Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-19@11:46:23 GMT

مهم‌ترین وظیفه منتظران زمینه‌سازی برای ظهور است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۲۲۸

مهم‌ترین وظیفه منتظران زمینه‌سازی برای ظهور است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله حسینی همدانی در رزمایش فرهنگی، بهداشتی و درمانی مهدی موعود (عج) که امروز، پنجشنبه برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت قائم -عجل الله تعالی فرجه- و عرض خدا قوت به بسیجیان سپاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام استان البرز، گفت: بنده به‌نوبه خودم از همه‌کسانی که دغدغه داشتند و احساس وظیفه و مسئولیت کردند تشکر و قدردانی دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بصیر در تاریخ انقلاب اسلامی انجام‌وظیفه در زمان مناسب است، گفت: بصیر یعنی در تمام زمان‌هایی که احتیاج به او در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی که مربوط به آرمان‌ها و اهداف انقلاب بوده به‌موقع حاضرشده و وظیفه خود را انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه حوادث طبیعی یکی از مسائلی است که در طول این سالیان برای ایران به وجود آمده است، گفت: به حمدالله در تمام این مسائل گروه‌های مردمی و جهادی باقوت و قدرت وارد عرصه شدند و کمبودهای مربوط به این حوزه را جبران کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: یکی از ویژگی‌های مردم ایران به‌خصوص ویژگی‌های بسیج این است که در مقاطع مختلف روش‌ها و تاکتیک‌های خودش را با موقعیت‌های زمان تغییر می‌دهد و آن وظیفه‌ای که باید انجام دهد را به بهترین شکل و کیفیت ارائه می‌دهد.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه جشن ولادت حضرت حجت -سلام‌الله‌علیه- یکی از اعیاد بزرگ ماست، تصریح کرد: روح ما و انقلاب اسلامی با انقلاب حضرت حجت (عج) عجین شده و ما وظیفه مقدمه سازی ظهور آن حضرت را داریم.

امام‌جمعه کرج در ادامه با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم در این فرصت‌هایی که هست بی‌تفاوت عمل کنیم، عنوان داشت: باید با شرایط زمان و مکان آن وظیفه‌ای که داریم را انجام دهیم که بحمدالله عزیزان نه‌فقط در استان البرز بلکه درجاهای دیگر به روش‌های مختلف این جشن را برپا کردند.

گفتنی است رزمایش فرهنگی، بهداشتی و درمانی مهدی موعود (عج) باهدف ترویج فرهنگ مهدوی و پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در کانون شهید سبحانی کرج آغاز شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال‌سازی بخش خصوصی در توسعه هوش مصنوعی با ابزار مالیاتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در مراسم انعقاد این موافقت‌نامه که با حضور دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور، حق جوی جوانمرد، رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی و جوانمردی، مدیرعامل یک شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد، همکاری در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، فناوری و کارآفرینی برای افزایش ظرفیت فناورانه و حل چالش‌های تولید و خدمات در حوزه داده و هوش مصنوعی مورد تاکید قرار گرفت.

توسعه زیست‌بوم داده و هوش مصنوعی و پاسخگویی به نیازهای اساسی کشور از طریق این فناوری‌ عمده هدفی است که در قالب این موافقت‌نامه دنبال خواهد شد.

دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور طی سخنانی در این مراسم عنوان کرد: اعتبار مالیاتی فرصت های بسیار خوبی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد تا زمینه را برای تحقیق و توسعه فراهم کنند. این ظرفیت برای شرکت‌هایی که آشنایی کمتری با اهمیت تحقیق و توسعه و اقتصاد دانش‌بنیان دارند به عنوان یک مشوق عمل می‌کند اما از مجموعه‌های توانمندی همچون فناپ که به اهمیت موضوع آگاه هستند و در فضای فناوری زیست می‌کنند، انتظار می‌رود که گام‌های جدی را در مسیر تحقیق و توسعه فناوری بردارند و با سرمایه‌گذاری قابل توجه در این عرصه، پیشگام باشند.

