Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:19:38 GMT

ناپایداری‌ جوی تا هفته آینده در کاشان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۹۰۱۰

ناپایداری‌ جوی تا هفته آینده در کاشان ادامه دارد

عباس ارغوانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: سامانه بارشی از روز گذشته فعال شده است و ناپایداری‌های جوی در سطح شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل کم و بیش تا ۲۸ فروردین ادامه خواهد یافت.

وی میزان بارش در ۲۴ ساعت در کاشان را ۳۴.۶ میلی‌متر عنوان کرد و افزود: این بارش‌ها موجب حرکت روان‌آب‌ها به سمت آبخوان کاشان از مسیر رودخانه چم‌رود و پر شدن بند اول از بندهای هفت‌گانه این آبخوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره هواشناسی کاشان تصریح کرد: با توجه به ادامه بارندگی‌ها و پیش‌بینی کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری، دست کم ۲ بند از بندهای هفت‌گانه آبخوان شهرستان امروز آبگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموع بارش‌های سال زراعی جاری (۹۹- ۹۸) ۱۶۳.۷ میلی‌متر بوده است، گفت: این در حالی است که میزان بارش در سال زراعی گذشته (۹۸- ۹۷) ۱۵۴.۴ میلیمتر بود.

ارغوانی تشریح کرد: بارش‌های امسال به نسبت سال گذشته ۶ درصد و به نسبت میانگین طبیعی بلندمدت نیز ۵۲ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میانگین بلند مدت بارش سال‌های زراعی کاشان از ۱۳۴۵ تا امروز ۱۰۷.۴ میلی‌متر بوده است.

کاشان در شبانه‌روز گذشته شاهد کاهش محسوس دما، وزش باد، رعد و برق، بارش برف در ارتفاعات، رگبار باران و تگرگ بود و این سامانه بارشی موجب آبگرفتگی معابر و به راه افتادن روان‌آب در برخی نقاط شد.

آسمان کاشان در زمان حاضر ابری و دمای هوا هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها وضعيت هوا بارندگی اصفهان کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا بارندگی اصفهان کاشان وضعيت هوا بارندگی اصفهان کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارش ها در روزهای پایانی هفته شدت می گیرد که احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

محمد غیوری افزود: افزایش دما، یکی دیگر از پدیده های جوی خراسان رضوی است که از امروز در استان آغاز می شود و تا اوایل هفته آینده نیز ماندگار خواهد بود.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته، نیشابور با پنج و داورزن با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند.

غیوری با بیان اینکه دمای فعلی مشهد ۱۸ درجه است، اضافه کرد: همچنین این کلانشهر روز گذشته نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۰ درجه سانتیگراد را به ثبت رسانده است و امروز نیز طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی بین ۱۲ تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد/ آیا بارش‌های بهار، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال‌وبختیاری ادامه دارد
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • فردا از شدت و گستره بارش‌ها در استان کرمان کاسته می‌شود
  • بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها