Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@11:47:45 GMT

۵۰ واحد صنفی متخلف در دامغان پلمب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۸۳۱۴

۵۰ واحد صنفی متخلف در دامغان پلمب شد

محمدحسن امینیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: پلمب واحدهای صنفی متخلف به دلیل بی توجهی به تصمیم ستاد پیشگیری از ویروس کرونا مبنی بر لزوم تعطیلی واحدهای صنفی غیر ضروری بود.

وی افزود: واحدهای تجاری و صنوف در این زمان حساس، برای حفظ سلامت خود و مردم باید به مصوبه‌ها و دستورالعمل‌های صادره از ستاد مقابله با کرونا توجه کنند تا با رعایت موارد بهداشتی از شیوع این ویروس جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینیان ادامه داد: واحدهای پلمب شده بنا به دستور ستاد مقابله با کرونا کشور، دادستان شهرستان و اداره تعزیرات حکومتی، پس از چندین مورد تذکر شفاهی و کتبی اعمال قانون شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری، نظارت و بازرسی‌ها به منظور اجرای صحیح طرح افزایش یافته است.

رییس اتاق اصناف دامغان با قدردانی از همکاری بازاریان و اصناف در تعطیلی واحدهای صنفی، گفت: بازاریان، کسبه و صاحبان مشاغل بهتر است برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، همکاری‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم هر چه سریعتر از این بحران عبور کنیم.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و دارای حدود پنج واحد صنفی دارای پروانه کسب است. 

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده مانند در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان سمنان تعزیرات چین قانون ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی واحدهای صنفی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا

افراد بسیاری همه گیری مرگبار جهانی اخیر به واسطه ویروس کرونا را با همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ مقایسه می‌کنند.

به گزارش عصر ایران، در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی‌کند، اما موارد مشابه را می‌توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می‌کنند.

در سه موج از مارس ۱۹۱۸ تا بهار ۱۹۱۹، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان ۵۰ میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می‌کرد. به نظر می‌رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می‌دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس ۱۹۱۸ در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن‌ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش‌های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده‌ها و محدودیت تجمعات عمومی می‌شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می‌شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش‌هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

دیگر خبرها

  • پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در قزوین
  • استقرار ۵ شعبه رسیدگی به تخلفات در ماه رمضان/ ۳۰ واحد صنفی متخلف در ایام نوروز پلمب شد
  • پلمب و اخطار پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در نیشابور
  • ۵ فقره پرونده برای واحدهای صنفی متخلف شهرستان بمپور تشکیل شده است
  • پلمب ۲۷۳۹ واحد صنفی متخلف ازسوی وزارت بهداشت
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • ۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد
  • پلمب چند واحد صنفی به دلیل حرمت‌شکنی در ماه رمضان
  • 1000 بازرسی از واحدهای صنفی اردبیل انجام شده است
  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در سیریک