Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@19:01:31 GMT

حدیث کورون منتسب شده به امام علی (ع) ساختگی است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۹۷۴۴

حدیث کورون منتسب شده به امام علی (ع) ساختگی است

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) حدیث " کروون" منتسب به امام علی(ع) در کتاب «عظائم الدهور»را ساختگی دانست و گفت: از این کتاب نامی تاکنون دیده نشده و حتی در فهرست کتابخانه امیرالمؤمنین علی(ع) نامی از این کتاب و مؤلف وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در پرسشی نسبت به‌درست یا جعلی بودن حدیث کروون که در روزهای گذشته فردی به‌ظاهر طلبه آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است، افزوده است:به‌هیچ‌وجه نمی‌توان چنین حدیثی را به حضرت نسبت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرواضح است که این عبارات ساختگی است.

وی اضافه کرده است: ضمنا کسانی که با عبارات نهج‌البلاغه آشنایی دارند می‌دانند که بیان این‌همه خصوصیات که تماما هم در حال وقوع است، دأب و روش حضرت(ع) نبوده است.

در ویدیویی که در شبکه‌های مجازی منتشرشده، ادعاشده است که حدیث کروون در کتاب عظائم الدهور که ۹۰۰ سال قبل نوشته است به نقل از امام علی(ع) در آن واردشده و همه‌گیری ویروس کرونا و مرگ گسترده مردم جهان براثر آن در قرن بیستم پیش‌بینی‌شده است.

در این حدیث ساختگی همچنین شیوع ویروس از چین از طریق خفاش و حمله به سیستم تنفسی و ریه‌های انسان بیان‌شده که براثر همه‌گیری آن ضربه مهلکی به اقتصاد و تولید جهان وارد می‌شود و از چین به کشورهای اروپایی سرایت کرده و علم پزشکی نیز از درمان آن عاجز خواهد بود.

در بخشی از متن اصلی این حدیث جعلی آمده است: عندما تحین العشرون، قرون و قرون و قرون یحتاح الدنیا کورون، من فعل البشر الضالون فیمیت کبارهم ویستحیی صغارهم یخشاه الاقویاء ولا یتعافی منه الضعفاء یفتک بساکنی القصور.

حدیث جعلی ادامه داده است: ولا یسلم منه ولات الامور یتطایر بینهم کالکرات ویلتهم الحلقوم والرئات لا تنفع معه حجامه ویفترس من أماط لثامَه یصیب السفن ومن فیها وتخلو السحب من راکبیها تتوقف فیه المصانع ولا یجدون له من رادع مبدؤه من خفاش الصین وتستقبله الروم بالآنین وتخلو الاماکن من روادها وتستعین الاقوام بأجنادها یضج منه روم الطلیان ولا یشعر من جاورهم بأمان یستهینون بأول اجتیاحه.

ترجمه این جملات به این شرح است: «در قرن بیستم دنیا به «کورون» مبتلا می‌شود. از فعل انسان‌های گمراه که بزرگانشان را می‌میراند و کوچک‌ترها را زنده می‌گذارد. قدرتمندان از آن می‌ترسند وضعفاء از آن سالم نمی‌مانند. ساکنین قصرها را ترور می‌کند و والیان امور از آن سالم نمی‌مانند.

مانند توپ‌ها بین آنان به پرواز درمیاید و حلقوم و ریه‌ها را پُر می‌کند. هیچ حجامتی نفعی برای آن ندارد و هر کس جلو دهانش را ببندد نیز به او حمله می‌کند.

به کشتی‌ها و اهلش اصابت می‌کند و ابرها از راکبینش خالی می‌شود. کارخانه‌ها و صنعت‌ها متوقف می‌شود و هیچ رادع و مانعی برای آن نمی‌یابند. شروعش از خفاش چین است و  «روم» با ناله و ناراحتی به استقبالش می‌رود.

اماکن از اهلش خالی می‌شود و تمامی اقوام  لشگریانشان را به کمک می‌گیرند. اروپا از آن به ضجه درمی‌آید و مجاوران آن در امان نخواهند بود. در اول گرفتاری به این بلا آن را سبک می‌شمارند و علم پزشکی‌شان از درمانش مایوس می‌شود.»

کارشناسان مسائل دینی، جعل و انتشار و انتساب این گونه مطالب ساختگی و نادرست را به معصومان (ع) با هدف ضربه زدن به باورهای دینی و سست کردن عقاید مردم می دانند بویژه آنکه بسیاری از افراد موافق و مخالف به صرف این که مطلبی تحت عنوان روایت نقل شود، آن را باور کرده و بر اساس آن داوری و رفتار می کنند. /

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی تا ۱۰:۳۰صبح لغو شد

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس نوتام صادره شماره «۱۳۳۰» تمام پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) و مهرآباد تا ساعت (۱۰:۳۰) صبح امروز (۳۱ فروردین) امکان پذیرش و اعزام مسافر راه نخواهد داشت.

برهمین اساس پروازهای این بازه زمانی باطل شد و مسافرین از عزیمت به فرودگاه خودداری کنند.

کد خبر 6082233 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد
  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • جیمز باند جدید را هوش مصنوعی انتخاب کرد/ هنری کویل در کنار مارگو رابی
  • ۲۴ مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال
  • محدودیت پرواز فرودگاه مهرآباد و امام لغو شد
  • پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی تا ۱۰:۳۰صبح لغو شده است
  • تعلیق فوری پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره)
  • پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی تا ۱۰:۳۰صبح لغو شد
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • تعیین روز ارتش، یکی از هوشمندانه‌ترین کار‌های امام (ره) + فیلم