Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جواد حسنی روز پنجشنبه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار استان بیشتر روند تأمین و توزیع کالاهای اساسی مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

وی افزود: همچنین شرایط عرضه شکر و قند، حبوبات و مرغ و گوشت قرمز در بازار نیز مورد ارزیابی قرار گرفت و می‌توان گفت کالاهای مورد نیاز مردم به وفور در بازار موجود است و مشکلی در تأمین و عرضه کالاها وجود ندارد و ذخیره سازی کالا در کشور و استان به نحو مطلوب انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در معدودی از کالاها با افزایش قیمت ناشی از تغییر نرخ ارز یا افزایش قیمت بعضی از مؤلفه‌ها مواجه بودیم که این مساله مورد پیگیری و رصد قرار گرفته است.

حسنی بیان کرد: در حال حاضر در استان عرضه مواد پروتئینی با قیمت‌های مصوب با مشکلی مواجه نیست.

وی عنوان کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده در برخی از کالاهای وارداتی مقرر شد، این مساله به سرعت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و گزارش‌های مذکور به ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان مرکزی افزود: استان مرکزی در زمینه عرضه میوه شب عید و مرکبات استان مرکزی در ایام پایانی سال تنها استانی است که عرضه میوه ذخیره و تأمین شده آن تا پایان نوروز ادامه داشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در مجموع تأمین یک هزار و ۵۰۰ تن میوه شب عید شامل یک هزار تن پرتقال و ۵۰۰ تن سیب در دستور کار قرار داشت که با قیمت‌های مصوب در استان عرضه شده است.

حسنی بیان داشت: برای عرضه برخی از کالاها مانند قند، شکر و مؤلفه‌های صنوف تولیدی که با مصرف شکر به تولید اقلامی در ماه مبارک رمضان می‌پردازند، پیش از آغاز ماه مبارک تمهیداتی اندیشیده شده است و امیدواریم با پیگیری و نظارت مستمر شرایط مطلوبی برای اعتماد سازی و خرید هم استانی‌ها داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در زمینه تأمین و عرضه مواد ضدعفونی مانند الکل مشکلی وجود ندارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: روزانه سه هزار و ۵۰۰ لیتر الکل در بخش‌های مختلف کارخانجات، دستگاه‌های اجرایی دولتی، داروخانه‌ها، اصناف ضروری سطح استان توزیع و همچنین نیاز استان‌های همجوار در سطح توان رفع می‌شود.

حسنی بیان کرد: علاوه بر واحد تولیدی زرندیه، واحدهای صنفی و تولیدی بسیاری در استان در زمینه تولید ماسک ایجاد شده است که از قابلیت تولید روزانه ۱۵۰ هزار عدد ماسک برخوردار هستند و در زمینه تأمین ماسک در استان هیچ کمبودی وجود ندارد.

کد خبر 4896335

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی جواد حسنی کالاهای اساسی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شهرکرد گرگان فاصله گذاری اجتماعی نیمه شعبان بیرجند ایلام بارش باران استانداری قزوین روز طبیعت ماسک طبی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش قدس آنلاین، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • بانک مرکزی: تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی ادامه دارد
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو