Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به گذشت ۴۵ روز از شیوع ویروس کرونا در مازندران، روند مبتلایان به این بیماری در مراکز درمانی هر روز کاهش می یابد. ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مازندران از استان‌های گردشگرپذیر کشور بوده که به واسطه قرارگیری در مسیر جاده تهران - مشهد همواره دارای مسافران گذری نیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استان که حدود 45 روز مردمان آن شیوع ویروس کرونا را تجربه می‌کنند، روند افزایشی و نسبی را در تعداد مبتلایان به این بیماری داشته است. به طوری که وضعیت شیوع بیماری در برخی شهرهای استان مانند تنکابن، بابل، نکا و ساری به مراتب بیش از سایر شهرهای استان بوده است.

با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان، روند کاهشی ابتلا به کرونا ویروس در مازندران تقویت شده و بر اساس آمارهای مراکز پزشکی استان، تعداد ترخیصی از بیمارستان‌های مازندران در این بخش افزایش یافته است.

از سویی واحدهای تولیدی و کارگاهی مازندران برای بسیج ملی ریشه‌کنی کرونا ویروس تلاش‌های بسیاری در تهیه تجهیزات بیمارستانی و درمانی داشته اند. بر اساس اعلام معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران، از آغاز شیوع ویروس کرونا واحدهای تولیدی و کارگاهی این استان حدود چهار میلیون ماسک تولید کردند.

لزوم توجه رسانه‌ها به ضعف‌های خود در بحران کرونا/ درسهایی که کرونا به رسانه‌ها دادخبر خوش استاندار خوزستان / تعداد بهبود‌یافتگان مبتلا به کرونا ‌افزایش ‌یافت‌گزارش| نیازمندان را در روزهایی کرونایی فراموش نکنیم

حسن خیریان پور افزود: علاوه بر این ، حدود 177 هزار دست گان (لباس ایزوله) مخصوص درمانگران در خط مقابله با ویروس کرونا نیز در این واحدها تولید شده است.  با تغییر خطوط تولیدی و سرعت بخشی به فعالیت تولیدی کارگاههای تولید مواد ضد عفونی نیز حدود دو میلیون کیلو ژل ضد عفونی در این استان برای استفاده مراکز درمانی و بیمارستانی و مردم تولید و تحویل مصرف کنندگان این بخش شده است.

معاون استاندار مازندران افزود : نیروگاه شهید سلیمی نکا به عنوان یکی از واحدهای صنعتی تولید برق نیز برای کمک به مردم در حوزه ضدعفونی حدود یک میلیون و 700 هزار لیتر آب ژاول برای ضد عفونی سطوح تولید کرد که در اختیار دهیاران، بخشداران و شهرداران استان برای ضد عفونی معابر عمومی قرار گرفت. تمامی تجهیزات حفاظتی تولیدی در استان مازندران با اولویت در اختیار مراکز درمانی و بیمارستانی قرار داده شد.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا در استان و پیش بینی کمبودهای احتمالی برای تامین تجهیزات حفاظتی، با کمک بسیج حدود 561  کارگاه جهادی در این استان راه اندازی شد.

وی افزود: این کارگاهها موفق به تولید تجهیزات حفاظتی برای نیاز مراکز درمانی و مردمی شدند که بخشی از این تولیدات به صورت رایگان در اختیار مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر قرار گرفت.

کاهش ترددهای غیرضرور در سوادکوه

بازرس ویژه استاندار مازندران در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی نیز گفت:  طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در این دو شهرستان سبب کاهش ترددهای غیرضروری و نزولی شدن ابتلا به کرونا شده است.

حمید بخشی افزود: شهرستان سوادکوه یکی از مبادی ورودی مسافران به مازندران است که طرح فاصلهگذاری اجتماعی مقابله با کرونا با حساسیت بالایی در حال انجام شدن است.

وی با اعلام اینکه در مبادی ورودی شهرستانهای سوادکوه و سوادکوه شمالی سه ایستگاه در حال کنترل خودروها با پلاک غیربومی و جلوگیری از ورود آنان به داخل شهر توسط پلیس انتظامی و راهنمایی و رانندگی هستند، افزود: به منظور مقابله با ویروس کرونا و طی بازدیدهای به عمل آمده از شهر ستانهای سوادکوه و سوادکوه شمالی نشان میدهد که تردد شهری و بین شهری در این محورها کاهش یافته است.

بازرس ویژه استاندار مازندران در شهرستانهای سوادکوه و سوادکوه شمالی از نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و دیگران که در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی موفق عمل کرده، قدردانی کرد و گفت: این امر باعث شد تا شاهد کاهش تردد بین شهری و شهری در این شهرستانها باشیم.

تهیه بسته حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: برای کاهش آسیب‌های وارد شده به کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان بر اثر شیوع ویروس کرونا، بسته حمایتی ویژه برای هسته‌ها و واحدهای مستقر در این پارک در نظر گرفته است.

علی معتمدزادگان از جمله برنامه‌های حمایتی را تخفیف 100 درصدی اجاره بهای دفاتر شرکتهای دانش بنیان برای فروردین 99  و تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات و چکهای اعتباری شرکتهای دانش بنیاد و کسب و کارهای نوپا عنوان کرد.

وی افزود: تخفیف 30 درصدی اجاره بهای اسفند سال گذشته، 70 درصدی اجاره بها دفاتر برای اردیبهشت 99 ، تخفیف 40 درصدی اجاره بهای دفاتر برای خرداد 99 و تخصیص آنی اعتبار حمایتی برای شرکت‌هایی که برای مقابله با کرونا اقدامات موثر انجام داده و خواهند داد، از دیگر بسته‌های حمایتی است.

