Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ پس از تعطیلی یک ماه و نیم مجلس به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و انتقاداتی که از سوی افکار عمومی مطرح شد که چرا کارمندان باید بر سر کار حاضر باشند در حالی که اکثر نمایندگان آن‌ها در قرنطینه به‌سر می‌برند، بالاخره روز سه‌شنبه و چهارشنبه مجلس دهم در روز‌های پایانی کاری خود، تشکیل جلسه داد.

در جلسه روز سه‌شنبه مجلس، پیشنهادی مطرح شد که نمایندگان یک ماه در مجلس قرنطینه شوند تا بتوانند غعالیت نظارت و قانون‌گذاری  خود را انجام دهند و به نوعی تعطیلی طولانی‌مدت آن‌ها جبران شود که این پیشنهاد رای نیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی برگزاری جلسات مجلس به‌صورت آنلاین هم خیلی کارگشا نیست و این روند آزمایشی نشان داد همچنان زیرساخت‌ها در این بخش با مشکلات جدی روبروست و نمایندگان باید هفته‌های آخر مجلس دهم را باید احتیاط و رعایت دستورات بهداشتی، تشکیل جلسه دهند.

در همین خصوص، غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت به رویداد۲۴ می‌گوید چند روز پیش سخنگوی هیئت رییسه مجلس اعلام کرد برای آنکه صحن علنی پارلمان برقرار باشد ممکن است نمایندگان مدت زمانی را به‌صورت شبانه‌روزی در مجلس سپری کنند تا امکان برگزاری جلسات با سلامت و صحت کامل امکان‌پذیر شود. این در حالی است که بعد از شیوع ویروس کرونا برای اولین بار در تاریخ جهان، ایران پارلمان مجازی را آغاز کرد که این کار هرچند آزمایشی بود، ولی به ما ثابت کرد که خیلی زودتر از این‌ها باید به مانند بسیاری از کشور‌های پیشرفته به‌سمت و سوی فناوری‌های نوین حرکت می‌کردیم و دولت الکترونیک را به‌معنای واقعی به منصه ظهور می‌رساندیم.

بیشتر بخوانید: مجلس را عامدانه از کار انداخته‌اند/ سالن اجلاس سران برای برگزاری صحن علنی آماده شود

او با اشاره به اینکه ناگزیر بودیم در این شرایط با وجود مشکلات متعدد اینترنتی برای برگزاری جلسات مجلس از ظرفیت فضا‌های مجازی استفاده کنیم افزود: برای این منظور مشکلات زیادی از جمله سرعت پایین اینترنت وجود داشت، اما این همه ماجرا نیست. حتی اگر سرعت اینترنت قابل قبول باشد خیلی از زیرساخت‌های نرم‌افزاری و امنیتی برای برقراری این جلسات آماده نیست. به‌طور مثال نمی‌توان تضمین داد که نماینده پشت سیستم است و با اراده خود رای داده است. از طرفی مشکل قانونی هم داریم، یعنی طبق قانون، قوانین باید در مجلس و با حضور نمایندگان وضع شود.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس اظهار داشت: باید قانونی تصویب شود که در شرایط مشابه و اضطراری بتوانیم از طریق سیستم مجازی تصمیماتی را گرفته و قانونی کنیم تا اگر تصمیمی در شرایط ویژه گرفته شد حداقل تا برطرف‌شدن مشکل، قانون اجرا شود. ما در پارلمان مجازی فقط با همکاران در ارتباط بودیم و هیچ تصمیمی را نمی‌توانستیم بگیریم.

جعفرزاده می‌گوید: با حضور یک‌ماهه و به‌صورت قرنطینه در مجلس مخالفم، زیرا ما یگان ویژه نیستیم که آماده‌باش باشیم، ولی معتقدم نمایندگان باید با حفظ اصول و رعایت مسائل بهداشتی در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل جلسه دهند تا مشکلات کشور بررسی و برای آن راهکار ارائه شود. از سوی دیگر خوب در این جلسات، خلاء‌های قانونی مجلس مجازی هم برطرف شود.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عذرخواهی فراجا از حادثه رژه امروز ارتش در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سردار غزلی فرمانده یگان ویژه پاسداران خراسان رضوی گفت: در پی نقص سیستمی که منجر به فعال شدن آبپاش خودرو در مراسم بزرگداشت روز ارتش شد مراتب عذرخواهی خود را از حاضران در مراسم و اصحاب رسانه اعلام می ‌داریم.

 

مسئول روابط عمومی قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش نیز گفت: اتفاق عجیب صورت گرفته در روز ارتش سهوی بوده است.

 

سرهنگ علی کمالی با اشاره به اتفاق عجیبی که در رژه امروز ارتش افتاد، اظهار کرد: ماشینی که مقابل سکو آبپاشی کرد متعلق به ارتش نبود و ماشین یگان ویژه فراجا بوده است.

 

وی با بیان اینکه آبپاشی بر روی حاضران در رژه، کاری سهوی بوده است، گفت: راننده یگان ویژه فراجا صرفا قصد داشت قابلیت های ماشین را نشان دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • اتفاق عجیب در رژه روز ارتش مشهد / فراجا عذرخواهی کرد + فیلم
  • اتفاق عجیب در رژه روز ارتش مشهد /فراجا عذرخواهی کرد
  • (تصویر) استایل جالب مامور زن یگان ویژه با عینک آفتابی و مسلسل!
  • عذرخواهی فراجا از حادثه رژه امروز ارتش در مشهد
  • (عکس) قدرت‌نمایی زنان یگان ویژه پلیس
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • رژه خودرویی نیروی انتظامی و یگان ویژه کرمانشاه در روز ارتش
  • الزامی شدن حضور یگان ویژه در لیگ برتر بسکتبال
  • ویدیو اختصاصی از درگیری شدید مجتبی سرآسیایی و بازیکن تیم سایپا با نیروی انتظامی و یگان ویژه / فیلم