Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@09:58:30 GMT

آسمان خوزستان در محاصره باران و صاعقه

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۸۳۲۷

آسمان خوزستان در محاصره باران و صاعقه

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی استقرار سامانه ناپایدار را بر روی استان تا اواسط وقت روز یکشنبه نشان می‌دهد که سبب وزش باد به نسبت شدید تا شدید، رگبار و رعد وبرق به صورت متناوب در شمال، شرق، ارتفاعات و در بقیه نقاط استان به صورت نقطه‌ای و در نقاط مستعد ریزش تگرگ خواهد شد و همچنین احتمال تقویت نقطه‌ای و محلی بارش‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: علاوه بر این امروز با توجه به وزش باد قابل ملاحظه تا به نسبت شدید در مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان برای ساعاتی احتمال وقوع کاهش دید افقی به واسطه گرد و غبار محلی وجود دارد.

سبزه زاری بیان کرد: میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در شادگان ۲.۲، رامهرمز ۱.۴، شوش ۰.۸، دهدز و ایذه ۰.۴، آبادان ۰.۳، امیدیه و مسجدسلیمان ۰.۱، بهبهان، آغاجاری، اهواز و صفی آباد دزفول ۰.۰۱ میلیمتر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در شب و روز گذشته امیدیه با ۳۶.۹ و دهدز با ۱۵.۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بودند؛ حداکثر دمای اهواز در این مدت ۳۶.۲ و حداقل ۲۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

این اداره کل هفته جاری در اخطاریه‌ای اعلام کرد: بعدازظهر سه‌شنبه جاری تا اواسط وقت یکشنبه هفته آینده رگبار و رعدوبرق به شکل متناوب و وزش باد متوسط تا شدید و تند باد لحظه‌ای با احتمال تگرگ در حوضه‌های آبریز کارون، مارون و دز و ارتفاعات شرق، شمال‌شرق و شمالی خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان از ابتدای سال آبی جاری (یکم مهر ۹۸) تا ۱۴ فروردین ۹۹، میانگین بارش باران کل استان ۳۱۵.۲ میلیمتر گزارش شده که این مقدار در مقایسه با مقدار بلند مدت آن در همین بازه زمانی (۲۹۰ میلیمتر) ۸.۷ درصد افزایش و در مقایسه با مقدار آن در دوره مشابه سال آبی پیش از آن (۴۹۶ میلیمتر) کاهش ۳۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد. رون و دز و ارتفاعات شرق، شمال شرق و شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هشدار هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۸۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره هواشناسی نیشابور گفت: در فروردین امسال ۳۶میلیمتر بارش باران باریددر حالیکه میزان بارش باران در فروردین سال گذشته ۶ میلیمتر بود.
مهدی بلوکی  گفت: امسال ۸۳ درصد افزایش بارندگی نسبت به سال گذشته و ۱۲ درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین دراز مدت داشتیم.
وی افزود: در سال زراعی از مهر ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳، ۱۳۹ میلیمتر بارش باران داشتیم که میزان بارش سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۰۸ میلیمتر بود و میانگین بارش دراز مدت در مدت مشابه۱۸۷ میلیمتر بود. 

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی افغانستان برای وقوع سیلاب در ۲۹ ولایت
  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زده بلوچستان + فیلم
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • ۸۰ میلیمتر بارش باران طی چند ساعت لارستان ثبت شد
  • ببینید | هشدار جدی هواشناسی به مردم؛ بارش شدید باران در این استان‌ها
  • ارتفاع بارش در زرآباد به ۲۷۰ میلیمتر رسید
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • کنگان با ۵۰ میلی‌متر رکورددار بارش‌های استان بوشهر