Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهاد قانون‌‌گذار فوتبال جهان تغییرات مصوب درباره قوانین مربوط به برخورد توپ با دست بازیکنان در زمین بازی را تشریح کرد. ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ ورزشی فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اتحادیه بین‌المللی فوتبال (IFAB) با انتشار بیانیه‌ای از تصویب قوانینی جدید در بعضی حوزه‌ها برای ابهام‌زدایی درباره برخی مسائل جنجال‌برانگیز همچون برخورد توپ با دست و معیارهای تشخیص آن به عنوان خطای هند، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخورد توپ با دست بازیکنان و تفاوت قضاوت داوران برای خطای هند تشخیص دادن یا ندادن آن حتی با وجود استفاده از کمک داور ویدئویی (VAR) سبب بروز جنجال‌های فراوانی در این فصل از مسابقات فوتبال شد تا جایی که IFAB‌ را بر آن داشت که بازبینی جامع و جدی در خصوص قوانین مربوط به این بخش داشته باشد.

در بیانیه اتحادیه بین‌المللی فوتبال آمده است: برخوردهای تصادفی توپ با دست بازیکنی که در فاز حمله قرار دارد تنها در صورتی باید فوراً خطا اعلام شود که آن برخورد، به گل یا خلق یک فرصت منتهی به گل برای خود بازیکن یا تیمش منجر شود. به منظور شفاف‌سازی بیشتر درباره تعریف خطای هند باید گفت که دست، از نوک انگشتان تا زیربغل را شامل می‌شود.

قانون جدید IFAB‌ بدان معناست که برخی از گل‌هایی که در طول فصل جاری به دلیل برخورد توپ با دست بازیکنان در فرآیند ایجاد موقعیت ثبت آن گل، مردود اعلام شدند، از فصل آینده سالم تلقی خواهند شد.

استفاده از VAR حوزه جنجال‌آفرین دیگری بود که در این فصل برای داوران دردسرهای بسیاری را به وجود آورد و با انتقادات بسیاری درباره موشکافی بیش از حد آنها به خصوص در لیگ برتر انگلیس همراه شد. در لیگ برتر انگلیس میزان دقت VAR برای آفساید تشخیص دادن موقعیت یک بازیکن بعضاً تا جایی پیش رفت که چند دقیقه از وقت بازی گرفته می‌شد در نهایت تشخیص داده شود که زیربغل بازیکن مهاجم جلوتر از آخرین مدافع حریف قرار دارد و به همین دلیل گل او مردود اعلام می‌شد.

IFAB‌ در باره VAR هم اینگونه شفاف‌سازی کرده است: در جایی که یک صحنه قابل بازبینی، انتزاعی (غیرعینی) باشد، انتظار می‌رود که داور از بازبینی داخل زمین (OFR) استفاده کند. این بدان معنا است که داور باید به محوطه بازبینی داوران در کنار زمین برود از مانیتور مخصوص صحنه را بازبینی کند. همچنین توافق بر این شد که در چنین مقاطعی، موشکافی بیشتر در فرآیند تصمیم‌گیری، به عنوان مثال دسترسی به مکالمات میان داوران در خلال یک بازبینی، جایز نیست بلکه لازم است تلاش بیشتر باید برای تقویت روش‌های ارتباطی موجود برای ارتقای درک از فرآیند بازبینی و تصمیم نهایی داور صورت بگیرد.

نارضایتی IFAB‌ از موشکافی بیش از اندازه VAR در تشخیص آفساید/ قوانین جدید در راه است

 

اتحادیه بین‌المللی فوتبال اگرچه این‌بار اقدامی جدی و قاطع در مورد آفساید‌های به اصطلاح «زیربغلی» انجام نداده اما از تصمیم خود برای بازبینی قوانین مربوط به آفساید به دلیل در جلسات بعدی‌اش و از احتمال آسان‌گیری‌های بیشتر در تشخیص موقعیت‌‌های آفساید خبر داد.

در ادامه بیانیه این سازمان در خصوص مقررات مربوط به آفساید گفت: اعضای اتحادیه بین‌المللی فوتبال موافقت کردند که فلسفه بنیادی آفساید بر پایه گرایش به تشویق فوتبال هجومی و به ثمر رساندن گل‌های بیشتر قرار گرفته است. از این رو مقرر شد که قانون 11 آفساید باید با منظر ارائه پیشنهاد‌های بالقوه که منعکس کننده این فلسفه باشند، مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرند.

انتهای پیام/

R1015163/P/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کمک داور ویدئویی (VAR) فوتبال فیفا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمک داور ویدئویی VAR فوتبال فیفا کمک داور ویدئویی VAR فوتبال فیفا اتحادیه بین المللی فوتبال برخورد توپ با دست خطای هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل | تمام فیلم‌های ما را بازبینی و بخشی‌هایی از آن‌ را حذف کردند! | ویدئو

دریافت 11 MB

به گزارش همشهری آنلاین، کسری ناجی، خبرنگار بی‌بی‌سی گفت: ما را به یک پایگاه نظامی در مرکز اسرائیل بردند که بقایای دو موشک ایرانی را نشان دهند. وقتی آنجا بودیم و فیلمبرداری تمام شد، ارتش اسرائیل فیلم‌های ما را بازبینی کرد و از ما خواسته شد که بخشی از گفته‌های سخنگوی فارسی‌زبان ارتش را حذف کنیم.

کد خبر 846600 منبع: مهر برچسب‌ها ایران و اسرائیل تلویزیون بی بی سی خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل | تمام فیلم‌های ما را بازبینی و بخشی‌هایی از آن‌ را حذف کردند! | ویدئو
  • (ویدیو) اسرائیل گزارش میدانی بی‌بی‌سی را بازبینی و سانسور کرد
  • راه رفتن وارونه!
  • عکس‌| پایان جنجال ال‌کلاسیکو؛ گل مشکوک بارسا آفساید بود!
  • پایان جنجال‌: گل مشکوک یامال آفساید بود (عکس)
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟
  • کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد