Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@07:03:08 GMT

ساز و کار مرخصی کارمندان دولت در شرایط کنونی چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۱۷۱

به گزارش ایرنا، از اوایل اسفندماه و با شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا در کشور، ساعت کار و حضور کارکنان دولت در ادارات کاهش یافت و در مرحله اول به ساعت ٨ تا ١٣ رسید.

پس از تعطیلات نوروز ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا محدودیت هایی برای رفت و آمد افراد اعلام کرد و به این اساس سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای اعلام کرد که کارکنان دولت به صورت نوبت‌بندی و یک سوم در محل کار حاضر شوند و مابقی دور کار باشند یا از مرخصی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این مرخصی جزو استحقاقی سالیانه محسوب نمی‌شود. 

هفته گذشته با تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا وضعیت موجود تمدید شد و سازمان اداری و استخدامی بخشنامه خود برای فعالیت یک سوم کارکنان دولت در ادارات را تا ٢٠ فروردین ماه تمدید کرد. 

با تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مبنی بر شروع فعالیت کسب و کارها، سازمان اداری و استخدامی ١٩ فروردین ماه در بخشنامه ای به کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام کرد که از٢٣ فروردین ماه کلیه دستگاه های اجرایی موظفند ضمن رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص کارکنان، محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات اداری، تمام خدمات عمومی و ضروری دستگاه را با حضور دو سوم کارکنان ارائه و تا یک سوم کارکنان را از طریق دورکاری یا اعطای مرخصی به صورت نوبت بندی از حضور در محل کار معاف کنند. 

همچنین در این بخشنامه اعلام شد که ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان ها از ساعت ۷ تا ۱۴ خواهد بود. 

رییس سازمان اداری و استخدامی جزییات مرخصی کارکنان دستگاه ها در ایام شیوع بیماری کرونا را تشریح کرد و گفت: برای اجرای فاصله گذاری اجتماعی مقرر شد یک سوم کارکنان دستگاه ها از محیط اداری سبک سازی شود و افراد با فاصله بیشتر در اتاق‌ها قرار گیرند. 

«جمشید انصاری» افزود: البته گفته نشده که افراد به مرخصی بروند بلکه باید یک سوم کارکنان در نوبت بندی های انجام شده و به کمک بسترهای ارتباطی دورکاری کنند اما چنانچه نوع همکاری دستگاه با افراد به گونه ای بود که امکان دورکاری وجود نداشت به مرخصی می روند. 

وی اظهارداشت: این نوبت بندی به گونه‌ای است که همه کارکنان از آن بهره‌مند می شوند و چون این مرخصی‌ها جزو مرخصی استحقاقی کارکنان که ٣٠ روز در سال است نمی‌شود، حقوق آنها هم پرداخت می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان اداری و استخدامی یک سوم کارکنان بیماری کرونا نوبت بندی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد صریح عباس عبدی از مخالفت دولت با افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران و کارمندان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

این که دولت مدعی رشد ۵ درصدی است ولی حقوق کارمندان و کارگران را حتی به اندازه تورم ۴۰درصد امسال هم نمی تواند افزایش دهد و به افزایش ۲۰ درصد اصرار دارد، هیچ معنایی جز شکست سیاست های اقتصادی و فراموشی شعارهایش و بی توجهی مطلق به کارگران و کارمندان ندارد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885694

دیگر خبرها

  • واکنش عباس عبدی به ناتوانی دولت در افزایش حقوق کارگران در سال 1403 کمتر از نرخ تورم
  • انتقاد صریح عباس عبدی از مخالفت دولت با افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران و کارمندان
  • رصد تخلفات مالی کارمندان
  • تعیین تکلیف بیش از ۲ هزار پرونده کثیر الشاکی در عدلیه کرمان
  • لغو تمام مرخصی ها و ماموریت ها در ایلام
  • سارقان زندانی به مرخصی نمی‌روند
  • لغو مرخصی مسئولان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری
  • مدیران و کارکنان در برابر مسوولیت خود امانتداری کنند
  • مبلمان اداری و مزایای خرید آن
  • ارتباط با رسانه‌ها موجب بالندگی دولت خواهد شد