Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-03-19@03:55:25 GMT

افزایش تردد در جاده‌های کشور+ جزئیات

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۲۵۲

افزایش تردد در جاده‌های کشور+ جزئیات

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی‌اکبر آشوری اظهار کرد: تردد بین استانی وسایل نقلیه مختلف در کل کشور ۹۱۱ هزار و ۷۸۵ تردد در ۲۴ ساعت روز گذشته بوده است که نسبت به روز قبل از آن سه درصد افزایش یافته اما نسبت همین روز در سال گذشته ۴۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: همواره در روزهای پایانی هفته یعنی چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ترددهای بین استانی با افزایش نسبی مواجه می‌شود اما مردم باید توصیه‌ها را جدی بگیرند و سعی کنند به غیر از ترددهای ضروری، عبور و مرور خود را به حداقل برسانند تا با اجرای مناسب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی زنجیر انتقال ویروس کرونا قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: البته اگر وسایل نقلیه سواری را بخواهیم محاسبه کنیم با کاهش حدود ۸۰ درصدی مواجه شده است و افزایش‌ها عمدتا مربوط به وسایل نقلیه عمومی و باری است چرا که محدودیتی برای ناوگان باری ایجاد نشده و کالاهای مورد نیاز مردم باید به دست‌شان برسد.

آشوری همچنین درباره مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف به استان تهران و از پایتخت در ۲۰ فروردین‌ماه امسال گفت: ترددهای استان تهران در روز گذشته ۲۶۹ هزار و ۷۱۲ وسیله نقلیه بوده است که نسبت به روز قبل از آن ۶ درصد افزایش یافته اما در مقایسه با همین روز در سال گذشته ۴۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: دو استان مازندران و گیلان نیز به ترتیب با ثبت بیش از ۳۷ هزار تردد و بیش از ۲۸ هزار تردد ۷ و ۱۸ درصد رشد را در مجموع ورود و خروج‌شان تجربه کردند که البته در قیاس با ۲۰ فروردین‌ماه سال گذشته میزان ترددهایشان به ترتیب ۶۰ و ۵۸ درصد کاهش داشت. البته دیگر استان‌های قم، اصفهان، مرکزی و خراسان رضوی مجموع ترددهایشان با کاهش دو درصد، سه درصد، یک درصد و ۱۷ درصد نسبت به ۱۹ فروردین‌ماه امسال روبرو بوده‌اند و در قیاس با سال گذشته نیز میزان ترددهایشان کاهش بوده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: از ۸ فروردین‌ماه امسال تا ۲۰ فروردین‌ماه یعنی در فاصله زمانی ۱۲ روزه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ترددهای بین استانی کل کشور ۹ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۱۹۲ وسیله نقلیه بوده است که نسبت به یک سال قبل ۶۵ درصد و نسبت به دو سال قبل ۶۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد و همه استان‌های مورد مقایسه مذکور نیز ترددهایشان نسبت به یک و دو سال قبل روند کاهشی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: راهداری و حمل ونقل جاده ای کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی سرقت‌های سال جاری نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد با اشاره به نقش رسانه در تبیین وقایع در جامعه اظهار کرد: امروز فضا و دانش رسانه به عنوان یکی از مؤلفه‌های بزرگ قدرت ساز در جهان در بین مردم مطرح است.

وی افزود: هر سازمان و نهادی که دانش رسانه‌ای بالایی داشته باشد آن مردم موفقیت بیشتری را تجربه می‌کنند و بر همین اساس تاکتیک‌ها و راهبردهای نظام نوین جهانی به سمتی رفته‌اند که بتوانند برای رسیدن به اهداف ملت‌ها و حاکمیت‌ها از این قدرت رسانه‌ای استفاده کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه در جنگ ترکیبی قرار دارند، تصریح کرد: از آنجا که امروز هدف و نشانه دشمن بر روی مغز و تفکر انسان‌ها است و در جهان امروز که با بروز ناآرامی‌های ذهنی ناخودآگاه رسانه را وارد اشتباهی می‌کند که مسیر اصلی خود را در جامعه از بین خواهد برد.

