Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-16@20:42:21 GMT

اطلاعیه جدید ستادملی مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۱۵۵

صراط:

کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ طرح فاصله‌گذاری هوشمند، جزییات جدید فعالیت‌های صنفی را برای اطلاع‌رسانی به عموم مردم منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «ضمن تشکر از همکاری و مشارکت مردم عزیز ایران در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا جزییات فعالیت اصناف در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، موارد زیر را به اطلاع عموم می‌رساند:

۱- دوباره تاکید می‌شود با توجه به ماهیت گسترش و قابلیت بیماری کووید-۱۹ (کرونا) فاصله‌گذاری اجتماعی مهم‌ترین راهکار کنترل همه‌گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تا زمانی که بیماری در جامعه در چرخش باشد ضروری و باعنایت به اینکه می‌تواند تا ۹۵ درصد مانع از شیوع شود، باید ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- طرح فاصله‌گذاری هوشمند ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که از اسفندماه همزمان با شیوع بیماری کرونا در ایران اجرا شده و در این مرحله، صرفا مشاغل «غیر پرریسک» همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از تاریخ ۲۳ فرودین در استان‌های کشور و از ۳۰ فروردین در تهران مجوز فعالیت پیدا می‌کنند.

۳ـ کلیه واحدهای تولید در بخش‌های مختلف صنف و صنعت در راستای تحقق شعار جهش تولید در سال ۱۳۹۹ با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های (دستورالعمل‌های) بهداشتی کمافی‌السابق به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

۴ ـ آن دسته از واحدهای صنفی توزیعی و خدمات فنی که حسب ضرورت و با توجه به نیاز از بدو شروع بحران بیماری کرونا به منظور تامین مایحتاج عمومی مردم نظیر گروه فعالیت‌های صنفی مرتبط به موادغذایی و گروه فعالیت‌های مربوط به خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی و منزل در حال خدمات‌رسانی به مردم بوده‌اند کماکان در چارچوب پروتکل بهداشتی مجاز به فعالیت در این حوزه‌ها هستند.

۵ ـ فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا به دلیل شرایط محیطی حاکم بر اینگونه فعالیت‌ها و تجمع جمعیت در آن واحدها به عنوان فعالیت‌های پرخطر (پرریسک) تعطیل اعلام شده‌اند تا اعلام عادی شدن شرایط شیوع بیماری کرونا از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل اعلام می‌شود. این فعالیت در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم‌نت، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتلها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی هستند.

۶ ـ غیر از فعالیت‌های موضوع بند ۳ (فعالیت‌های پرخطر)، باقی فعالیت‌های واحدهای صنفی کم‌خطر یا کم‌ریسک در صورت تمایل می‌توانند با رعایت مقررات و ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی با شرایط ذیربط به فعالیت خود ادامه دهند.

۷ ـ ثبت‌نام و اخذ مجوز فعالیت در ایام پیش رو شیوع بیماری کرونا در سامانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که متعاقبا اعلام می‌شود، خواهد بود.

۸ ـ تایید تعهدنامه به صورت الکترونیکی مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سامانه خواهد شد و اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه مزبور و نصب آن در واحد صنفی الزامی است.

سایر جزییات از جمله آدرس سایت وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی ویژه ثبت‌نام و اخذ مجوز فعالیت صنفی متعاقبا در اطلاعیه بعدی کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد.»

منبع:ایسنا

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ستاد مقابله با کرونا کرونا فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری هوشمند صراط مقابله با کرونا بیماری کرونا وزارت بهداشت فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار از فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی نسبت به ورود سامانه بارشی از جنوب کشور، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر، بارش‌های سنگینی را پیش رو دارند.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی روز سه شنبه ۲۸ فروردین ماه از ورود سامانه بارشی به جنوب کشور خبر داد و گفت: در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه جنوبی اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، و فردا علاوه بر این استان‌ها در خراسان‌جنوبی؛ رگبارهای شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و حتی در برخی نقاط بارش تگرگ را شاهد هستیم.

دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیشترین تأثیر را از فعالیت این سامانه داشته‌اند.

بارندگی‌ها در این دو استان به طغیان رودخانه‌ها و قطع برق روستاها منجر شده است.

همچنین مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان از جان باختن سه نفر از کارکنان کارگاه راه سازی شرکت نصر مجری راه آهن خاش- ایرانشهر در بارندگی‌های چند روز اخیر این استان خبر داده است.

اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با بارندگی شدید در سیستان و بلوچستان

ظهر دوشنبه ۲۷ فروردین، بالاترین سطح هشدار هواشناسی جوی در استان سیستان و بلوچستان صادر شد.

