Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سردار «مصطفی مرادیان» وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در عراق در دیدار با «نجاح الشمری» وزیر دفاع این کشور در مورد تقویت و توسعه روابط دو کشور گفت و گو کرد. 

در این دیدار دو طرف پیرامون گسترش و تعمیق همکاری های نظامی و دفاعی و هچنین ادامه مبارزه با هسته های پنهان گروه تروریستی داعش بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع عراق همچنین از نقش موثر و بی بدیل نیروهای مسلح دو کشور در مبارزه با بحران ناشی از انتشار ویروس کرونا قدردانی کردند.

حضور و ایفای نقش پر رنگ در کنار خادمان سلامت، آمادگی انتقال و تبادل تجربه های ایران و عراق در مبارزه با همه گیری ویروس کرونا از دیگر موضوع های مورد بحث دو طرف بود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت کاهش «فوری» تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه شورای همکاری خلیج فارس در این باره آمده است: ما نسبت به تحولات اخیر منطقه، تنش‌های نظامی در آن و تاثیر این تحولات بر امنیت و ثبات منطقه‌ به شدت نگران هستیم.

این شورا تاکید کرد: ما بر اهمیت کاهش فوری تنش در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه تاکید می‌کنیم و به همین منظور تمامی طرف‌ها باید دیپلماسی را به عنوان راهی برای حل و فصل درگیری‌ها در پیش بگیرند و با خویشتنداری منطقه را از جنگ دور کنند.

در ادامه بیانیه شورای همکاری خلیج فارس با اشاره به تحولات نوار غزه و کرانه باختری، آمده است: خواستار توقف خشونت‌ها علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه‌باختری هستیم. ما همچنین خواستار برگزاری کنفرانسی بین‌المللی با هدف دستیابی به یک راه‌حل برای مساله فلسطین، پایان اشغالگری و برپایی کشور فلسطینی به پایتختی قدس شرقی هستیم.

این بیانیه پس از آن صادر شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • تاکید ایران بر آمادگی دفاعی در جهت صیانت از منافع
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال گسترش است
  • بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت کاهش «فوری» تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم