Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@05:05:07 GMT

کرونا در جهان عرب| ثبت موارد جدید ابتلا در لبنان و مغرب

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۱۵۸

کرونا در جهان عرب| ثبت موارد جدید ابتلا در لبنان و مغرب

وزارت بهداشت لبنان امروز پنجشنبه از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور پس از ثبت هفت مورد جدید خبر داد. ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، وزارت بهداشت لبنان امروز پنجشنبه از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور پس از ثبت هفت مورد جدید خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد آمار مبتلایان به ویروس کرونا طی روز گذشته تا امروز هفت نفر افزایش یافته است و با ثبت موارد جدید آمار کل مبتلایان تا امروز پنجشنبه به 582 نفر رسیده است.

در بیانیه وزارت بهداشت لبنان آمده است : حال 29 نفر از مبتلایان به کرونا وخیم است.

این بیانیه افزود تعداد تست های کرونا طی 24 ساعت گذشته، 699 مورد برای شهروندان لبنانی و 147 نفر برای اتباع لبنانی مقیم خارج بوده است.

این در حالی است که شورای عالی دفاع لبنان در بیانیه ای در پایان نشست امروز خود در کاخ بعبدا به ریاست میشل عون رئیس جمهور لبنان از تمدید حالت بسیج عمومی تا روز یکشنبه بیست و ششم آوریل خبر داد.

این شورا همچنین از دستگاه‌های نظامی و امنیتی خواست با هرگونه تخلف مقابله کنند تا مانع شیوع و انتشار ویروس کرونا در کشور شود.

ثبت 71 مورد جدید ابتلا به کرونا در مغرب

وزارت بهداشت مغرب امروز پنجشنبه از ثبت 71 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. بر اساس گزارش شبکه الجزیره، با ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا، آمار کل مبتلایان به این ویروس در مغرب واقع در شمال آفریقا به 1346 نفر رسید.

وزارت بهداشت مغرب همچنین از منفی بودن نتایج تست کرونای 4770 نفر خبر داد.

این وزارت با اشاره به بهبود یافتن 6 مورد جدید، آمار کل بهبود یافتگان را 103 نفر اعلام کرد. با مرگ سه مورد دیگر، آمار فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا در مغرب هم به 96 نفر رسیده است.

مقامات مغربی ماسک زدن را از روز سه شنبه هفتم آوریل(19 فروردین) برای تمام کسانی که اجازه تردد خارج از محل سکونت خود در شرایط اضطراری(کار، خرید نیازهای منزل یا درمان) دارند با هدف مهار کرونا را اجباری اعلام کرده اند.

پادشاهی مغرب برای مهار ویروس کرونا از طریق اتخاذ تدابیر سرسختانه و در راس آن اعمال حالت فوق العاده و تعلیق پروازهای داخلی و خارجی، مع سفر و تردد میان شهرها، بستن مدارس و تعلیق فعالیتهای ورزشی، هنری و فرهنگی تلاش می کند.

آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس

قطر، کویت، بحرین و سلطان نشین عمان امروز پنجشنبه از ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا خبر دادند.

دولت قطر از ثبت 166 مورد جدید ابتلا به کرونا طی 24 ساعت اخیر و افزایش آمار مبتلایان به 2376 نفر و البته افزایش بهبودیافتگان به 206 نفر خبر داده است. آمار فوتی ها در قطر هم 6 نفر اعلام شده است.

وزارت بهداشت کویت هم از ثبت 55 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان به 910 نفر تا امروز پنجشنبه خبر داده است.

ا وجودی که امروز کویت از بهبود یافتن موارد جدید خبر نداده اما آمار مبتلایان به کرونا از 112 نفر در روز چهارشنبه به 55 نفر در امروز پنجشنبه کاهش یافته است.

کویت همچنان از نظر تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا کمترین تعداد را با تنها یک مورد فوتی به خود اختصاص داده و پس از آن سلطان نشین عمان با دو مورد فوتی قرار دارد.

کشور عمان هم از ثبت موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و البته بهبود یافتگان خبر داده است.

وزارت بهداشت عمان اعلام کرد این کشور طی 24 ساعت گذشته شاهد ثبت 37 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا بوده تا تعداد کل مبتلایان به 457 نفر برسد.

وزارت بهداشت عمان همچنین از افزایش آمار بهبودیافتگان به 109 نفر خبر داده است. آمار فوتی ها هم همچنان همان دو نفر اعلام شده است.

اما در بحرین هم وزارت بهداشت این کشور از ثبت 32 مورد جدید ابتلا و افزایش آمار مبتلایان به کرونا به 855 نفر تا امروز پنجشنبه خبر داده است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت بحرین، طی ساعات گذشته، 18 مورد جدید به آمار بهبود یافتگان اضافه شد تا آمار نهایی بهبود یافتگان به 495 نفر افزایش یابد.

مسئولان وزارت بهداشت امارات هنوز آمار جدیدی از تعداد مبتلایان و یا فوتی ها ارائه نکرده اند. آخرین آمار اعلام شده از تعداد مبتلایان به کرونا در امارات، 2659 نفر بوده است.

مقامات بهداشت سعودی آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا تا روز گذشته را 2932 نفر اعلام کرده بودند.

آمار فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا در عربستان تا روز چهارشنبه 41 نفر بوده است.

R36361/P36355/S8,88,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا لبنان اخبار "کویت" اخبار "امارات" مراکش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا لبنان اخبار کویت اخبار امارات مراکش ویروس کرونا لبنان اخبار کویت اخبار امارات مراکش جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت موارد جدید ابتلا جدید ابتلا به کرونا وزارت بهداشت لبنان مورد جدید ابتلا مبتلایان به کرونا ابتلا به کرونا آمار مبتلایان امروز پنجشنبه بهبود یافتگان خبر داده افزایش آمار آمار فوتی نفر اعلام تا امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش سایت ورلد میترز، تا کنون ۷۰۴ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۴۱۵ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر جان باخته اند. آمریکا با ابتلای ۱۱۱ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۱۳۳ نفر و فوت یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۶۹۲ نفر بر اثر کرونا در صدر قرار دارد. در شبانه روز گذشته در آمریکا ۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که بیشترین تلفات ثبت شده کرونا در شبانه روز گذشته در جهان محسوب می‌شود. پس از آمریکا، هند، با ۴۵ میلیون و ۳۲ هزار و ۹۶ مبتلا و مرگ ۵۳۳ هزار ۵۱۳ نفر بر اثر این بیماری در جایگاه دوم آمار مبتلایان قرار دارد. فرانسه آمار ۴۰ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۶۰ مبتلا و ۱۶۷ هزار و ۶۴۲ فوتی بر اثر کرونا را تا کنون ثبت کرده است.
در آلمان ۳۸ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۸۷۴ مبتلا و ۱۸۲ هزار و ۷۹۷ مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است. در برزیل، ۳۸ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۳۱۰ نفر تا کنون به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد ۷۱۰ هزار و ۴۲۷ نفر جان باخته اند.
کره جنوبی تا کنون آمار ۳۴ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۸۷۳ مبتلا به کرونا و ۳۵ هزار و ۹۳۴ فوتی بر اثر این بیماری را ثبت کرده است. در ژاپن تا کنون ۳۳ میلیون و ۸۰۳ هزار ۵۷۲ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۷۴ هزار و ۶۹۴ نفر جان باخته اند.
آمار کرونا در ایتالیا از ابتلای ۲۶ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۱۱ نفر و مرگ ۱۹۶ هزار و ۳۴۸ نفر بر اثر این بیماری حکایت دارد. در انگلیس تا کنون ۲۴ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۷۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۳۲ هزار و ۱۱۲ نفر بر اثر آن جان باخته اند. در روسیه تا کنون ۲۴ میلیون ۳۳ هزار و ۷۰۳ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۴۰۲ هزار و ۴۶۴ نفر جان باخته اند.
در اسپانیا تا کنون ۱۳ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۱۱ نفر به کرونا مبتلا شده اند و ۱۲۱ هزار و ۷۶۰ نفر جان باخته اند. آمار کرونا در ایران از ابتلای ۷ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۵۲۷ نفر و فوت ۱۴۶ هزار و ۷۹۹ نفر حکایت دارد.
در مجموع بر اساس آمار ثبت شده، ۳ نفر در شبانه روز گذشته در جهان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • آخرین آمار شهدای غزه ، ۳۱۵۵۳ شهید
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ‌کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه