Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت مالی فدراسیون فوتبال جالب نیست.

طرفداری- ماشین کی‌روش که قرار بوده در اختیار فدراسیون فوتبال باشد همراه با یک خانه در بالاشهر تهران در اختیار یکی از مسئولان فدراسیون قرار دارد و به روی خودش هم نمی‌آورد که باید آن‌ها را برگرداند.

به گزارش خبرورزشی، فدراسیون فوتبال ایران با مشکل شدید مالی روبه‌رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مشکل مالی در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد. به ویژه حالا که بیماری کرونا به اقتصاد کشور آسیب فراوانی زده است. خیلی از سازمان‌ها و نهاد‌ها و... برای پرداخت دستمزد کارکنان خود در فروردین مشکل دارند. در فدراسیون فوتبال هم این مشکل دیده می‌شود. پول نیست و فدراسیون نمی‌تواند دلار‌های بین‌المللی خود را هم از فیفا بگیرد. حیدر بهاروند سرپرست موقت ریاست فدراسیون که مدتی در بستر بیماری بود، به نزدیکانش گفته پولی ندارند حقوق کارکنان فدراسیون فوتبال را بدهند.

در همین حال، اما فدراسیون هزینه‌هایی می‌کند که برای همه علامت سؤال است. یک‌جور‌هایی بهاروند هم در عمل انجام شده قرار گرفته و نمی‌داند چه‌کار کند. مثلاً ماشین کی‌روش که قرار بوده در اختیار فدراسیون فوتبال باشد همراه با یک خانه در بالاشهر تهران در اختیار یکی از مسئولان فدراسیون قرار دارد و به روی خودش هم نمی‌آورد که باید آن‌ها را برگرداند. این مورانو قرار بود در اختیار مربی تیم ملی باشد ولی بعد از کی‌روش به آن مقام مسئول رسید. اجاره خانه این فرد هم بالاست و فدراسیون حتی از پس آن هم برنمی‌آید. خیلی‌ها در فدراسیون برایشان علامت سؤال شده که چرا باید چنین امتیازی به یک مسئول داده شود. بهاروند هم هنوز نتوانسته قدرت خود را در فدراسیون تثبیت کند تا بتواند یک‌سری کار‌ها را انجام دهد.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن

عملکرد صحیح شمع خودرو در جرقه‌زنی، نقش تعیین کننده‌ای در کیفیت احتراق ترکیب سوخت و هوا در موتور خودرو دارد. شمع‌ها به‌عنوان قطعات مصرفی، عمر مفید مشخصی دارند.

به گزارش همراه مکانیک، گاهی اوقات قبل از فرا رسیدن زمان تعویض شمع‌های خودرو، این قطعات با مشکل روبه‌رو می‌شوند. یکی از این مشکلات، چرب شدن شمع خودرو است. این مشکل در اثر وجود نقص در شمع‌ها رخ نمی‌دهد؛ اما به‌هر ترتیب مانع از عملکرد صحیح شمع‌ها می‌شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی دلایل روغن زدن شمع خودرو و همچنین راهکارهای مواجهه با این مشکل بپردازیم.

منظور از روغن زدن شمع خودرو چیست؟

در ابتدا باید توضیح دهیم که منظور از روغن زدن شمع خودرو چیست. گاهی اوقات در جریان سرویس خودرو و بازدیدهای دوره‌ای ممکن است متوجه جمع شدن روغن در سطح پایه‌ها و سر شمع‌های ماشین شوید.

به‌طوری‌که حتی مقدار رسوب در سر شمع تشکیل می‌شود یا چینی سر شمع‌ها نیز به رنگ زرد در می‌آید. وقتی به بدنه شمع دست می‌زنید هم کاملا حالت چرب بودن آن مشهود است. در این حالت اصطلاحا گفته می‌شود که شمع ماشین، روغن زده است.

