Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کتاب «مهاجر عشق»به زندگی شهید حاج حمید رمضانی در عنفوان جوانی و در کوران حوادث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مردانه دست از جان شست به دفاع از میهن پرداخت. تاریخ انتشار: 16:30 - 21 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۷۷۷

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، کتاب «مهاجر عشق»به زندگی شهید حاج حمید رمضانی در عنفوان جوانی و در کوران حوادث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مردانه دست از جان شست به دفاع از میهن پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کتاب قطور تاریخ فصل جدیدی پدیدار شده است که سخت عاشقانه است. فقط آنان که دریافتند جان بی جانان همچو مرداری بیش نیست عزم بر هجرتی بزرگ جزم کردند تا به معشوق برسند. اما این هجرت نه پیمودن کوه‌ها و دشت‌ها و راه‌ها بود ونه گذر از شهر‌ها و روستا‌ها بلکه هجرتی بسیار عظیم‌تر بود. هجرت از درون خویشتن. آری می‌توان از درون خویش هجرت کرد، اما بال پرواز نه هر کسی را شاید.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفی آخرین کتب‌ منتشر شده از انتشارات سوره مهر اینجا کلیک کنید


بال پرواز فقط بر شانه پرستو‌های عاشق می‌روید. پیمان عشق بستن کار آسانی است، اما تا آخر بر سر پیمان ماندن نه کار هر خسی است. مرغ زرین می‌خواهد و در آمدن در آتش‌های نمرودیان. شیرمردی باید این راه شگرف، تا عاشقانه و حیران در ره عشق گریان و خندان راه بپیماید.

شهید حاج حمید رمضانی در عنفوان جوانی هجرتی عاشقانه از درون به سوی معشوق آغاز کرد و چندین سال بر سر این پیمان پایمردی کرد.

و در کوران حوادث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مردانه دست از جان شست و پای در این راه نهاد و سر انجام به سرمنزل مقصود رسید. کتاب مهاجر عشق سرگذشت مستند این مهاجرت عاشقانه است. این کتاب حاصل سه سال پژوهش و بیش از صد ساعت مصاحبه (از جمله ۳۶ ساعت مصاحبه توسط محمد رضا رشیدی و ۱۰ ساعت مصاحبه توسط بهزاد شیخی) و جمع آوری اسناد مکتوب و غیر مکتوب از خانواده و دوستان و هم رزمان شهید و ارگان‌هایی مانند بنیاد شهید انقلاب اسلامی و مرکز اسناد دفاع مقدس است که تعدادی از این اسناد انتخاب و در بخش پایانی کتاب درج شده است. همچنین منبع اغلب خاطرات برای اطلاع علاقه‌مندان در پانوشت‌های متن کتاب نیز ذکر شده اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات انتشارات سوره مهر انقلاب اسلامی مهاجر عشق دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ در آستانه ۵ اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس ، همایشی با عنوان "شن‌ها مامور خدا بودند" فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح در سالن همایش‌های بین المللی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بزرگراه شهید حقانی تهران، انتهای خیابان سرو، روبروی پارک طالقانی واقع است.

دیگر خبرها

  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ
  • رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در نمایشگاه دفاعی بغداد