Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با روز ولادت مهدی موعود (عج)، نیروهای مقتدر و جان بر کف بسیج نواحی شهرهای مازندران در کنار ریشه‌کنی کرونا ویروس اقدام به توزیع بسته‌های مهدوی و معیشتی به اقشار آسیب پذیر جامعه کردند. ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، حال و هوای این روزهای مازندران متفاوت از بسیاری ایام دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید کرونا سبب شد تا بسیاری از جشن‌‌های ایام نوروز، ماه رجب و شعبانیه مردم دیار علوی تبار به خوبی برگزار نشود اما همدلی، نوعدوستی و عشق به یکدیگر مردمان این دیار انسان را یاد دوران دفاع مقدس و انقلاب می اندازد.

آری نیروهای خودجوش بسیجی و رده‌های اقشاری بسیج همچنان در بسیج ملی ریشه کنی کرونا ویروس در ایام ولادت امام زمان (عج) ضمن آذین بندی شهرها و روستاها، حرکت‌های جهادی خود را در قالب کمک به اقشار بی بضاعت به منظور توزیع بسته‌های معیشتی ادامه دادند.

توزیع بسته‌های مهدوی برای نیازمندان با تاسی از منش و مکتب آن امام زنده و منتظر نمونه ای از عشق و دلدادگی سبزپوشان سپاه مقتدر و مردمی در این روزهای کرونایی در شهرهای مازندران است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ملازاده، نماینده، ولی فقیه لشکر عملیاتی 25 کربلا مازندران با تبریک سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) با بیان اینکه همه ادیان و مذاهب آسمانی عقیده به این مهم دارند که موعود کل می‌آید و جهان را از فساد، بی دینی، جنگ و خونریزی نجات و به سوی دینداری و صلاح سوق می‌دهد، اظهار داشت: منتظران ظهور در عصر انتظار باید به آثار انتظار از جمله خودسازی فردی، خودیاری اجتماعی، منحل نبودن در فساد محیط، پایداری در برابر رهبری‌های فاسد عالم و مبارزه با آنان دقت و اهتمام ویژه داشته باشند.

50هزار بسته معیشتی و بهداشتی میان شهروندان کاشانی توزیع شدروحانی: مرحله دوم بسته معیشتی آخر فروردین پرداخت می‌شود/ هرگونه اجتماع ممنوع است3000 بسته معیشتی توسط پویش نذر همدلی مسجد جمکران در مناطق محروم قم توزیع می‌شودسپاه استان بوشهر 7200 بسته معیشتی میان محرومان بوشهری توزیع کرد

وی با اشاره به اینکه در زمان غیبت امام زمان (عج) وظایفی بر دوش شیعیان است، افزود: منتظران ظهور وظایفی از جمله دعا و ندبه برای شناخت، سلامتی و تعجیل ظهور امام زمان (عج) بر عهده دارند، زیرا مهدی موعود (عج) در واقع قطب دین است و ما برای حل مشکلات باید متمسک و متوسل به امام عصر گردیم و از او یاری بطلبیم.

نماینده ولی فقیه در لشکر عملیاتی 25 کربلا مازندران در ادامه با اشاره به اینکه زمین خالی از حجت و صاحب نمی‌باشد، افزود:مسئولان دینی و روحانیت وظیفه ارجاع مردم به امام عصر (عج) را بر عهده دارند.

ملازاده با تاکید بر اینکه در قرآن مجید بشارت و وعده‌های فراوانی همچون آیه 55 سوره نور و آیه 5 سوره قصص و آیات متعدد دیگر در مورد تشکیل یک حکومت واحد جهانی و غلبه اسلام بر کلیه ادیان و پیروزی سربازان اسلام بر سربازان شیطان در سایه ولایت امام زمان (ع) داده است، گفت: تاکنون گوشه‌هایی از این وعده شروع و محقق گشته و به امید خدا تا زمان ظهور آقا امام زمان (عج) ادامه پیدا کند.

اهدای بسته‌های بهداشتی و معیشتی به خانوار‌های نیازمند در تنکابن

فرمانده سپاه تنکابن نیز با اشاره به  برپایی جشن‌های خانگی در نیمه شعبان، گفت:‌ کمک به خانوار‌های نیازمند با تهیه بسته‌های بهداشتی و معیشتی در ایام ولادت منجی عالم بشریت مهم‌ترین اقدام است.

سرهنگ سید ابراهیم شریفی افزود: تعامل و همراهی مسئولین شهرستان در بخش مرکزی، خرم آباد، نشتارود و حضور در جلسات قرارگاه پدافند زیستی حوزه‌های مقاومت بسیج و پیگیری مصوبات امری بود که باید این فرصت ایجاد شده برای خدمت به مردم در دل تهدید را غنیمت شمرد.

فرمانده سپاه تنکابن از غربالگری 85 درصدی مردم شهرستان خبرداد و افزود: با همکاری حوزه‌های مقاومت بسیج، بهورزان شبکه بهداشت و درمان و فرهنگیان طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در حال اتمام است.

