Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@14:03:05 GMT

بارش ۳۴ میلیمتری باران در دشت کاشان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۱۹۱

بارش ۳۴ میلیمتری باران در دشت کاشان

ایسنا/اصفهان رییس اداره هواشناسی شهرستان کاشان گفت: میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته دشت کاشان به ۳۴.۶ میلی متر رسید که بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه‌های هواشناسی استان اصفهان است.

عباس ارغوانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مجموع بارش سال زراعی جاری دشت کاشان، معادل ۱۶۳.۷ میلی متر بوده است، در حالی که میانگین بلندمدت از سال ۱۳۴۵ تاکنون ۱۰۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلی‌متر بود که بارش امسال نسبت به سال گذشته ۶ درصد و نسبت به نرمال بلندمدت۵٢ درصد افزایش داشته است.

رییس اداره هواشناسی شهرستان کاشان، افزود: میزان بارندگی در ایستگاه‌های علوی با ۴۵.۵ میلی متر، برزک با ۳۹.۵  میلی متر،  آران‌وبیدگل  با ٣٩ میلی‌متر، نیاسر با ۳۷.۸ میلی متر، مشکات با ۳۶ میلی متر، نوش آباد با ۳۵.۶ میلی متر، دهزیره با ۳۵ میلی متر، قمصر با ۳۰ میلی متر، محمد آباد با ۲۶ میلی متر و حسین آباد با ۲۳.۵ میلی متر ثبت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بارش باران دشت كاشان میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در نقاط مختلف کشور/خطر سیلاب در پیش است

سخنگوی صنعت آب گفت: تیم های فنی، مدیریت بهره‌برداری از سدها را به گونه ای خواهند داشت که از هم افزایی و بسیج مقادیر پیک سیلاب بین حوضه های بالادست و پایین دست سدها جلوگیری شود تا مخاطرات کمتری را در رودخانه شاهد باشیم.​ - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب در گفت‌وگویی که با سایت وزارت نیرو داشته، از آغاز بارش شدید باران در نقاط مختلف کشور از اواخر روز گذشته خبر داد و گفت: سامانه بارشی اخیر همانطور که پیش بینی شده بود از اواخر روز گذشته فعال شده است به طوری که در استان‌های مختلف شاهد بارندگی‌های شدید هستیم.

وی با بیان اینکه در استان کردستان شاهد بیشترین بارندگی هستیم، افزود: در ایستگاه سلین استان کردستان بیش از 100 میلی‌متر بارندگی به ثبت رسید است؛ همچنین در شهرهای سنندج و کامیاران بیش از 50 میلی‌متر و سروآباد حدود 71 میلی‌متر بارندگی تا صبح امروز، سه‌شنبه رخ داده است.

سخنگوی صنعت آب کشور افزود: در استان ایلام در شهرهای آبدانان و ایوان غرب حدود 90 میلی‌متر بارندگی رخ داد، در شهر بدره 77 میلی‌متر و دره شهر65 میلی‌متر بارندگی رخ داده است.

وی ادامه داد: در استان خوزستان نیز در شهرهای بیدروبه 71.1 میلی‌متر، حسینیه 69.9 میلی‌مترو دزفول 37.7 میلی‌متر تا صبح امروز بارش به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: حفظ امنیت هموطنان و اطلاع‌رسانی به موقع و پیش‌آگهی درخصوص وضعیت بارندگی‌ها اهمیت دارد، در این صورت شهروندان می‌توانند سفرهای نوروزی خود را به شکل مناسب برنامه‌ریزی کنند. این مهم در صدر توجه وزارت نیرو قرار دارد و به همین دلیل اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌ای در دستور کار خود قرار داده است.

بزرگزاده یادآور شد: شرایط اقلیمی در این روزها به شکلی است که زمین اشباع شده و نفوذ باران در آن کمتر است به طوری که میزان بارش کم نیز می تواند به روان‌آب منجر شود و مسیرهای تردد را که در معرض جبهه‌های بارشی است تهدید کند.

سخنگوی صنعت آب کشور افزود: این مناطق شناسایی و به دستگاه‌های اجرایی مرتبط اطلاع‌رسانی شده است. بارش اخیر از این بابت از اهمیت دوچندان برخوردار شده که با سفرهای نوروزی هموطنان تقارن یافته است.

وی با بیان اینکه این بارندگی‌ها در بعدازظهر روزجاری و امشب تداوم خواهد داشت تاکید کرد: توصیه می‌کنیم هموطنان در رفت و آمد و تردد در مسیرها احتیاط لازم را داشته باشند.

بزرگزاده  تصریح کرد: تیم های فنی، مدیریت بهره‌برداری از سدها را به گونه ای خواهند داشت که از هم افزایی و بسیج مقادیر پیک سیلاب بین حوضه های بالادست و پایین دست سدها جلوگیری شود تا مخاطرات کمتری را در رودخانه شاهد باشیم.​

سخنگوی صنعت آب کشور خاطرنشان کرد: پیش بینی سیلاب های شهری نیز در برخی از شهرهای جنوبی وجود دارد و امید است با تمهیدات درنظر گرفته شده مشکل خاصی رخ ندهد. در تلاش هستیم خسارات ناشی از سیلاب در نقاط مختلف کشور را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گیلان با باران به استقبال عید می رود/بارش ۴۵ میلیمتری در ماسوله
  • جزئیات بارش‌های لرستان 
  • بارش شدید باران در نقاط مختلف کشور/خطر سیلاب در پیش است
  • ثبت ۲۵ میلی متر بارش باران در آوج/ادامه بارندگی ها تا فردا
  • سلین هورامان پربارش‌ترین نقطه کشور در شبانه روز گذشته
  • آبدانان با ۸۸ میلی متر بارندگی رکورددار بارش‌ها در ایلام
  • میانگین بارندگی لرستان ۲۶ میلی‌متر ثبت شده است
  • آبدانان با ۸۸ میلی متر بارندگی رکورددار بارش ها در ایلام
  • جزئیات بارندگی‌ها در لرستان/ بیشترین بارش‌ها در نورآباد ثبت شد
  • پیش‌بینی بارش ۱۵۰ میلی‌متری برای جنوب لرستان