وی افزود: در موضوع حمایت اعتبار مالیاتی به دنبال این هستیم که بتوانیم تحولی در حوزه تحقیق و توسعه کشور ایجاد کنیم و سطح تحقیق و توسعه دست کم یک و نیم درصد ارتقا پیدا کند، اما این فرآیند باید بر مبنای یک آرامش تثبیت کننده با برنامه‌ریزی دقیق، قدم به قدم و با یک سقف مشخص پیش برود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با تأکید بر ضرورت نگاه کلان در حمایت از توسعه زیرساخت‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی گفت: معتقدم کشور، برای تخصیص حمایت‌های دولتی، توان‌ و ظرفیت محدودی دارد و چاره‌ای نداریم جز آن‌که به جای ایجاد مجموعه‌های متعدد و یا حمایت‌های پراکنده، حمایت‌ها را تجمیع کرده یک زیرساخت جامع ایجاد کنیم. با همین نگاه و یک رویکرد حکمرانی و مدیریتی، طی پیگیری های متعدد مرکز هوش مصنوعی راه افتاد و تمام تمرکز بر این بوده است که این مرکز، چابک و کوچک باشد و به عنوان یک مرکز ملی، فراتر از معاونت علمی عمل کند و به معنای واقعی، مرکزی باشد که قرار است امور مدیریتی هوش مصنوعی را عهده دار باشد.

دهقانی با بیان این‌که ساختار مرکز ملی هوش مصنوعی طوری برنامه‌ریزی شده که توسعه این فناوری در چهار لایه اصلی دنبال شود، افزود: لایه نخست، شامل زیرساخت‌های پردازشی و مدل‌های زبانی بزرگ هوش مصنوعی است؛ این لایه باید توسط بخش خصوصی مانند اپراتورهای تلفن همراه، دنبال شود. تلاش می‌کنیم با استفاده از ابزار اعتبار مالیاتی، مجموعه‌های توانمند را پای کار بیاوریم و خوشبختانه توافقاتی در این زمینه صورت گرفته است و دولت نیز سه هزار میلیارد تومان به این حوزه اختصاص داده که کماکان قابلیت جذب اعتبار دارد، تا در فرم خصوصی و هم‌راستا با سیاست‌های حکمرانی، لایه خدمات توسعه پیدا کند.

وی لایه دوم را لایه داده عنوان کرد و افزود: این لایه شامل زیرساخت‌های تامین، گردآوری، مرتب‌سازی، برچسب‌گذاری و خود داده است. از جمله راه اندازی دیتاسنتر و سایر خدمات داده را مدیریت می‌کند کند که لازم است یک نهاد حاکمیتی و توانمند مانند همین مرکز ملی، کار داده را انجام دهد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به شکل‌گیری پلتفرم‌های تخصصی در لایه سوم سیاستی مرکز ملی هوش مصنوعی گفت: در لایه سوم، پلتفرم‌های تخصصی توسه می‌یابند و در این راستا تلاش می‌کنیم پلتفرم‌های تخصصی هوش مصنوعی متصل را در صنعت چهار، صنعت و معدن، سلامت و پزشکی، صنعت مالی ایجاد کنیم. در اپراتوری هریک از این چهار پلتفرم از نقش آفرینی نهادهای مرتبط و اثرگذار حمایت می‌کنیم.

دهقانی افزود: در لایه چهارم نیز شرکت‌های دانش بنیان و فناور،استارتاپ ها و دانشگاه ها نقش‌آفرینی می‌کنند و از زیرساخت‌های هوش مصنوعی در جهت توسعه این فناوری و توسعه ابزارهای آن بهره می‌برند؛ در قالب این مدل تعریف شده برای مرکز ملی هوش مصنوعی در تمامی لایه‌ها آمادگی حمایت و همکاری داریم.

وی با اشاره به ضرورت تربیت نیروی انسانی متخصص عنوان کرد: ۱۰۰ دوره اموزشی تخصصی حمایت می شوند تا زمینه تربیت نیروی انسانی فراهم شود. به دنبال استقلال و ‌امنیت داده هستیم و این توافق نامه نقطه شروع خوبی است که امیدوارم با عزمی که در فناپ، مرکز ملی هوش مصنوعی و معاونت توسعه فناوری های راهبردی وجود دارد، یک تحول جدی در این حوزه اتفاق بیافتد.

شقایق حق جوی جوانمرد رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی نیز با اشاره به این‌که هوش مصنوعی از جمله فناوری هایی است که آینده کسب و کارها و زندگی مردم را نحت تاثیر قرار داده و تحولات چشمگیری را در آینده پیش رو ایجاد خواهد کرد، افزود: این فناوری، ضمن آن‌که زمینه کسب و کارهای جدید را فراهم می‌کند، در اشکال فعلی کسب و کارها تغییرات جدی ایجاد خواهد کرد و لازم است که در مسیر توسعه فزاینده و با سرعت بالای این فناوری، از قافله عقب نمانیم و گام‌های روبه‌جو برداریم.

وی با اشاره به نقش معاونت علمی به عنوان متولی و مسئول توسعه فناوری‌های راهبردی از جمله هوش مصنوعی در کشور گفت: معاونت علمی در این راه از ظرفیت همکاری با شرکت‌های بزرگ و توانمندی‌های بخش خصوصی بهره می برد و در این راستا با اجرای حمایت‌های قانونی مانند اعتبار مالیاتی زمینه تحقیق و توسعه را فراهم می‌کند، توافق‌نامه‌ای که با فناپ به امضا رسید نیز توسعه زیرساخت‌ها و حل چالش‌های تولید و خدمات در حوزه داده و هوش مصنوعی را دنبال می‌کند.

گفتنی است بر اساس این موافقت‌نامه همکاری، موضوعاتی همچون زیرساخت‌های رایانش ابری، ایجاد و بهینه‌سازی زیرساخت‌های پردازش و ذخیره‌سازی داده در مقیاس بزرگ، افزایش قابلیت دسترسی و کارایی سیستم‌های مبتنی بر ابر، ایجاد پلتفرم‌های مدیریت داده برای تجمیع، تحلیل و به اشتراک‌گذاری داده‌ها، تسهیل در تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده، افزایش دسترسی و فهم عمومی نسبت به هوش مصنوعی، برگزاری برنامه‌های آموزشی، کارگاه‌ها و رویدادهای ترویجی، توانمندسازی نیروی کار، ارائه برنامه‌های آموزشی و توسعه مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات، اجرای پروژه‌ها و راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در صنایع کلیدی به ویژه صنایع مالی، معدنی، انرژی و حمل و نقل، افزایش بهره‌وری و نوآوری، امنیت سایبری و مبارزه با فساد و رونق کسب‌وکارهای نوپا در دستور کار قرار دارد.

در راستای این موافقت‌نامه همکاری، استفاده از اعتبار مالیاتی گروه شرکت‌های فناپ و سایر شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد با همکاری معاونت علمی حداقل به میزان سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است و از ظرفیت اعتبار مالیاتی شرکت فناپ مطابق با دستورالعمل اجرایی بند ت ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان تا سقف سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری خواهد شد.

این شرکت خصوصی در قالب این موافقت‌نامه ضمن ایجاد و توسعه زیرساخت رایانش ابری به منظور ارائه بستر محاسباتی مقیاس‌پذیر و امن برای پردازش کلان‌داده‌ و پشتیبانی از برنامه‌ها و خدمات هوش مصنوعی، زمینه را برای ارائه طیف متنوعی از خدمات پردازش ابری با قیمتی مقرون به صرفه برای تسهیل پیاده‌سازی و استقرار روش‌های نوین یادگیری ماشین فراهم می‌کند.

همچنین ضمن ایجاد بستر تجاری سازی هوش مصنوعی در صنایع کلیدی از جمله تحلیل پیش‌بینی‌کننده و تصمیم‌گیری، خودکارسازی فرآیندها برای کاهش هزینه‌ها، رباتیک صنعتی و خدماتی، چت‌بات‌های هوشمند و سیستم‌های توصیه‌کننده، استخراج دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی و ... زمینه را برای ارتقای آگاهی یک میلیون نفر از مفاهیم و فرصت‌های شغلی در اقتصاد دیجیتال تا پنج سال آینده و ارائه آموزش‌های لازم به ۴۰۰ هزار نفر در زمینه مهارت‌های مقدماتی مورد نیاز در اقتصاد دیجیتال و همچنین ۱۲۰ هزار نفر در زمینه‌های تخصصی‌تر مانند هوش مصنوعی، بلاک چین و اینترنت اشیاء فراهم خواهد کرد.

کد خبر 6056926 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • رسالت فعالان فرهنگی مقابله با جنگ شناختی دشمنان است
  • دفاع از حقوق ملت وظیفه همگانی است
  • کتاب جدیدی درباره رهبر انقلاب در بازار کتاب
  • انتشار ویرایش جدید کتاب «روش، گرایش و قواعد تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای»
  • «روش،‌ گرایش و قواعد تفسیری رهبر انقلاب در بازار کتاب
  • سند ملی سالمندان در استان بوشهر اجرایی می‌شود
  • شهرداری تهران زمینه‌ساز برقی‌سازی خودروهای شخصی شده است
  • اسبقیان: وزارت ورزش 7 وظیفه دارد/ تا آخر بهمن سال 1402 موفق به کسب 1454 مدال شدیم
  • فعال‌سازی بخش خصوصی در توسعه هوش مصنوعی با ابزار مالیاتی
  • مخبر دریافت نشان «فتح» را فرماندهان سپاه و ارتش تبریک گفت