شریفی با اعلام اینکه  114  گروه جهادی در سطح شهرستان جهت ضد عفونی معابر و ادارات وفروشگاه‌ها فعال هستند، اضافه کرد:عملیات پدافند زیستی توسط جهادگران سلامت حوزه‌های مقاومت بسیج، گردان‌های 520 و 521 امام حسین (ع) شهرستان و هیئت‌های مذهبی در ضد عفونی معابر شهری  و روستایی اجرا و  73 هزار  و 300 لیتر مواد ضد عفونی هم برای گندزدایی استفاده شد.

کمک 15 میلیاردی خیرین به ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت 

فرمانده سپاه آمل نیز از کمک 15 میلیارد ریالی خیرین به ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت خبر داد. سرهنگ جابر عسگری با اشاره به روز‌های اول شیوع کرونا و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی سپاه در شهرستان، گفت:‌ دغدغه اقلام بهداشتی در روزهای اول بود و در این رابطه ناظرین سلامت وارد میدان شدند و مردم آمل در روز‌های اولیه شاهد کشف انبار احتکار لوازم پزشکی بودند که با همکاری ناظرین سلامت بیش از 150  هزار انواع اقلام پزشکی از دستکش، ماسک، دارو‌های مرتبط به بیماران کرونایی، کشف و تحویل مقام قضایی شد؛ با نظارت و پیگیری‌های مستمر در بازار توانستیم قیمت لوازم پزشکی را مهار کنیم.

فرمانده سپاه آمل از راه اندازی 4 کارگاه بزرگ تخصصی تولید ماسک بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده و لباس‌های بیمارستانی خبر داد و افزود: در کنار 30 کارگاه کوچکی که مشغول تولید ماسک بهداشتی هستند، یک کارگاه شامل دانشکده فنی آمل که گان بیمارستانی با پارچه‌های نانو تولید می‌کنند. همچنین یک کارگاه دیگر تولید پوشاک با هماهنگی سپاه خط تولید خود را به تولید ماسک بهداشتی تغییر داد و 50 خیاط در این کارگاه مشغول فعالیت هستند و روزانه هفت هزار ماسک از این کارگاه تولید و بین مراکز درمانی، ادارات پرتردد، بنیاد شهید و بنیاد جانبازان و اقشار آسیب پذیر توزیع می‌شود.

عسگری با اشاره به اینکه جهادگران بسیجی حتی روز‌های تعطیل و ایام عید بدون هیچ منتی و با اخلاص برای تولید ماسک فعالیت می‌کردند، یادآور شد:‌ ماسک‌هایی که بین مردم توزیع می‌شود حاصل زحمات شبانه روزی جهادگرانی است که حتی لحظه سال تحویل هم به خانه هایشان نرفته بودند.

توزیع بسته‌های مهدوی در قائم‌شهر

فرمانده سپاه قائمشهر نیز از  اجرای 40 عنوان برنامه متنوع به مناسبت نیمه شعبان در سطح شهرستان خبر داد. سرهنگ حسین علیزاده افزود: این برنامه‌ها با اهداف ترویج فرهنگ مهدویت، افزایش بینش و بصیرت مهدوی، الگوی تربیت یار آخرالزمانی، ایجاد و افزایش انسجام و اتحاد و همدلی در کمک به همنوع و افزایش روحیه نشاط و شادابی در سطح شهرستان  برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مهدویت در سطح حوزه استحفاضی با عضویت امام جماعت، فرمانده پایگاه برادر و خواهر، هیئت امنا و مسئول کانون فرهنگی افزود:‌فضاسازی محیطی در محله با استفاده از پوستر‌ها و بنر‌های جذاب و امیدآفرین، فضاسازی در کانال‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، تهیه سبد کالا و توزیع در بین محرومین در روز ولادت امام زمان (اروحناه له فداه) و اقلام بهداشتی، فرهنگی و همچنین توزیع بسته مهدوی شامل (ماسک، محلول ضدعفونی، شکلات، برشور و...) در سطح محله  از جمله اقدامات فرماندهان حوزه و پایگاه به مناسبت نیمه شعبان است.

علیزاده به فعال کردن سیستم صوتی مساجد در شب و روز میلاد امام زمان اشاره و اضافه کرد:‌ علاوه بر پخش مولودی، سخنرانی‌های کوتاه و جذاب، همچنین رزمایش دفاع بیولوژیک و ضدعفونی در سطح شهرستان به مناسبت میلاد آن امام همام برگزار شد.

برپایی پویش ملی گلاب افشانی مهدوی با گلاب ناب محمدی 

پویش ملی گلاب افشانی با گلاب ناب محمدی با محوریت بنیاد بین المللی مستشهدین عاشورا برای تقویت روحیه کادر درمانی وبیماران مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستانهای مازندران نیز راه اندازی شد.

این برنامه به مناسبت میلاد امام زمان(عج) در مراکز درمانی کشور با گلاب ناب عطر افشانی میشود این پویش جهت بالا بردن روحیه درمانی و بیماران مبتلا به کرونا ویروس انجام میپذیرد.

این پویش به طور متمرکز توسط اعضای افتخاری بنیاد بین المللی عاشورا مستشهدین عاشورا در استانهای درگیر کرونا انجام میشود. طبق برآوردهای انجام شده حدود 150 گروه عطر افشانی در سطح کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مشغول فعالیت هستند و مراکز مذهبی نیز در این پویش عطر افشانی می‌شوند.

دبیر بنیاد بین المللی مستشهدین عاشورا گفت: این پویش به صورت کاملا مردمی و با کمک خیران در حال برگزاری بوده از افراد که قصد کمک به این پویش مردمی دارند می‌توانند به سایت ashoora.org مراجع نمایند یا به صورت خودجوش این پویش را در شهر و روستای خود انجام دهند.

انتهای پیام/681/ش

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سطح شهرستان فرمانده سپاه کرونا ویروس بسته معیشتی تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت هدایت صحیح موقوفات در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌ لائینی در همایش وقف مهدوی در آستانه امامزاده عباس (ع) ساری، با اشاره به اینکه در رابطه با وقف مهدوی و امام زمان (عج) کم گذاشتیم گفت: اعتراف به تقصیر خودش بزرگ‌ترین تشکر است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موقوفات ساری نشانه دین‌داری آبا و اجداد است گفت: اگر فکر می‌کنیم موقوفات کم است مقصرش ما هستیم، باید موقوفات را هدایت کرد.

آیت الله محمدی‌ لائینی با بیان اینکه قرآن غریب است، از تشکیل شورای توسعه قرآنی در ۲۰ شهر خبر داد و یادآور شد: مشکل همه این شهر‌ها نبود بودجه در حوزه قرآن است، این‌همه موقوفات فراوان اگر درست هدایت می‌شد خوب بود، واقفان و موقوفات را به زمینه‌های قرآنی باید هدایت کرد.

نماینده خبرگان رهبری تاکید کرد: هر چه که داریم، خانه، زندگی، دین، فرزند، اخلاق و سلامت نعمت خداست و واسطه این نعمت هم امام زمان (عج) است، حال سوال اینجاست که ما برای ایشان چه کردیم؟

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: این همه نعمت، خانه و زندگی داریم حاضر نیستیم به امام زمان (عج) چیزی بدهیم و برای ایشان وقف کنیم، از این رو باید به این حوزه توجه کنیم.

وی گفت: چه خوب است ما زندگی خودمان را بیمه امام زمان (عج) کنیم و هر ماه یا سال مبلغی برای ایشان کنار بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران پیشنهاد تشکیل مجمع خیرین استانی و جمع‌آوری مبلغی اندک در ماه را به منظور وقف مهدوی اعلام کرد و گفت: جایگاه امامت حضرت حجت بسیار مهم و والاست باید به موضوع وقف مهدوی اهتمام ویژه داشت

در حاشیه این همایش نصوری دبیر بنیاد مهدوی کشور نیز به اقدامات بنیاد پرداخت و اظهار امیدواری کرد: با تشکیل مجمع خیرین استانی مهدویت امورات مربوط به حضرت ولیعصر در استان به بهترین شکل برگزار گردد.

حجت‌الاسلام علیرضا نصوری گفت: عده‌ای از افراد به دلیل وجود خلأ‌های اساسی معنویت به صورت ناآگاهانه به عرفان‌های نوظهور، کاذب و شیطان‌پرستی روی می‌آورند.

وی اظهار داشت: باید با انجام کار‌های فرهنگی افراد را نسبت به مسائل مهدویت آشنا کرد.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه باید امام عصر را به عنوان امام خوبی‌ها و رحمت معرفی کنیم، گفت: با معرفی درست این امام بسیاری از مشکلاتی که در این بخش وجود دارد از بین می‌رود و به طور کلی واکسینه می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: مجمع خیرین برای بنیاد مهدویت تشکیل شود تا به حوزه مظلوم مهدویت و قرآن کمک شود، امیدواریم آنچه را که خود امام زمان (عج) می‌پسندد محقق شود،

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۴ هزار بسته معیشتی در طرح اطعام مهدوی در اصفهان
  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان
  • ضرورت هدایت صحیح موقوفات در مازندران
  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران
  • ۸۰ بسته معیشتی برای نیازمندان کازرون اهدا شد
  • توزیع ۹۳۰ بسته معیشتی میان نیازمندان شوش و دزفول
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سلماس 
  • توزیع 4 هزار وعده غذای گرم و 500 بسته معیشتی در طرح اطعام مهدوی شهرستان بیرجند
  • توزیع ۲۸۶ هزار پرس غذای گرم و اهدای ۳۴ هزار بسته معیشتی از ابتدای ماه مبارک رمضان
  • ۳۴ هزار بسته معیشتی در طرح اطعام مهدوی در اصفهان توزیع شد