سردار حاجیان خاطر نشان کرد: امروز اصحاب رسانه در یک جبهه فنی و پیچیده قرار داشته که در این جنگ ترکیبی سربازان خط مقدم هستند که با تولید محتوا هدفمند باید در مسیر صیانت حرکت کرده و با محتوای هوشمند جامعه‌ای جریان ساز با ایجاد حس غیرت و مؤثر بودن رقم بزنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه پلیس از ابتدای امسال تا کنون، عنوان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۲ در حوزه سرقت ۱۷ درصد افزایش در استان گزارش شده بود اما در این مدت با اقدامات پیشگیرانه از سرعت شتایان آن کاسته شد تا امروز این آمار به ۲۳ درصد کاهش نسبت به سال گذشته برسد.

فرمانده نیرو انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: شیوه مقابله با جرم، افزایش میزان پاسخگویی پلیس به مردم و مطالبه‌گری از دستگاه‌هایی که در حوزه وقوع جرم سهیم هستند از جمله مؤلفه‌های مؤثر در کاهش آمار سرقت بوده است و در برخورد با مجرمین سابقه دار نیز نخستین گام رصد قرار دارد آنها به صورت دقیق و لحظه‌ای است.

سردار حاجیان با بیان اینکه در سال جاری تمرکز بر سرقت‌های مهمی رفته چراکه تخریب و و ایجاد ناامنی بیشتری را در جامعه به بار خواهد آورد بر این اساس در حوزه سرقت اتومبیل نسب به سال گذشته ۱۹ درصد، در حوزه سرقت ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته، در حوزه سرقت مغازه منفی ۲۷ درصد و در زمینه قاپ زنی منفی ۲۳ درصد کاهش آمار نسبت به سال گذشته رقم خورده است.

وی تاکید کرد: در حوزه سرقت محموله منفی ۱۸ درصد کاهش، در حوزه سرقت‌های مهم منفی ۱۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته مشاهده می‌شود اما در مقابل در ۲ حوزه سرقت احشام ۱۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، در زمینه سرقت به عنف نیز ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته مشاهده می‌شود که در مجموع تمامی آمار ارائه شده نسبت به سال گذشته منفی ۲ درصد کاهش از جرایم سرقتی تا پایان امسال گزارش شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه همچنین به راه اندازی و تشکیل گروه اعتلاف ضربت انجام شده که با آموزش سه ماهه در بخش فوریت‌های پلیس برای ۲ حوزه سرقت‌های مسلحانه و سرقت به عنف در سال جدید بکارگیری خواهند شد.

سردار حاجیان با بیان اینکه یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۶۶۷ تماس با پلیس برقرار شده، گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۹۹۶ عملیات رقم خورد که از این آمار نیز تعدادی تنها برای ارشاد و راهنمایی بوده است.

وی در پایان مطرح کرد: با توجه به وقوع اختلافات منجر شده به قتل تاکنون ۹۱ درصد از قاتلان امسال شناسایی و دستگیر شدند و در این راستا کشفیات سلاح در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 6057283

دیگر خبرها

  • افزایش دو درصدی تماس‌ها به ۱۱۰ نسبت به سال گذشته
  • ورود بیش از ۲۲۰ هزار خودرو به گیلان در ۴ روز گذشته
  • ارزآوری حاصل از صادرات ید در گلستان ۲۰ درصد کاهش یافت
  • آمار فوتی های تصادف در ۳ روز اول طرح نوروزی
  • کاهش ۲ درصدی سرقت‌های سال جاری نسبت به سال گذشته
  • نرخ جرائم رانندگی در کشورمان بازدارنده نیست/مرگ ۱۱۰ تن در تصادفات ۳ روز اول
  • تشکیل گروه ضربت مقابله با سرقت به عنف و مسلحانه در کرمانشاه
  • کاهش ۱۷ درصدی نزولات آسمانی/حجم آب مخازن سدها ۱۰ درصد کاهش یافت
  • کاهش آمار فوتی‌های جاده‌ای نسبت به سال گذشته در آستارا
  • ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در جاده طبس/ ۱۳ کشته و ۶۲ مجروح در یک سال گذشته