Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعباس بهرامی نیا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهارداشت: عمده کالاهای اساسی جابجا شده از بندر امام خمینی (ره) شامل برنج، گندم، ذرت، سویا، کنجاله، خوراک دام و کود شیمیایی یوده است.

وی در خصوص تناژ جابجا شده از این بندر از ابتدای امسال تاکون، افزود: در این مدت بیش از ۴۳۰ هزار تن کالای اساسی توسط کامیون های پذیرفته شده به سراسر کشور حمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: تعداد کامیون‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

بهرامی نیا همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و دغدغه تأمین مسائل بهداشتی و سلامتی رانندگان، افزود: در این رابطه نکات بهداشتی طبق دستورالعمل  وزارت بهداشت رعایت می‌شود و اقلام بهداشتی نیز در بندر امام خمینی(ره) توزیع شد.

وی گفت: در بندر امام خمینی(ره) مانند دیگر بنادر، علاوه بر تب سنجی رانندگان و ایجاد تمهیدات بهداشتی در استراحتگاه آنان، اعلام بار پایانه‌ها نیز در محوطه باز صورت می‌گیرد.

بهرامی نیا همچنین از اختصاص ۳۰ درصد سوخت جبرانی و لاستیک برای رانندگانی که کالاهای اساسی و ضروری را از بنادر جابجا کنند خبر داد و گفت: پس از رسیدن بار به مقصد نیز صاحبان بار متعهد شدند کرایه رانندگان را پرداخت کنند.

پیش از این مهران قربانی عضو هیات عامل و معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جریان بازدید از اسکله تخلیه بار بندر امام خمینی(ره)،چ گفت:محموله‌های زیادی از کالاها به ویژه کالاهای اساسی و ضروری در مرحله ورود به کشور هستند.

وی گفت: از ۲۵ اسفند تا پایان فروردین ۴۶ کشتی وارد بنادر کشور می‌شوند که  به همین دلیل اجرای طرح حمل کالاهای اساسی و ضروری مردم تا پایان فروردین ادامه دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بندرامام خمینی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بندرامام خمینی ویروس کرونا بندرامام خمینی بندر امام خمینی ره کالاهای اساسی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش قدس آنلاین، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • اجرای روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)
  • ناوگان باری آذربایجان غربی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی از بندر امام جابجا کرد