Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@04:59:52 GMT

اتحاد صنعت و دانشگاه در تحقق "جهش تولید"

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۸۲۷۵

اتحاد صنعت و دانشگاه در تحقق 'جهش تولید'

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاهیان در راستای جهش تولید آمادگی دارند و می توانند محور کار باشند و می توانیم با تشکیل کار گروه های مشترک در صنعت شاهد تحولات اساسی در پروژه های خاص باشیم.

محمد سعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، اظهار داشت: سال گذشته موضوعاتی برای توسعه ارتباط دانشگاه و دستگاه ها داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه از لحاظ تقسیم بندی می توانیم چند مدل همکاری با صنایع داشته باشیم گفت: از جمله آنها بهبود وضعیت، بهینه سازی انرژی، مصرف انرژی، و مواد مصرفی است که می توان از طریق آن هزینه ها را کاهش داد به طوری که اکثر صنایع و دستگاه های اجرایی مصرف زیادی در انرژی دارند.
سیف ادامه داد: فناوری های نو و استفاده از روش های تولید جدید و فناوری های مرتبط طبیعتا می توانند به خوبی به دانشگاه ها کمک کنند به طوری که در اتحاد جدید یا محصولات جدید از این توانایی برخوردار هستیم. 

* ۸ هزار قرارداد در ارتباط با جامعه و صنعت منعقد شد

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: خوشبختانه در سال های قبل ارتباطات خوبی بین صنایع و دانشگاه ها برقرار شده و در حال حاضر ۸ هزار قرارداد منعقد شده داریم و طبیعتا استطاعت گسترش این موارد است و اگر صنایع و دستگاه های اجرایی متحد باشند جهش تولید به خوبی شکل می گیرد.
وی افزود: دانشگاهیان در راستای جهش تولید آمادگی دارند و می توانند محور کار باشند و می توانیم با تشکیل کار گروه های مشترک در صنعت مورد نظر صنایع محوری و راهبردی کشور دانشگاه ها را بسیج کنیم و با توجه به ابزارهای دانشگاه به صورت هدفمند در صنعت و پروژه های خاص شاهد تحول اساسی تر باشیم. 
سیف در ادامه یادآور شد: از جمله توافقات خوب بین صنایع و دانشگاه بحث پایان نامه ها است که اگر حوزه، مشکل و نیاز مشخصی ارائه شود در جهت گیری پایان نامه ها کمک شایان و قابل توجهی می شود.
وی به فرصت های مطالعاتی اعضای هیات علمی نیز اشاره کرد و گفت: اگر جامعه و صنعت اتحاد داشته باشند هدفمندتر می شوند و با پیشگام شدن و سرمایه گذاری صنایع در حوزه مورد علاقه، اساتید می توانند از این فرصت استفاده کنند و فرصت مطالعاتی را با حمایت صنایع بگذرانند.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در راستای اجرای طرح کارورزی می توان از پتانسیل دانشجویان استفاده کرد و برای آسیب شناسی و دسته بندی گلوگاه هایی که در صنایع و خطوط تولیدی وجود دارد و دانشجویان می توانند همپا با صنعت حرکت کنند.
وی اظهار امیدواری کرد و گفت: طبیعتا این پتانسیل بزرگی است و چند میلیون دانشجویی که در کشور داریم می توانند پتانسیل خوبی در سطح کشور و استان ها داشته باشند و به دنبال این هستیم به صورت استانی گلوگاه ها و مشکلات صنایع شناسایی شوند و در هم افزایی مشترک با ادارات، سازمان ها و صنایع مشکلات رفع شود تا گلوگاه ها کاهش پیدا کنند و با قدرت به جهش تولید برسیم.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه وزارت علوم فناوری صنعت ارتباط با جامعه و صنعت ارتباط با صنعت تحقیقات و فناوری جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد

معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: افزایش تولید در حوزه شوینده کشور ما را به صادرکننده مواد شوینده تبدیل کرده و تراز تجاری صنعت شوینده کشور ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی برادران امروز -دوشنبه سوم اردیبهشت- در نشست با مدیران یکی از کارخانجات بسته‌بندی استان قزوین در شهرستان آبیک اظهار کرد: افزایش تولید در حوزه شوینده کشور ما را به صادرکننده مواد شوینده تبدیل کرده و تراز تجاری صنعت تولید مواد شوینده کشور ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شده؛ در حالی که تنها ۲۵ میلیون دلار واردات مواد اولیه داشتیم.

وی از برخورد با ۳۰ نشان و علامت تجاری تقلبی در حوزه تولیدات صنایع در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: سال گذشته با ۳۰ نمونه تقلبی از یک نام تجاری برخورد شد که انجام این مساله بیانگر افزایش فعالیت متقلبان صنعتی دارد.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با بانک مرکزی برای تأمین ارز تولیدکنندگان خبر داد و افزود: تصمیم گرفتیم که ارز تأمین شده برای صنایع را با نرخ سال قبل در اختیار کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی قرار دهیم.

برادران با بیان اینکه ۸۰ درصد بازار ارز در اختیار تولید کنندگان اصلی قرار دارد، ادامه داد: با وجود اختلالات ارزی در بازار تلاش شده تا رقابت در صنایع نساجی و صنایع عمومی همچنان به ثبات و مسیر خود ادامه دهند و عرصه را بر سوداگران ارز تنگ‌تر کنیم.

وی به سهم ۸۵ درصدی محصولات غیرفرهنگی در صنعت بسته‌بندی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های وزارت صمت همواره این بوده که با بسته بندی آسان و با قیمت مناسب بتواند محصول نهایی را با قیمت پایین به دست مشتریان برساند.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های مطرح صنعت بسته‌بندی کشور در همین استان قزوین قرار دارد که توانسته از نظر طراحی و چاپ متناسب با نیاز بازار فعالیت درخشانی را از خود به‌جای بگذارد.

کد خبر 747040

دیگر خبرها

  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای
  • برداشت ۳۸ هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند