Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج رئیسیان پنج‌شنبه ۲۱ فروردین افزود: در جریان سیل سوم فروردین امسال ۴۵۷ کیلومتر شامل ۲۵۰ کیلومتر از محورهای اصلی و فرعی و ۲۰۷ کیلومتر از جاده‌های عشایری در استان سمنان آسیب دید.

وی بیان کرد: سیل نوروز ۹۹ حدود ۷۸ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال به راه‌های اصلی و فرعی و ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به جاده‌های عشایری استان سمنان خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان ادامه داد: بیشترین خسارت سیل به راه‌های اصلی و فرعی و جاده‌های عشایری استان سمنان ازلحاظ مسافت مربوط به شهرستان آرادان و سپس دامغان و گرمسار بود.

وی اضافه کرد: بیشترین خسارت سیل به جاده‌های اصلی و فرعی و راه‌های عشایری استان سمنان ازلحاظ ارزشی مربوط به شهرستان دامغان و سپس گرمسار و آرادان برآورد شده است.

رئیسیان ادامه داد: ۱۳۰ تأسیسات فنی در حوزه استحفاظی راه‌های استان سمنان براثر سیل در سومین روز از بهار امسال خسارت دید.

خسارت به شبکه توزیع برق و گاز

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام‌شده سیلاب اخیر حدود ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال به شبکه‌های توزیع برق استان خسارت وارد کرد.

وی تصریح کرد: در پی بارندگی شدید و وقوع سیل در ناحیه مرکز و جنوب استان سمنان خسارت به شبکه‌های توزیع برق در شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار و آرادان وارد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان یادآور شد: ۳۸۰ میلیون ریال به تأسیسات گازرسانی در شهرستان گرمسار در پی سیل سوم فرودین ۹۹ خسارت وارد شد.

بارش‌ها در سوم فروردین ۹۹ سبب مسدود شدن محور ارتباطی مهدیشهر استان سمنان به کیاسر استان مازندران، خسارت به تأسیسات دولتی، مزارع و بناهای مسکونی شهرستان آرادان و مسدود شدن ۲ ساعته محور گرمسار به سرخه شد.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی دارد.

۲ هزار و ۱۲۸ کیلومتر راه روستایی در استان سمنان وجود دارد و ۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۲۸۰ روستای استان زندگی می‌کنند.

کد خبر 499489 برچسب‌ها سيل استان سمنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل استان سمنان اصلی و فرعی میلیون ریال استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی آب شهر چیتاب کهگیلویه و بویراحمد کی حل می‌شود؟/آبرسانی سیار به مناطق مختلف

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بارندگی های اخیر خسارت های عمده به تأسیسات آبی در شهر و روستاهای استان وارد شده است، بررسی ما نشان می‌دهد تا کنون بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به تأسیسات آبرسانی وارد شده است.

امید صالحی افزود: در یاسوج تأسیسات آبشار، آب نهر و یک حلقه چاه در تنگ مهریان دچار آسیب های جدی شده است‌.

وی اظهارکرد: این منابع تأمین آب با تلاش همکارانم و با جابجایی خطوط وارد مدارد شد. در عمده نقاط مرکز استان آب پایدار برقرار شد، در برخی نقاط اُفت فشار آب هست که ان‌شاءالله این مسأله نیز بزودی مرتفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قریب به ۲۰ روستا که مشکل داشتند و خسارت های سنگین به منابع تأمین آب آنها وارد شد نیز رفع مشکل شد.

صالحی در خصوص قطعی آب چیتاب و روستاهای اقماری آن، تصریح کرد: بخشی از خط انتقال چیتاب در بستر رودخانه بود که بر اثر شدت جریان آب دچار اشکال شد، داریم با تدابیری فشار آب را کم می‌کنیم تا به خط انتقال دسترسی پیدا کنیم.

وی با تقدیر از همراهی امام جمعه چیتاب ادامه داد: ماشین آلات راه و شهرسازی به کمک ما آمده اند، سپاه نیز به کمک می آید و ان‌شاءالله امروز در صورت کنترل سیلاب خط لوله ترمیم می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد، صالحی بیان کرد: در این منطقه و سایر مناطق که مشکل مشابه داشتند در این مدت آبرسانی سیار در دستور کار بود تا مشکل مضاعفی را مردم شریف متحمل نشوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیلاب ۱۲۰ میلیارد تومان به تاسیسات آبی خسارت زد
  • قطعی آب شهر چیتاب کهگیلویه و بویراحمد کی حل می‌شود؟/آبرسانی سیار به مناطق مختلف
  • بازدید وزیر کشور از خدمت رسانی به مسافران نوروزی در عوارضی قم_تهران
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام
  • حوادث جاده‌ای ساوه در ایام نوروز
  • تأسیسات برق‌رسانی استان بوشهر خسارت دید
  • طوفان شدید به تأسیسات برق‌رسانی بوشهر آسیب زد
  • خسارت گسترده سیل به تأسیسات آبی در کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت گسترده سیل به تأسیسات آبی کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت میلیاردی به امور زیربنایی و کشاورزی در پی بارش باران