Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-19@07:31:38 GMT

وداع تدریجی اروپا با قرنطینه کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۲۰۶

وداع تدریجی اروپا با قرنطینه کرونا

همشهری آنلاین- جواد نصرتی: دولت‌های مختلف در اروپا، خود را برای اتمام تدریجی قرنطینه‌ای که ویروس کرونا به این کشورها تحمیل کرده است آماده می‌کنند و امیدوارند با برداشتن گام‌به‌گام محدودیت‌ها، جلوی فلج شدن کامل اقتصاد خود را بگیرند.

به گزارش فایننشیال تایمز، با وجود برنامه‌ریزی‌ها برای تسهیل برخی محدودیت‌ها، انتظار می‌رود بخشی از این قوانین سخت‌گیرانه برای کنترل بیماری، تا چندماه همچنان در این کشورها باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آمریکا، جایی که بعد از اروپا به کانون بحران همه‌گیری ویروس کرونا تبدیل شد، صحبت از لغو قوانین سختگیرانه محدودکننده، ‌در شرایطی که بخش‌هایی از این کشور به‌خصوص نیویورک به‌شدت زیر آمار تلفات ویروس کمر خم کرده‌ زود است با این حال کارشناسان هشدار داده‌اند لغو محدودیت‌ها، باید سنجیده و با توجه به امکانات و شرایط شروع شود.

 فرانسه، اسپانیا، بلژیک و دانمارک برخی از کشورهایی هستند که کمیته‌های کارشناسی برای تسهیل تدریجی قوانین محدودکننده تشکیل داده‌اند. اتریش، به‌عنوان نخستین کشور در اروپا، حتی جدول زمانی مشخصی برای خروج تدریجی برخی کسب‌وکارها تهیه کرده و انتظار می‌رود از میانه هفته آینده، برخی کسب‌و کارهای کم‌خطرتر بعد از هفته‌ها تعطیلی، شروع به‌کار کنند.

کاهش محدودیت‌های قرنطینه در دانمارک و اتریش از هفته آینده نخستین گزارش از اقدامات ژرمن‌ها علیه کرونا | جدول جریمه سنگین خاطیان

در اسپانیا، جایی که نخست‌وزیر پدرو سانچز قرنطینه کامل را تا 26آوریل (حدود سه هفته دیگر) تمدید کرده، محدودیت‌های مشاغل کم‌خطر مانند تولیدی‌ها و بخش‌های عمرانی بعد از عید پاک (یکشنبه آینده) رفع خواهد شد. او گفته است که گروهی اپیدمیولوژیست در 2هفته گذشته روی یک برنامه برای شروع مجدد فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی کار کرده‌اند.

آنیه‌لو بورلی، رئیس آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا هم که مسئول واکنش به بحران کروناست گفته است که «فاز دو» قرنطینه در این کشور احتمالا از ‌ماه آینده (سه هفته دیگر) شروع خواهد شد؛ «نمی‌خواهم تاریخ مشخصی اعلام کنم اما از حالا تا 16‌ماه می ‌احتمالا اطلاعات مثبت جدیدی خواهیم داشت که می‌توانیم بر اساس آنها فاز دو را شروع کنیم.»

انگلیس چگونه خطای کرونایی خود را اصلاح کرد | درس‌هایی که باید گرفت

ادواردو فیلیپه، نخست‌وزیر فرانسه هم گفته است که فرایند برداشتن قرنطینه در این کشور بدون‌سابقه و قطعا بسیار پیچیده خواهد بود؛ «قطعا اینطور نخواهد بود که همه در هر جایی کاملا آزاد باشند.»

اتریش هم با جدول مشخصی، خود را برای بازگشت به زندگی عادی آماده می‌کند.

بر خلاف اروپا، در آمریکا فعلا صحبت از زمان برداشتن محدودیت‌ها نیست بلکه کارشناسان درباره چگونگی لغو این محدودیت‌ها صحبت می‌کنند. به گزارش نیویورک تایمز، 4دانشمند آمریکایی در گزارشی که اخیرا منتشر شده، به این مسئله اشاره کرده‌اند که شرایط باید شهر به شهر بررسی شود و تصمیم‌ها باید متناسب با شرایط هر ایالت و منطقه گرفته شود. آنها با این حال به این مسئله مهم اشاره کرده‌اند که اگر شرایط آرام شود، کشور باید توانایی انجام 750هزار تست کرونا در هفته را داشته باشد. این رقم البته حداقلی در نظر گرفته شده و ممکن است تست‌های بیشتری مورد نیاز باشد. به گفته آنها، اگر ایالتی این توانایی را داشته باشد که از هر فرد مشکوک تست بگیرد، می‌تواند به اقدام بعدی که ردیابی و ایزوله‌کردن افراد مرتبط است فکر کند. هر بار که تست یک نفر مثبت است، سیستم خدمات درمانی باید این توانایی و زیرساخت‌های مورد نیاز را داشته باشد تا تمام تماس‌های این فرد را شناسایی و ردیابی کند و افرادی که با او تماس داشته‌اند را تا زمان مشخص‌شدن وضعیت ابتلای آنها قرنطینه کند. این کار، یک چالش بزرگ برای آمریکا خواهد بود.

آژانس‌های جاسوسی آمریکا ۶ ماه پیش از کرونا خبر داشتند | واکنش ترامپ چه بود؟

برخلاف برخی کشورهای اروپایی که از ردیابی تلفن همراه بیماران می‌توانند نقشه ارتباطی فرد مبتلا را تهیه کنند، این کار به‌خاطر مشکلات زیرساختی و حقوقی عملا غیرممکن است. علاوه بر آن، بخش درمان در آمریکا منابع و نیروی انسانی کافی برای چنین کاری ندارد. یکی از کشورهایی که از این روش برای شناسایی بیماران و افراد مرتبط با آنها استفاده کرده جمهوری چک است. این کشور امیدوار است با اجرای قرنطینه هوشمند در سراسر کشور، جامعه را برای بازگشت به شرایط عادی آماده کند.

داشتن منابع و زیرساخت کافی، نقشی تعیین‌کننده در بازگشت زودهنگام کشورها به زندگی عادی دارد. به همین‌خاطر است که اتریش، کشوری که به واسطه زیرساخت‌های بهداشتی و توانایی بالای گرفتن آزمایش کرونا شرایط بهتری نسبت به همسایه‌هایش داشته، کشور پیشگام برای بازگشت به شرایط عادی در اروپاست. بر اساس جدول زمانی، مغازه‌های کوچک از بعد از عید پاک شروع به‌کار خواهند کرد. دیگر کسب‌وکارهایی که ریسکشان کمی بیشتر است، مثل آرایشگاه‌ها، فعالیت‌هایشان را از ابتدای‌ماه می‌(سه هفته دیگر)، از سر خواهند گرفت. دولت گفته است که دو هفته بعد از آن احتمالا رستوران‌ها و کافه‌ها شروع به‌کار خواهند کرد و تصمیم درباره برگزاری رویدادهای عمومی در ماه جولای (ابتدای تابستان) بعدا گرفته خواهد شد. زمان بازگشایی مدارس هم اعلام نشده است. با وجود ارائه این جدول زمانی، دولت گفته است که اقدامات پیشگیرانه و کنترلی برای چندین‌ماه باید در سراسر این کشور رعایت شود. یکی از این موارد، استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی است. آلمان برخلاف اتریش، محتاطانه‌تر درباره خروج تدریجی از قرنطینه موضع گرفته است؛ اشتفان زایبرت سخنگوی آنگلا مرکل چند روز پیش درباره چشم‌انداز پایان قرنطینه گفته است: «باید بدانیم در مرحله‌ای نیستیم که به مردم بگوییم می‌خواهیم در مقررات سهل‌گیری کنیم. البته که می‌توانیم از نظر روانی برای آن آماده باشیم اما هم‌اکنون، پیامی که اهمیت دارد ماندن در خانه است.» 

کارشناسان در اروپا هشدار داده‌اند دولت‌ها باید درباره هر تصمیمی که می‌گیرند، ‌با مردم مشورت کنند و آنها را در جریان تصمیم‌هایشان قرار دهند. کریستیان ووپن استاد اقتصاد و اخلاق در دانشگاه کلن و مشاور فرماندار ایالت راین وست‌فالن در این‌باره به فایننشیال تایمز گفته است: «درست است که الان نمی‌توانیم درباره گشایش در جامعه صحبت کنیم اما می‌توانیم درباره چگونگی آن با مردم حرف بزنیم. مردم لیاقت این رفتار را دارند. آنها سختی زیادی متحمل شده‌اند و باید به کارهایی که رهبران سیاسی قرار است در ماه‌های آینده انجام دهند اعتماد داشته باشند.» 

کد خبر 499527 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی تولید گاز‌های گلخانه‌ای در آلمان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از یورو نیوز، آلمان طی سال ۲۰۲۳ به دلیل سرمایه گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و قیمت بالای انرژی که احتمالا عامل کاهش تقاضا بوده، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را یک دهم کاهش داد.

سازمان حفاظت از محیط زیست این کشور اعلام کرد، آلمان در سال ۲۰۲۳ حدود ۶۷۳ میلیون تن گاز‌های گلخانه‌ای منتشر کرده است که در مقایسه با سال پیش از آن، ۷۶ میلیون تن یا ۱۰.۱ درصد کاهش داشته است. این بیشترین کاهش از سال ۱۹۹۰ تا کنون است.

بزرگترین اقتصاد اروپا در تلاش است تا سال ۲۰۳۰، انتشار گاز‌های گلخانه‌ای خود را در مقایسه با سال ۱۹۹۰ تا ۶۵ درصد کاهش دهد. جدیدترین آمار منتشر شده، آنها را در مسیر رسیدن به کاهش تقریبا ۶۴ درصدی تا آن تاریخ قرار می‌دهد.

«رابرت هابک» «Robert Habeck»، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و آب و هوا، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: آلمان برای نخستین بار در این مسیر قرار گرفته است. اگر به مسیرمان پایبند باشیم، اهداف آب و هوایی ۲۰۳۰ خود را محقق خواهیم کرد.

آلمان چگونه انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد؟

آلمان کشور پیشروی اروپا در مسیر تبدیل شهر‌ها و صنایع خود به سوی آینده‌ای پاک‌تر است.

در راستای تلاش اتحادیه اروپا برای ممنوعیت خودرو‌های دیزلی تا سال ۲۰۳۵، جاده‌های آلمان در سال ۲۰۲۲ شاهد تردد بیش از یک میلیون خودروی برقی بود؛ رقمی که این کشور را در اتحادیه اروپا پیشتاز می‌کند. 

در سال ۲۰۲۲، نصب پنل‌های خورشیدی پشت بامی در سراسر جهان تا ۴۹ درصد افزایش یافت و آلمان از نظر میزان نصب این پنل‌ها رتبه ششم جهان را به خود اختصاص داد.

آلمان که به دنبال راه‌هایی برای ذخیره کربن موجود است، همین چند هفته پیش، از یک «راهبرد مدیریت کربن» خبر داد که شامل ذخیره سازی کربن در زیر زمین می‌شود.

هابک در یک نشست خبری در برلین گفت: «زمان به پایان رسیده است. در دهه ۲۰۰۰، شاید می‌توانستیم بگوییم صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی ممکن است بیفتد. اما امروز می‌بینیم که هیچ راه حل فناورانه‌ای برای سیمان و سایر حوزه‌هایی که آسیب ندیدن آب و هوا را تضمین کنند، پیدا نکرده ایم.»

این عضو اتحادیه اروپا همچنین به راه حل‌های نوآورانه برای تولید انرژی از زیرساخت‌های موجود با راه آهن خورشیدی روی آورده است.

آلمان که قصد دارد تا سال ۲۰۴۵ انتشار گاز‌های گلخانه‌ای خود را به صفر برساند، یکی از بدترین اقتصاد‌های توسعه یافته بزرگ سال گذشته بود که تحت تاثیر قیمت‌های بالای انرژی، ضعف اقتصاد جهانی و افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم قرار گرفت. این کشور خانه بسیاری از شرکت‌های انرژی بر از جمله در صنایع شیمیایی و فلزی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی تولید گاز‌های گلخانه‌ای در آلمان
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۹ اسفند؛ ۱۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • وداع با نقش‌آفرینان پرخاطره
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • هنرمندان موسیقی که در سال ۱۴۰۲ با آنها وداع کردیم
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • وداع فوتبال آسیا با آخرین قهرمان جام ملتها
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید