Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی طالبی روز پنجشنبه در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا ضمن قدردانی از همکاری مردم افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی از شنبه هفته آینده شاهد آغاز فعالیت برخی فعالیت‌های کم خطر صنفی هستیم از شهروندان درخواست می شود موارد بهداشتی را همچنان رعایت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تمهیداتی که در استان صورت گرفت، بسیاری از تصمیمات برای اولین بار در کشور اتخاذ شد و چند روز بعد توسط ستاد ملی به استان‌ها ابلاغ شد توانستیم کمترین مشکل را داشته باشیم و با رعایت مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی این ایام بدون مشکل پایان یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد اظهار داشت: برخی فعالیت‌های مجاز می‌توانند در ساعات اعلام شده فعالیت کنند و تمامی اداره های استان نیز طبق مصوبه کشوری با  دو سوم نیروها فعالیت را شروع می کنند.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: با توجه به روند نزولی بیماری در صورت ادامه کاهش آن در استان پیش بینی ها حاکی است که بیماری حداقل تا چهار هفته دیگر طول می کشد.

دکتر محمدرضا میرجلیلی افزود: در حال حاضر ۳۰۲ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که روند مراجعه بیماران سیر نزولی دارد.

وی همچنین شایعه مصونیت جوانان نسبت به ویروس کرونا را رد کرد و گفت: بر اساس گزارش ها تعدادی از  پسران جوان به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند،این گونه نیست فقط افراد مسن به آن مبتلا می شوند.

به گفته میرجلیلی در میان افراد مبتلا، بیماری هم ۹۹ سال داشت که درمان شد و در بیماران مبتلا به کرونا در استان یزد هرچه سن بالاتر رود آمار بیماران زن و مرد به هم نزدیک است، اما در سنین پایین‌تر تعداد مردها بیشتر از زنان هستند.

وی عمده دلیل ابتلا  به کرونا در استان را بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت دانست و افزود: امسال به علت بیماری کرونا، موارد فوتی‌ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش دارد در حالیکه سال گذشته ۱۰۰ نفر بر اثر بیماری‌های تنفسسی فوت کردند.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد و  شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، «ریچارد برنان» مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری  سازمان جهانی بهداشت گفت که روند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

وی افزود: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل کننده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، برخی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می‌دهد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز(پنجشنبه ) اعلام کرد: تاکنون ۶۶ هزار و ۲۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس  به  چهار هزار و ۱۱۰ تن رسید.

کیانوش جهانپورافزود: از دیروز تا امروز( ۲۱ فروردین) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و ۶۳۴  بیمار  جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند و  روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفت که  تاکنون۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و ۹۱۸ تن در وضعیت شدید بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور بیان کرد: تاکنون ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شد

برچسب‌ها کرونا یزد بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا یزد بهداشت و سلامت کرونا یزد بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

استاندار قم با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند، گفت: احیای واحدهای تولیدی نیمه راکد و راکد از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که در طول این مدت در دستور کار قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: جهش تولید با مشارکت مردم دستوری است که از سوی مقام معظم رهبری برای ما مسئولین صادر شده که در این راستا مدیران استان موظف هستند دستور ایشان را اجرایی کنند.

وی افزود: ما درمدیریت استان به دنبال این هستیم مسیر را برای حضور مردم دراین حوزه تسهیل کنیم تا جهش تولید با مشارکت مردم به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

استاندار قم بیان کرد: حمایت از تولیدکننده و سرمایه‌گذار جزو مسائلی است که همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده و آمار گواه این موضوع بوده است. براساس آمار در سال 1402  بیش از یک هزار واحد تولیدی غیرفعال در کشور احیا شده و به چرخه بازگشته است.

آقامیری تصریح کرد: سرمایه‌گذار باید با سرمایه خویش به این موضوع ورود کند، شخصی که با تسهیلات بانکی به دنبال سرمایه‌گذاری است گره‌ای از مشکلات ما باز نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • مسوولان قضایی ملارد با برپایی میز خدمت پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی