Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید غیاثی در گفت و گو با خبرنگار مهر، پیرامون آخرین وضعیت استان در ارتباط با وقوع بارش‌های بهاره طی شبانه روز اخیر اظهار داشت: پیرو هشدارهای سازمان هواشناسی نسبت به وقوع بارش‌های بهاره و خطر سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر از روز گذشته ۲۰ فروردین ماه ستاد مدیریت بحران استان هشدارهای لازم را به تمامی شهرداری‌ها، فرمانداری‌های شهرستان‌ها و اعضای ستاد اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداران، فرمانداران شهرستان‌ها، بخشداران و اعضای ستاد مدیریت بحران نسبت به وقوع بارندگی‌ها از آمادگی کامل برخوردار هستند.

مدیرکل بحران استانداری مرکزی بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های ۲۴ ساعت اخیر خوشبختانه گزارشی از خسارت ناشی از وقوع سیلاب و تخریب سدها و بندهای خاکی در استان گزارش نشده است.

غیاثی اظهار کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش در استان مربوط به شهرستان اراک با ۶۵ میلیمتر بوده و پس از آن در شهرستان‌های شازند، محلات و دلیجان میزان بارندگی ۳۷ میلیمتر گزارش شده است. بارندگی تا روز شنبه ۲۳ فروردین ماه در استان ادامه دارد.

مدیرکل بحران استانداری مرکزی بیان داشت: با توجه به بارش‌های اخیر ۹۰ درصد حجم سدهای استان پر شده که سدهای آبی از استحکام خوبی برخوردار هستند و تاکنون با مشکلی مواجه نبودند و تنها یک مورد سر ریز بند خاکی در شهرستان خمین گزارش شده است.

غیاثی گفت: با توجه به سیل ناشی از بارندگی فروردین ماه سال گذشته، بازسازی سدها و بندها با همکاری اداره کل منابع طبیعی، شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان صورت پذیرفت.

مدیرکل بحران استانداری مرکزی گفت: به منظور جلوگیری از وقوع سیلاب در رودخانه اراک اقداماتی توسط شهرداری اراک و شرکت آب منطقه‌ای مرکزی در زمینه لایروبی این رودخانه انجام شده است.

کد خبر 4896499

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران بارش برف ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شهرکرد نیمه شعبان گرگان فاصله گذاری اجتماعی بیرجند ایلام بارش باران شیراز استانداری قزوین ماسک طبی بحران استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کمک از اصفهان به مناطق متاثر از سیل کنارک سیستان و بلوچستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از ارسال کمک از اصفهان به مناطق متاثر از سیل کنارک سیستان و بلوچستان خبر داد.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان، ۲۴۰۰ تخته پتو و ۸۱۰ تخته موکت از انبارهای جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان به منطقه کنارک استان سیستان و بلوچستان ارسال شد.

وی افزود: موارد ارسالی توسط یک دستگاه تریلر و یک دستگاه کامیون راهی سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش ایمنا، طبق اعلام سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور طی ظهر امروز، بارش‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان بی‌سابقه بوده است و در حالی که در ٢۴ ساعت در زرآباد سیستان و بلوچستان، ٢٧٠ میلی‌لیتر باران بارید که میانگین بارش در این منطقه ١٠٠ میلی‌لیتر در طول یک سال است.

١٩ شهرستان در جنوب و شش شهرستان در شمال استان سیستان و بلوچستان درگیر بارش هستند و در مجموع، ۱۵۰۰ روستا در این استان پهناور درگیر سیلاب و آب گرفتگی شدند و بیش از دو سوم جمعیت این استان در معرض این بارش‌ها قرار گرفتند.

کد خبر 746414

دیگر خبرها

  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • وقوع بارش‌های سیل آسای بهاره ازامروز
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • آماده باش مدیریت بحران تهران برای بارش های شدید فردا و پس فردا
  • آماده باش تهران برای بارش های ۲ روز آینده
  • آماده باش در تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • ارسال کمک از اصفهان به مناطق متاثر از سیل کنارک سیستان و بلوچستان