Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@11:23:22 GMT

قابل وصول بودن درآمدهای مالیاتی باید بررسی شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۸۶۴۸

قابل وصول بودن درآمدهای مالیاتی باید بررسی شود

گروه اقتصادی- کارشناسان می‌گوید؛ قیمت نفت بیش از پیش‌بینی‌های صورت گرفته در قانون بودجه سال 99 کاهش پیدا کرده است و درآمدهای مالیاتی نیز به دلیل شیوع کرونا و رکود فعالیت‌های صنوف قابل وصول نیست به همین دلیل قانون بودجه سال 99 به اصلاح نیاز دارد. سید علی ادیانی که نظر دیگری دارد در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: اگرچه تردیدی در اصلاح قانون بودجه سال جاری و اصلاح ساختار بودجه وجود ندارد اما درامدهای مالیاتی قابل وصول هستند البته کمتر خواهند شد به همین دلیل دولت باید به صرفه‌جویی و حذف کارهای غیرضرور روی بیاورد تا بتواند کسری حاصل از مالیات را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث فروش نفت نیز مجموع درآمدهای نفتی فقط متکی به نفت خام نیست لذا اگر بتوان نفت را به فرآورده مانند بنزین تبدیل کرد می‌توان بخشی از خلاءهای عدم فروش نفت خام را با فروش فرآورده‌های نفتی جبران کرد البته این به معنای عدم فروش نفت خام نیست، همچنین درآمد حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی باید صرف تقویت زیرساخت‌ها نه امور اجرای کشور شود.

وی افزود: اگرچه ایران تنوع ظرفیت‌های اقتصادی بالایی دارد اما دولت‌های متکی به نفت عموما، مصرف‌گرا و وابسته هستند که خسران جدی به حوزه‌های سیاسی و اجتماعی وارد می‌کنند چراکه اقتصاد نفتی مولفه‌ پاسخگوهای دولت را نیز کم میکند.

ادیانی با طرح این سوال که چرا برخی از دولت‌ها پاسخگوی مردم خود هستند؟، توضیح داد: این دولت‌ها پاسخگوی مردم هستند به این دلیل که از مردم برای اداره درست جامعه پول می‌گیرید و ارائه خدمات به آن‌ها، اما در کشورهای که دست دولت در بشکه نفت است به مراتبپاسخگوی نیز کمتر خواهد بود، درواقع به نوعی اقتصاد نفتی بی‌اعتنایی به مردم را به دنبال دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اقتصاد نفتی دو ضایعه اقتصادی و سیاسی در پی دارد، گفت: ضایعه سیاسی در حوزه عدم باور جدی به پاسخگوی به مردم است، چراکه دولتمردان می‌گوید؛ به اقتصاد نفتی متکی هستم نه اقتصاد مردمی، دوم اینکه اقتصاد نفتی ساختار اقتصادی کشور را به نفت وابسته می‌کند در حالی که نفت تنها کالایی است که کشور تولیدکننده یا فروشنده نمی‌تواند برای آن قیمت بگذارد و اوپک تصمیم‌گیرنده است./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اقتصاد نفتی فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان درباره موضوع پیگیری وصول معوقات پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های صنعتی در استان، گفت: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه در مورد وصول حق آلایندگی استان‌ها، در راستای عدالت اجتماعی و تحقق حقوق عامه مردم خوزستان، مطالبات معوق چهار شرکت نفت و گاز استان به حیطه وصول درآمده که پس از واریز به حساب خزانه داری کل کشور به منظور مصالح استان و بهبود محیط زیست و تأمین منابع شهرداری‌های استان از سوی مدیران مربوطه هزینه می‌شود.

وی افزود: با توجه به صدور احکام نمایندگی از سوی این دادگستری برای نماینده تعرفه شده از سازمان امور مالیاتی کشور، جمع وصولی عوارض آلایندگی با احتساب ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ و فروردین سال جاری، به مبلغ هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر از پیگیری‌های رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جهت پیگیری وصول عوارض آلایندگی در سال گذشته و فروردین‌ماه سال جاری، گفت: این دادگستری همکاری‌های لازم را در راستای تحقق درآمدهای عمومی کشور به ویژه وصول عوارض آلایندگی و پیگیری حقوق مردم، کما فی سابق پیگیری و معمول خواهد داشت.

کد خبر 6086002

دیگر خبرها

  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • وصول بیش از ۸ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی خوزستان وصول شد
  • رشد ۶۴.۸۰ درصدی مصوب درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