محسن حیدری مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در این ارتباط گفت: براساس آخرین نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از عصر سه شنبه تا عصر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین)، در شهرستانهای زرآباد، فنوج، کنارک، لاشار، قصرقند، چابهار، دشتیاری، نیکشهر، دلگان، جنوب ایرانشهر، بمپور، راسک، سرباز، سیب سوران، مهرستان، سراوان، گلشن، و جنوب خاش رگبار سنگین باران و تگرگ در مدت زمان کوتاه، رعد برق شدید، وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

بارندگی‌های شدید در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان از ظهر سه شنبه آغاز شده و برخی راه‌هامسدود شده است.

قصرقند به نیکشهر و محور کتیج به کرحمت بر اثر بارندگی‌ها مسدود شدند.

با توجه به آمادگی قبلی و اتخاذ تدابیز لازم، خسارات ناشی از بارندگی تا کنون در سیستان و بلوچستان حداقلی بوده است.

استقرار ۴۳ تیم عملیاتی برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از استقرار ۴۳ تیم عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در استان خبر داد

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از استقرار ۴۳ تیم عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در استان خبر داد و گفت: پیرو صدور هشدار قرمز هواشناسی تمام تمهیدات لازم اعم از آماده‌باش کامل نیروهای عملیاتی، استقرار تمام تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین، ناوگان آبرسانی سیار و ایمن‌سازی خطوط برق منابع تولید تا پایان بحران اتخاذ شده است.

علیرضا قاسمی افزود: برای مقابله با بحران سیل و جلوگیری از اختلال در روند خدمات‌رسانی به مردم مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان، همزمان با اعلام هشدار قرمز هواشناسی جلسه مدیریت بحران تشکیل و اقدامات لازم برای پیشگیری و یا کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از سیلاب مصوب و ابلاغ شد.

وی افزود: در همین راستا برای روزهای بحرانی پیش‌رو از هم‌اکنون ۸۶ نیروی عملیاتی در قالب ۴۳ تیم واکنش سریع و ماشین‌آلات سنگین در پنج شهرستان زابل، زاهدان، سراوان، ایرانشهر و چابهار مستقر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از ذخیره‌سازی آب در مخازن ذخیره مناطق شهری و روستایی که در معرض آسیب‌پذیری بالا قرار دارند خبر داد و گفت: پایش و رصد مستمر کلر مازاد و کدورت آب در مناطقی که منابع تولید در حاشیه رودخانه‌ها و یا از سدها آب است نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی خطوط برق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ایمن‌سازی و ایجاد خاکریز در اطراف منابع تولید (چاه‌ها) و ایستگاه‌های پمپاژ آب و فاضلاب در معرض سیلاب از دیگر اقدامات لازم برای مقابله با آسیب‌های احتمالی ناشی از سیل است.

آماده باش تمام دستگاه‌های خدمات رسان در هرمزگان

در هرمزگان نیز روز دوشنبه ۲۷ فروردین هشدار صتدر، مرخصی‌ها لغو و همه دستگاه‌ها در آماده باش قرار گرفتند.

استاندار هرمزگان با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی از آماده‌باش کامل تجهیزات و دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات‌رسان خبر داد و از مردم خواست هشدارهای جوی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به صدور هشدار جوی وضعیت قرمز برای دو روز آتی در استان، اظهار داشت: طبق آنچه که نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بخش عمده بارندگی‌ها غرب، شرق و جزایر را در بر خواهد گرفت و ضرورت دارد فرمانداران، مدیران و تمامی دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات رسان همچنین تجهیزات و ماشین آلات در آمادگی کامل باشند چرا که ممکن است سرعت وزش باد، بارندگی را به عرض‌های بالاتر نیز منتقل کند.

وی بر لغو مرخصی‌ها در همه سطوح اجرایی تاکید کرد و افزود: لازم است تمامی اعضای ستاد آماده باش را به زیرمجموعه اعلام و تا سه رده جانشین را تعیین و معرفی کنند، همچنین مدیرکل مدیریت بحران، فرمانداران و صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس در تمامی برنامه‌ها و از همه ظرفیت‌ها برای اطلاع رسانی استفاده و هشدارهای موردنیاز را به مردم اطلاع دهند چرا که فعالیت این سامانه بارشی در هرمزگان جدی خواهد بود و هر گونه غفلت یا قصور ممکن است تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

برای تأمین امنیت شهروندان مدارس هرمزگان غیرحضوری شد.

براثر بارندگی‌ها برق ۳۰ روستا در هرمزگان قطع و محور بندرلنگه به خمیر مسدود شده است.

نیروهای خدماتی مشغول رفع مشکل برای وصل برق هستند.

کد خبر 6079974

دیگر خبرها

  • کاهش کلسترول با این نوع سبزی
  • آخرین اخبار از فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام
  • تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ۱۳ مرکز متخلف در اردستان به مراجع قضایی معرفی شد
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • پلمب ۳ واحد صنفی در فیروزه
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان