Web Analytics Made Easy - Statcounter

«چشم‌انتظاری» تالیف سیدمهدی شجاعی نه یک متن احساس‌برانگیز صرف است که نویسنده سعی کرده، احساس و احترام و نیز بینش و آگاهی دینی نسبت به امام زمان (عج) را با هم تلفیق و با زیباترین شکل ممکن در متن بگنجاند.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، همزمان با میلاد حضرت مهدی(عج) برای مطالعه کتاب «چشم انتظاری» تالیف سید مهدی شجاعی که سال گذشته منتشر شد، پیشنهاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب در ۱۱۶ صفحه در قطع رحلی از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار کتاب شده است.

سیدمهدی شجاعی سال‌هاست که در مقام نویسنده به عنوان خالق بخشی از زیباترین‌ نثرهای ادبی و حس‌برانگیز در حوزه ادبیات دینی در ایران شناخته می‌شود. نثرهایی به غایت ساده و البته عاشقانه که بسیاری از آنها دهه‌هاست که در میان نسل جوان به عنوان آثاری جدایی‌ناپذیر از زندگی و احساس آن‌ها به شمار می‌آید و تجدید‌ چاپ‌های متعدد آن نیز گواهی بر این مدعاست.

شجاعی که در سال‌های اخیر بیشتر در حوزه فیلم‌نامه، داستان‌ و رمان فعالیت داشته است، به تازگی کتابی را در همان گونه نثرهای غبطه‌برانگیر قدیمی خود و با عنوان «چشم‌انتظاری» روانه بازار کتاب کرده که مجموعه‌ای تازه از نثرهای عاشقانه شجاعی با موضوع انتظار است.

نثرهای کتاب «چشم‌انتظاری» اغلب نثرهایی کوتاه و در عین حال بسیار شوق‌برانگیز است. شجاعی تمامی آن‌چه می‌توان در قالب کلام برای ایجاد حس‌برانگیزی و خلق احترام میان خود و مخاطب نسبت به امام غائب (عج) به کار برد را در جان این متن‌ها ریخته است.

بر همین اعتبار آنچه در این اثر با آن روبرو می‌شویم نه یک متن احساس‌برانگیز صرف است که نویسنده سعی کرده، احساس و احترام و نیز بینش و آگاهی دینی نسبت به امام زمان (عج) را با هم تلفیق و با زیباترین شکل ممکن در متن بگنجاند.

این متون از سوی دیگر با حجمی کوتاه و در فصولی متعدد ارائه شده است. راز این کوتاه بودن را می‌توان در تأثیر آنی آنها جستجو کرد و وقت کمی که برای خوانش آن می‌بایست صرف کرد و البته فرصت مغتنمی که پس از این خوانش کوتاه مدت به شکلی بسیط در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد تا بتواند درباره آنچه از مقابل چشمانش گذشته است در ذهن خود به تفکر بپردازد و به آن بیاندیشد.

«چشم‌انتظاری» به همین اعتبار کتابی است اندیشیدنی و نه خواندنی صرف و تلاش نویسنده در تولید متونی که در کنار احترام برانگیزی توامان، چنین حسی را نیز در مخاطب خود برانگیزد، بسیار ستودنی است.

کتاب در کنار متن، با اتفاق گرافیکی ویژه‌ای نیز همراه شده است. فرزاد ادیبی که پیش از این در بسیاری از آثار منتشر شده در کتاب نیستان و آثار سید‌مهدی شجاعی، شاهد هنرنمایی او بوده‌ایم، با قطعی متفاوت، بدیع و شمایلی که تلفیقی از هنر خطاطی و گرافیک به شمار می‌رود؛ این کتاب را طراحی و صفحه‌آرایی کرده است و بخشی از مهم‌ترین عبارات هرکدام از فصول کوتاه و متعدد کتاب را با هنر خود پیش چشم مخاطبان این کتاب چشم‌نوازتر کرده است.

از سوی انتشارات کتاب نیستان کتاب‌هایی چون «کمی دیرتر»، «در ولایت مهدی»، «دعای ندبه»، « مناجات شعبانیه»، «بازگشت»، «خداکند توبیایی»، «خورشید نیمه‌شب»، «وقتی او بیاید»، « آن چهارده نفر»، «مثل شیشه مثل سفال»، «حاء مشدد»، «چشم انتظاری» منتشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب آگاهی مطالعه چشم سیدمهدی شجاعی نیستان چشم انتظاری مهدی شجاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۸۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در جلسه‌ای با حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه از برگزاری نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو خبر داد و اظهار کرد:  این همایش در ۱۵ محور با موضوعات حجاب و عفاف با همکاری دفتر امام جمعه ماکو و معاونت فرهنگی منطقه آزاد ماکو در ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود:‌ مجری و دبیر علمی برگزاری این همایش بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو بوده و مقالات ارسالی به همایش در Civilica و ISC نمایه می‌شوند. سخنران اصلی این همایش حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه خواهد بود و همچنین بیش از ۲۵۰ مهمان داخلی و خارجی نیز در همایش شرکت می‌کنند.

نقش مؤثر دانشگاه‌ها در مسئله دانش‌بنیان

امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار مسائلی را از دانشگاه‌ها و دانشجویان مطالبه کردند و همین امر موجب سنگین‌تر شدن مسئولیت دانشگاهیان در سال جدید شده است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان در برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، به نقش ویژه دانشگاه‌ها در حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری اشاره و خواستار فعال شدن دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال به‌عنوان جهش تولید با مشارکت مردم تأکید کرد.

وی با بیان نقش مؤثر دانشگاه‌ها در مسئله دانش‌بنیان عنوان کرد: جهش تولید به غیر از راه‌های علمی محقق نمی‌شود و ضروری است دانشگاه‌ها در طول سال در همه برنامه‌ها و جلسات خود، مسئله تحقق شعار سال را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • فرصت کوتاه برای قبول پیشنهاد پرسپولیس و آمدن به ایران | هیچ وقت منتظر این پیشنهاد نبودم
  • ساعت کار نمایشگاه کتاب و پیشنهاد گذاشتن صندوق رأی
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی