Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@03:23:18 GMT

ساز و کار مرخصی کارمندان دولت در شرایط کنونی چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۶۹۴۸

ساز و کار مرخصی کارمندان دولت در شرایط کنونی چگونه است؟

آفتاب‌‌نیوز :

از اوایل اسفندماه و با شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا در کشور، ساعت کار و حضور کارکنان دولت در ادارات کاهش یافت و در مرحله اول به ساعت ٨ تا ١٣ رسید.

پس از تعطیلات نوروز ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا محدودیت هایی برای رفت و آمد افراد اعلام کرد و به این اساس سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای اعلام کرد که کارکنان دولت به صورت نوبت‌بندی و یک سوم در محل کار حاضر شوند و مابقی دور کار باشند یا از مرخصی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این مرخصی جزو استحقاقی سالیانه محسوب نمی‌شود.

هفته گذشته با تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وضعیت موجود تمدید شد و سازمان اداری و استخدامی بخشنامه خود برای فعالیت یک سوم کارکنان دولت در ادارات را تا ٢٠ فروردین ماه تمدید کرد.

با تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مبنی بر شروع فعالیت کسب و کارها، سازمان اداری و استخدامی ١٩ فروردین ماه در بخشنامه ای به کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام کرد که از٢٣ فروردین ماه کلیه دستگاه های اجرایی موظفند ضمن رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص کارکنان، محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات اداری، تمام خدمات عمومی و ضروری دستگاه را با حضور دو سوم کارکنان ارائه و تا یک سوم کارکنان را از طریق دورکاری یا اعطای مرخصی به صورت نوبت بندی از حضور در محل کار معاف کنند.

همچنین در این بخشنامه اعلام شد که ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان ها از ساعت ۷ تا ۱۴ خواهد بود.

رییس سازمان اداری و استخدامی جزییات مرخصی کارکنان دستگاه ها در ایام شیوع بیماری کرونا را تشریح کرد و گفت: برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی مقرر شد یک سوم کارکنان دستگاه ها از محیط اداری سبک سازی شود و افراد با فاصله بیشتر در اتاق‌ها قرار گیرند.

«جمشید انصاری» افزود: البته گفته نشده که افراد به مرخصی بروند بلکه باید یک سوم کارکنان در نوبت بندی های انجام شده و به کمک بسترهای ارتباطی دورکاری کنند اما چنانچه نوع همکاری دستگاه با افراد به گونه ای بود که امکان دورکاری وجود نداشت به مرخصی می روند.

وی اظهارداشت: این نوبت بندی به گونه‌ای است که همه کارکنان از آن بهره‌مند می شوند و چون این مرخصی‌ها جزو مرخصی استحقاقی کارکنان که ٣٠ روز در سال است نمی‌شود، حقوق آنها هم پرداخت می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کارمندان دولت مرخصی کارمندان بیماری کرونا سازمان اداری و استخدامی یک سوم کارکنان بیماری کرونا نوبت بندی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اصلاحیه حساب پس انداز کارکنان دولت را مغایر قانون اعلام کرد.

تسنیم نوشت: در این نامه آمده است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره ۲۱۳۶۶۴/ت۶۲۰۹۷هـ مورخ ۱۸/۱۱/۱۴۰۲، موضوع: «اصلاح آیین نامه اجرایی قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«با نظر به بندهای «الف» و «ب» ماده (۱) قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت -مصوب ۱۳۷۶- که سپرده ثابت بودن نوع هر دو حساب افتتاحی به منظور تشویق پس انداز و حمایت از کارکنان دولت را با تصریح هر چه تمام مورد تأکید قرار داده است، بنابراین، تبصره الحاقی به ماده (۶) آیین‌نامه از حیث تغییر هر دو حساب از سپرده ثابت به قرض‌الحسنه که تغییر این عنوان به خاطر نیازمند بودن به قانون، خارج از صلاحیت دولت است، مغایر قانون است.»

در ادامه تصویر اصلاحیه آیین نامه حساب پس انداز کارکنان دولت را مشاهده می کنید؛ در تبصره این بخش آمده است: «تبصره- در صورت رضایت کارکنان به انتخاب حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز نزد هر یک از بانک‌های عامل به عنوان واریز منابع موضوع این آیین‌نامه، تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک عامل به کارکنان مربوط در طول دوره خدمت پرداخت می‌شود. استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه در طول دوره خدمت، مانع از پرداخت اصل پس انداز در پایان دوره نخواهد بود.»

۲۲۵۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898654

دیگر خبرها

  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • تولید ماهیانه شیر خشک به ۲۰ هزار تن رسید
  • کنترل دسترسی کارکنان به شبکه و اهمیت آن برای سازمان‌ها
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۵ هزار عنوان خدمت در دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود
  • آمار مشارکت دستگاه‌ها در نماز جماعت آمار خوبی نیست
  • با تعطیلی پنجشنبه‌ها حقوق کارگران و کارمندان کاهش می یابد؟