Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت امنای امامزادگان هاشم بن علی(ع) و فاطمه بنت العسکری(ع) از برنامه های متفاوت امسال این آستان مقدس بر بستر فضای مجازی در نیمه شعبان خبر داد.

«حسین ناظمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: امسال برنامه های آستان مقدس امامزادگان هاشم بن علی(ع) و فاطمه بنت العسکری(ع) در نیمه شعبان در فضایی متفاوت و بر بستر فضای مجازی برنامه ریزی و اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت امنای امامزادگان هاشم بن علی(ع) و فاطمه بنت العسکری(ع) افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم، هیئت امنای آستان مقدس بر آن شد برنامه های مجازی را جایگزین حضور فیزیکی زائران و مجاوران حرم مطهر کند. بر همین اساس همچون سال های گذشته مراسم شب زنده داری و مناجات شب نیمه شعبان و قرائت دعای کمیل و آل یاسین توسط حاج حمیدرضا شاهمیرزایی بدون حضور جمعیت و با پخش از طریق فضای مجازی اجرا شد.

 

 

ناظمی افزود: همچنین مراسم جشن صبح نمیه شعبان با مولودی خوانی و مدیحه سرایی حاج محسن منوچهریان و  کریلایی عباد صالحی بدون حضور مردم با پخش زنده از فضای مجازی برگزار شد

 

مسؤول شورای هیئات مذهبی منطقه دو آران و بیدگل افزود: تهیه و توزیع بالغ بر سه هزار بسته فرهنگی و تنقلات به میمنت میلاد حضرت مهدی(عج) و توزیع در شب و روز نیمه شعبان با هزینه ای بالغ بر یکصد میلیون ریال یکی دیگر از فعالیت های واحد فرهنگی آستان مقدس به مناسبت نیمه شعبان بود.

 

ناظمی در ادامه بیان داشت: اجرای گروه سرود خیابانی سفیران سلامت شهرستان با همکاری مجمع فرهنگی رهروان وصال و گروه سرود کریم اهلبیت و جوانان جهادی آران و بیدگل در شب میلاد حضرت ولی عصر(عج) از دیگر برنامه های شادیانه آستان مقدس امامزادگان هاشم بن علی(ع) و فاطمه بنت العسکری(عج) در نیمه شعبان بود.

 

وی افزود: همچنین با توجه به قرنطینه خانگی و فرصت ایجاد شده برای مطالعه و انس بیشتر با کتاب و کتابخوانی، مهلت شرکت در مسابقه کتابخوانی به استقبال ظهور تا اطلاع بعدی تمدید شده است .

 

مرقد مطهر امامزادگان هاشم بن علی(ع) و فاطمه بنت العسکری(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.

 

شهرستان آران و بیدگل به عنوان مأمن اهل بیت(ع) و مرکز گردشگری مذهبی استان اصفهان در شمالی ترین نقطه این استان و ۶ کیلومتری کاشان واقع است و تعداد ۷۰ امامزاده عظیم الشان در ۴۲ بقعه متبرکه این شهرستان مدفون اند./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل اصفهان نیمه شعبان آران و بیدگل آستان مقدس فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم یادواره شهدای دفاع‌مقدس و شهدای مدافع حرم فردو با حضور خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و مردم بصیر قم در حرم مطهر حضرت فاطمه‌معصومه (س) برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و مداحی سیدعلی حسینی‌نژاد و با روایت‌گری راوی دفاع‌مقدس حسین کاجی و اجرای مهدی اعرابی، شامگاه پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام‌خمینی (ره) انجام می‌پذیرد.

روستای فردو در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و کشور کرده و به گفته اهالی این روستای شهید پرور، ۵۰۰ نفر از این روستا به عنوان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل و مناطق عملیاتی حضور داشتند که ۲۵۰ نفر از آن‌ها جانباز و پنج نفر نیز سال‌ها در زندان بعثی‌ها اسیر بودند.

روستای فردو ۱۰۸ نفر از بهترین‌های خود را در لبیک به ندای هل من ناصر خمینی کبیر تقدیم اسلام کرده که شش نفر از آنها از سرداران سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم بودند.

کد خبر 6085176

دیگر خبرها

  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند
  • مشکلات محله تاریخی قاضی از زبان شهروند آران و بیدگل + تصاویر
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم
  • برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد
  • کلافگی رانندگان از رانندگی در جاده فرسوده آران و بیدگل - ابوزیدآباد + فیلم