دلیل روغن زدن شمع ماشین

علت چرب شدن شمع خودرو به‌هیچ عنوان مربوط به نقص فنی شمع نیست. همان‌طور که می‌دانید، شمع خودرو در مسیر محفظه احتراق موتور قرار دارد. انجام عملیات احتراق در موتور باعث می‌شود که دمای آن به‌مرور زمان بالا برود. ضمن اینکه ده‌ها قطعه متحرک درون موتور وجود دارند که هنگام روشن بودن آن در تماس با یکدیگر حرکت می‌کنند.

در چنین شرایطی روغن موتور برای روان‌کاری و خنک‌کاری قطعات موتور در مسیرهای مشخصی به دور قطعات مختلف حرکت می‌کند. دلیل چرب شدن سر شمع خودرو، راه یافتن بخشی از روغن موتور به سمت این قطعه است. دلایل مختلفی را می‌توان برای بروز این اتفاق برشمرد که عبارت‌اند از:

نشتی روغن از رزوه‌های پیچ سرسیلندر نشتی از واشرها یا اورینگ‌ها آسیب دیدن واشر سرسیلندر خرابی لاستیک‌های ساق سوپاپ آسیب دیدن رینگ پیستون نشانه‌های چرب شدن شمع خودرو

روغن زدن شمع خودرو در وهله اول باعث می‌شود که شمع‌ها به‌درستی عملیات جرقه‌زنی را انجام ندهند. به‌مرور زمان در صورت تمیز نکردن روغن، شمع‌ها خراب می‌شوند و باید به فکر تعویض آن‌ها باشید. نشانه‌های مختلفی برای چرب شدن شمع خودرو می‌توان برشمرد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

ضربه زدن موتور به دلیل احتراق ناقص افت قدرت موتور به مشام رسیدن بوی روغن سوخته افزایش مصرف سوخت خارج شدن دود آبی از اگزوز به‌دلیل نفوذ روغن در ترکیب سوخت و هوا کاهش غیرعادی سطح روغن موتور رسوب گرفتگی سر شمع‌ها زرد شدن چینی شمع‌ها خرابی وایر شمع نحوه رفع روغن زدن شمع خودرو

در وهله اول برای رفع روغن زدن شمع خودرو، دلیل بروز مشکل را شناسایی کنید. چنانچه هر یک از موارد اشاره شده باعث بروز این مشکل شده باشند، باید ابتدا آن‌ها را برطرف کنید. خوشبختانه برای پاک کردن روغن از سطح شمع خودرو نیازی به باز کردن موتور ماشین ندارید. بلکه می‌توانید خیلی راحت با استفاده از یک دستمال تمیز و بدون پرز، چربی سطح شمع‌ها را پاک کنید.

کلام پایانی

در این مطلب دلایل چرب شدن شمع خودرو و نحوه حل این مشکل را بررسی کردیم. برای شناسایی و رفع مشکل بهتر است به‌سراغ تعمیرکار ماهر بروید؛ چراکه اگر مشکل نشت روغن به داخل محفظه احتراق خیلی سریع حل نشود، به احتمال زیاد سایر قطعات موتور خودرو نیز یکی پس از دیگری آسیب می‌بینند و در آن صورت باید هزینه به‌مراتب بیشتری برای تعمیر موتور ماشین بپردازید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رضاییان رسما مدیرعامل فولاد خوزستان شد
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم
  • رضاییان به مدیرعاملی باشگاه فولاد خوزستان رسید!
  • اختصاصی: واکاوی جنجالی‌ترین اتفاق روز فوتبال ایران
  • علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن
  • روز تلخی برای فوتبال خوزستان بود/ غیرت خوزستانی لازم داشتیم
  • جزئیات چگونگی اجرای طرح فیرپلی مالی باشگاه‌ها با اصلاح آیین نامه/تاکید چند باره وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال
  • هاشمی: فیرپلی مالی باعث عدالت در فوتبال ما می‌شود
  • وزیر ورزش: برای نگارش آیین نامه فیرپلی مالی به فدراسیون مجوز دادیم
  • ابلاغ وزارت ورزش به فدراسیون درباره فیرپلی مالی