معتمدزادگان افزود: کمک به تسهیل صدور مجوزهای قانونی در سطح استان و کشور برای شرکت‌هایی که در حوزه محصولات و خدمات مرتبط با کرونا فعال شدند و اعطای تسهیلات و سرمایه در گردش به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بسته به شرایط‌ شرکت و افزایش سطح حمایت از شرکت‌هایی که تعدیل نیروی کار نداشته باشند، از برنامه‌های حمایتی دیگر است.

وی ادامه داد : تمدید تمامی قراردادهایی که در سه ماهه ابتدایی سال جاری به اتمام می‌رسند و درخواست فسخ قرارداد شرکت‌ها به‌طور الکترونیک دریافت و کارسازی شده و تبادل و امضای حضوری مستندات در صورت اتمام قرنطینه از ابتدای تیرماه انجام خواهد شد.

ترخیص 154 بیمار از مراکز درمانی استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: ظرف 24 ساعت گذشته تعداد 106 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و در این مدت تعداد 154 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستانها مرخص شدند.

سید عباس موسوی افزود: هم اکنون 668  نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

وی بیان کرد: از شنبه 23 فروردین کسب و کارها بجز مشاغل پرخطر بازگشایی می‌شوند اما این بازگشایی باید با رعایت دستورالعملهای بهداشتی در نظر گرفته شده صورت پذیرد. همچنان برگزاری هرگونه مراسم ممنوع است.

موسوی گفت: طرح قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا ساکن روستا با همکاری دهیاریها، خانههای بهداشت و اعضای شورای اسلامی و  پایگاههای بسیج و  مشارکت مردم خیر با جدیت پیگیری میشود.

وی بیان کرد: در این طرح نسبت به تامین نیازمندیها و مایحتاج  بیمار مبتلا و خانواده وی که در قرنطینه هستند اقدام میشود تا نیاز به خروج از منزل تا زمان اتمام قرنطینه نداشته باشند.

انتهای پیام/ 681/ ع

R41358/P1494/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوادکوه و سوادکوه شمالی استاندار مازندران شیوع ویروس کرونا مراکز درمانی درصدی اجاره ضد عفونی شرکت ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات استان همدان، گفت: سال گذشته حدود ۱۲۰ واحد تولیدی مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و حدود ۳۰۰ مشکل را در سطح واحدهای تولیدی شناسایی و برطرف شد. - اخبار استانها -

ابوالفضل برات‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، در آستانه هفته کارگر ضمن تبریک این مناسبت به جامعه کارگری استان و خانواده‌هایشان، اظهار داشت: در این ایام 80 عنوان برنامه در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، سیاسی، خدمت‌رسانی و جهاد تبیین در استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص این هفته ویژه برنامه گرامیداشت بسیج کارگران و کارخانجات، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر استان است که در آن از هر شهرستان یک خانواده شهید و پنج فرمانده پایگاه مقاومت موفق تقدیر می‌شود، همچنین پیاده‌روی 200 نفر از بسیجیان کارگری استان از مسیر مریانج به امامزاده محسن همراه با برنامه‌های جانبی پیش‌بینی شده است.

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات استان همدان گفت: در طول هفته بسیج کارگری پویش "من کارگر ایرانیم" را در فضای مجازی همزمان با سراسر کشور داریم که در راستای فرهنگ‌سازی و شعار سال انجام می‌شودف ضمن اینکه در سطح حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج برنامه‌های ورزشی، مسابقات قرآنی، مسابقات فرهنگی برای خانواده‌های کارگران و تجلیل از کارگران نمونه انجام خواهد شد.

برات‌زاده با بیان اینکه مهمترین برنامه‌های ما در طول سال در دو بخش مهم انجام می‌شود، افزود: در بخش نخست در راستای تحقق ارتش ده‌ها میلیونی و بسیج در کار و تولید استان است که 67 پایگاه بسیج در سطح واحدهای تولیدی و خدماتی در استان با بیش از 21 هزار بسیجی فعال است.

وی عنوان کرد: در بخش دوم در راستای کمک به جامعه اسلامی است برنامه‌هایی را برای خدمت‌رسانی و کمک به تولید استان در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت انجام می‌دهیم که مهمترین آن کمک به رفع موانع تولید با حضور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است و در طول سال گذشته حدود 120 واحد تولیدی را مورد بازدید و بررسی قرار دادیم و حدود 300 مشکل را در سطح واحدهای تولیدی شناسایی کردیم.

برات زاده بیان کرد: به روش‌های مختلف در صدد رفع موانع تولید بودیم بسیجیان در سطح پایگاه‌های مقاومت بر آمدیم ضمن اینکه تشکیل گروه‌های جهادی را در واحدهای تولید خدماتی با برگزاری شیفت ایثار و بدون دریافت حقوق توسط بسیجیان داشتیم.

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات استان همدان کمک به رفع محرومیت در سطح جامعه را از دیگر اقدامات مهم این جامعه بر شمرد و افزود: از جمله این اقدامات مرمت و بازسازی منازل در روستاها و کارخانجات، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره بوده است.

وی گفت: طرح "شهید برونسی" در راستای فرهنگ‌سازی تولید، توزیع و مصرف کالاهای ایرانی در سطح واحدهای تولیدی در حال انجام است. از کارهای عمده این حوزه بازدید اقشار و آشنایی آنها از واحدهای تولیدی موفق استان داریم تا بریا مصرف کالای داخل استان تشویق و ترغیب شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است