Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسئول هیات رزمندگان اسلام ناحیه سپاه سپیدان گفت: این گوشت مربوط به ذبح و قربانی ۱۴ راس گوسفند است که در آستانه نیمه شعبان نذر سلامتی حضرت مهدی (عج) و تعجیل در امر فرج آن حضرت و همچنین رفع بلا و بیماری کرونا در کشور و شهرستان شده است.

صدیق گفت: از این تعداد گوسفند مقدار ۵۰۰ کیلو گوشت قرمز گرم به دست آمده که بین ۱۲۰۰ نفر از دستفروشان، کارگران ساختمانی کم درآمد و افراد نیازمند در سطح شهرستان سپیدان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: هزینه ۴۰۰ میلیون ریالی خرید گوسفندان از سوی هئیت رزمندگان اسلام ناحیه مقاومت بسیج، و هیئت‌های مذهبی شهرستان سپیدان تامین و پرداخت شده است.

گفتنی است این برنامه قربانی به صورت نمادین روز میلاد حضرت مهدی (عج) در میدان حضرت ابوالفضل (ع) شهر اردکان با همکاری قصابان شهرستان و با حضور امام جمعه سپیدان اجرا و سپس برای آماده سازی گوشت، لاشه گوسفندان با رعایت نکات بهداشتی به کشتارگاه شهر اردکان انتقال یافت.

پخت ۳ تن آش نذری برای سلامتی امام زمان

در آستانه نیمه شعبان، به همت دوستداران امام زمان (عج) ۳ تن آش سبزی در حسینیه سید اشهدای مسجد النبی شهر اردکان سپیدان طبخ و توزیع شد.

مسعود رضایی سرپرست پخت این آش نذری گفت: برای پخت حدود ۱۰۵ کیلو برنج، ۱۰۰ کیلوگرم حبوبات عدس، نخودو لوبیا و حدود ۴۵ کیلو سبزی در قالب ۶ دیگ استفاده شده است.

او، هزینه برگزاری این حرکت را از محل جمع آوری نذورات مردمی اعلام کرد و افزود: برای پخت این آش نذری مبلغ یکصد میلیون ریال هزینه شده است.

رضایی گفت: این مقدار آش نذری در سالروز میلاد خجسته امام زمان (عج) بین ۲ هزار نفر توزیع و علاوه بر مردم به خیریه‌ها، مراکز تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، بیمارستان‌ها و پادگان‌ها توزیع شد.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمام اقدامات ایمنی و موارد بهداشتی لازم برای پخت و توزیع این آش در نظر گرفته شده و در زمان طبخ و توزیع دستگاه‌های متولی تامین سلامت هستند و همکاری می‌کنند.

توزیع ۳۱۳ سبد غذایی بین نیازمندان سپیدان

همزمان با نیمه شعبان سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) هیات امنا و مرکز نیکوکاری مسجد، ولی عصر (عج) شهر اردکان سپیدان با همکاری خیرین، اقدام به تهیه ۳۱۳ بسته غذایی شامل: برنج، مرغ، ماکارونی، رب گوجه، روغن، سویا، شیرینی و ماسک نموده و بین نیازمندان توزیع کرده است.

برای تهیه هر بسته غذایی یکصد هزار تومان هزینه شده است.

مجموعا برای تهیه این اقلام بیش از ۳۱۰ میلیون ریال هزینه شده که تمام هزینه آن توسط خیرین سپیدانی تامین و پرداخت شده است.

هرساله در شب نیمه شعبان مراسم میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) در مسجد، ولی عصر شهر اردکان علاوه بر اجرای مولودی خوانی پخت غذا انجام و بین مردم توزیع می‌شد، اما امسال با شیوع ویروس کرونا و برای پیشگیری از این بیماری هزینه آن به عنوان سبد غذایی بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس مناسبت های مذهبی مواد غذایی بین نیازمندان شهر اردکان نیمه شعبان حضرت مهدی توزیع شد آش نذری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته های معیشتی بین نیازمندان گرمسار توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا آرامی در جمع خبرنگاران همزمان با صبح دوشنبه در کمیته امداد گرمسار، تاکید کرد: با همراهی و کمک مردم خیر و نیک اندیش شهرستان گرمسار و همچنین خیریه‌ها بسته‌های معیشتی امسال نیز همزمان با ماه رمضان و عید نوروز توزیع می‌شود.

وی افزود: امروز یک هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی عیدانه همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان و عید نوروز، در بین نیازمندان شهرستان گرمسار توزیع شده است.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه این بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و کمتر برخوردار شهرهای گرمسار و ایوانکی با همراهی گروه‌های جهادی توزیع می‌شود، ابراز کرد: اقلام اساسی مانند برنج، البسه، گوشت و مرغ و روغن و … در این بسته‌ها موجود است.

آرامی با بیان اینکه بهای هر بسته بسته به تعداد خانوار و شرایط آنها، از هشت تا ۲۲ میلیون ریال متغیر است، ابراز کرد: به همت قرارگاه شهید چمران نیز ۱۵۰ بسته معیشتی نوروزی در بین نیازمندان شهر ایوانکی توزیع خواهد شد.

کد خبر 6057905

دیگر خبرها

  • توزیع ۵۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان چهارمحال و بختیاری
  • هزینه مراسم عزا صرف شادی دل نیازمندان شود
  • عیدی گروه جهادی امام علی(ع) به نیازمندان در خوی
  • توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان جرقویه علیا
  • بسته های معیشتی بین نیازمندان گرمسار توزیع شد
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان شهر مهریز
  • شهادت دست کم ۴۰۰ فلسطینی در صف انتظار کمک‌های غذایی
  • توزیع بسته معیشتی بین نیازمندان مهریزی
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی رمضانی در بین نیازمندان سلماس
  • توزیع ۳ هزار بسته غذایی به نیازمندان در ۵ روز