Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:00:16 GMT

گرده افشانی بیش از ۷۰ درصد نخیلات مهرستان به اتمام رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۷۴۱۳

گرده افشانی بیش از ۷۰ درصد نخیلات مهرستان به اتمام رسید

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مهرستان سیستان وبلوچستان گفت: عملیات گرده افشانی بیش از ۷۰ درصد نخیلات شهرستان پایان رسید.

عبدالله سپاهی اظهارداشت: مراحل گرده افشانی خرما هرساله از نیمه دوم اسفندماه شروع و تا نیمه دوم فروردینماه ادامه پیدا می کند ولی امسال به خاطر بارندگی در فصل گرده افشانی انتظار میرود تا نیمه اول اردیبهشتماه به طول بیانجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تصریح کرد: بیشترین سطح زیرکشت محصولات باغی شهرستان را خرما باسطحی بالغ بر ۴۱۱۵ هکتار که ۲۴۰۰ هکتار آن بارور می باشد به خود اختصاص داده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مهرستان سیستان وبلوچستان افزود: ۲۷ رقم خرما در شهرستان کشت میشود که ارقام غالب مضافتی و ربی میباشند.

سپاهی اظهار داشت: با توجه به بارندگیهای خوب اواخر سال گذشته و اوایل فروردین در سال جهش تولید، شاهد افزایش چشمگیری در تولید محصولات کشاورزی خصوصا خرما باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان گرده افشانی نخیلات جهاد كشاورزي گرده افشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار شماره سه هواشناسی سطح نارنجی جوی، افزود: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از بعد ظهر سه شنبه تا شب پنج شنبه (۴ تا ۶ اردیبهشت)، برای شهرستان‌های زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، لاشار، دلگان، ایرانشهر، سرباز، سراوان، گلشن، مهرستان، سیب و سوران، بمپور، راسک، قصرقند، ارتفاعات جنوب غرب به ویژه شهرستان‌های فنوج، نیکشهر و ارتفاعات شمالی سواحل در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه در ساعت بعد ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت پوشش این سامانه در مدت فعالیت آن، از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

وی اضافه کرد: از چرای دام در مناطق مرتفع و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری و در ترددهای جاده‌ای و دریایی احتیاط و مدیریت آب سدها انجام و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر 6085148

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • تشدیدفعالیت سامانه بارشی وناپایداری‌های محلی سیستان وبلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان