۵ الی ۱۸ و ساعت کاری خودروهای جمع‌آوری پسماند خشک از ساعت ۸ الی ۱۷ خواهد بود.

صادقی ادامه داد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و با تاکید بر پروتکل‌های بهداشتی، تمام عوامل اجرایی در بخش‌های جمع‌آوری پسماند خشک در ایستگاه‌های بازیافت و خودروهای جمع‌آوری پسماند خشک ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند و علاوه بر آن ایستگاه‌ها و خودروها روزانه به صورت مستمر ضدعفونی می‌شود.

وی این تصمیم را در راستای رفع دغدغه‌های شهروندان در زمینه مدیریت پسماند خشک و تماس‌های مکرر با سامانه ۱۳۷ و جلوگیری از دفن حجم بالایی از پسماندهای خشک، عنوان و تصریح کرد: از شهروندان اصفهانی تقاضا می‌شود که به نحو صحیح با عوامل مدیریت پسماند خشک همکاری داشته باشند و ضمن سعی و کوشش برای کاهش میزان پسماند تولیدی، پسماندهای خشک را پس از جمع‌آوری در منزل به ایستگاه‌های بازیافت و یا خودروهای جمع‌آوری پسماند خشک تحویل دهند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: در این راستا به شهروندان توصیه می‌شود از ماسک مناسب و دستکش یکبار استفاده کنند تا سلامت آن‌ها نیز به خطر نیفتد.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان سلامت مدیریت شهرداری جمع آوری پسماند خشک ایستگاه های بازیافت شهرداری اصفهان مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

کیفیت هوای اصفهان امروز (چهارشنبه) بر اساس آمار ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در مناطق مختلف اعلام شد.

جمشید لقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وضعیت سنجش کیفیت هوای در ایستگاه‌ها اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوای متعلق به شهرداری اصفهان و سه ایستگاه سنجش اداره کل محیط‌زیست استان امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ اکنون شاخص کیفیت هوا با عدد ۴۷ در شرایط پاک (سبز) بوده و آلاینده غالب ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون است.

وی با اشاره به اینکه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های فیض با شاخص ۷۳، پارک زمزم با شاخص ۶۱، رهنان و ولدان با شاخص ۵۴، در موقعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد، افزود: ایستگاه‌های کاوه با شاخص ۴۹، زینبیه با شاخص ۴۷، انقلاب با شاخص ۳۸، دانشگاه صنعتی با شاخص ۳۷، میرزاطاهر با شاخص ۳۲، کردآباد با شاخص ۳۱، خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۲۹، فرشادی با شاخص ۲۷ و سپاهان‌شهر با شاخص ۲۰ در موقعیت پاک (سبز) قرار دارد.

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان با اشاره به عوارض بهداشتی و اقدامات احتیاطی آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم خاطرنشان کرد: احتمال تشدید بیمارهای قلبی یا ریوی سالمندان از عوارض بهداشتی این آلاینده‌ها است، از این‌رو افراد حساس در صورت امکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

همچنین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان با قرار گرفتن روی عدد ۴۷ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، ایستگاه‌های خرازی با شاخص ۸۵ و احمدآباد با شاخص ۶۵ سالم (زرد)، پروین با شاخص ۴۰ در وضعیت هوای پاک (سبز) است.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان اصفهان، خمینی‌شهر، قهجاورستان، مبارکه و شاهین‌شهر است که قهجاورستان با شاخص ۷۰ و مبارکه با شاخص ۵۳ سالم (زرد)، خمینی‌شهر با شاخص ۳۵ و شاهین‌شهر با شاخص ۴۶ پاک (سبز) ثبت شدند، ایستگاه‌های استانداری اصفهان، رودکی، خواجو، باغ‌غدیر و شهرهای کاشان، زرین‌شهر، سجزی، نجف‌آباد و دولت‌آباد فعال نیست.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اصفهان و پیش‌آگاهی هوا، بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار طی امروز و گذر موج در وقت پنجشنبه از روی استان است، بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، طی روز پنجشنبه در سطح استان افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و از ساعات بعدازظهر بارش‌های بهاری و احتمال رعدوبرق مورد انتظار است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است. این شاخص به‌طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل منواکسید کربن ( CO) ، اُزن ( O ۳)، دی‌اکسید نیتروژن ( NO ۲)، دی‌اکسید گوگرد ( SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون ( PM ۲.۵) اندازه‌گیری و به‌طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون منواکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.‌

کد خبر 739585

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۰ ایستگاه بین جاده‌ای و ۲۱ نوروزگاه در استان
  • جمع آوری پسماند ۲ محور پرتردد رشت همزمان با ایام نوروز
  • آغاز فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش نوآموزان از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • جمع‌آوری ۱۳۷۳ چادر مسافرتی از سطح شهر اصفهان طی ۷ روز
  • فعالیت بیش از هزار نیروی مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در نوروز
  • توزیع کیسه‌های ویژه پسماند خودرویی بین گردشگران نوروزی کیش
  • اصپاک روزانه یک تُن پسماند خشک از شهر اصفهان جمع‌آوری می‌کند
  • ۹ ایستگاه‌ مترو اصفهان نمایشگاه صنایع دستی می‌شود
  • «جای ما اینجاست!» روی ایستگاه‌های بازیافت اصفهان نقش بست