Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:50:30 GMT

گرد و غبار دید افقی در جاده‌های جنوب کرمان را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۲۸۰

گرد و غبار دید افقی در جاده‌های جنوب کرمان را کاهش داد

بنا به اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان، مسعود جمیلی کرمانی روز پنجشنبه از بروز پدیده ریزگردها در محورهای مواصلاتی رودبار جنوب به ایرانشهر و قلعه‌گنج  به سمت جاسک خبر داد و افزود: با توجه به خیزش و ورود ریزگردها و گردو غبار از مرزهای شرقی کشور و استان سیستان و بلوچستان به حوزه جنوب استان کرمان شاهد کاهش دید افقی به ویژه در محور رودبار به ایرانشهر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آن دسته از رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند با توجه به کاهش دید افقی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به نیاز روشن کردن چراغ٬های وسیله نقلیه در گرد و غبار برای دیدن سایر وسایل نقلیه، رانندگان قبل از خروج از حوزه جنوب استان به سمت استان سیستان و بلوچستان چراغ های خودروی نقلیه خود را کنترل و در صورت معیوب بودن نسبت به رفع عیب اقدام کنند. 

مدیرکل راهداری جنوب کرمان گفت: راهداران شهرستان‌های جنوبی و گشت‌های راهداری به صورت آماده‌باش در محورها حضور دارند.

وی افزود: مردم در صورت مشاهده هر گونه مشکل جاده‌ای همچون ورود شن‌های روان به محور اصلی راه و اشیای مزاحم تردد، مراتب را به شماره ۱۴۱مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان اطلاع دهند.

جمیلی همچنین از فعال بودن ۱۷ دوربین نظارت تصویری در محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: با توجه به ارتباط و رصد الکترونیکی محورها از طریق دوربین‌های نظارت تصویری و ارسال تصاویر به اتاق عملیات مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هشدارهای لازم از طریق این مرکز به مردم و رانندگان داده شد.

وی به تخریب تعدادی از پُل‌ها و آبنماها در مسیر رودبار جنوب به ایرانشهر بر اثر سیلاب‌های اخیر و بازسازی و مرمت موقت این نقاط و راه‌های کنارگذر اشاره کرد و افزود: رانندگان در طول مسیر با توجه به تابلوها و علائم اخطاری نصب شده سرعت مطمئنه را رعایت کنند. 

وی با بیان اینکه در زمان بروز طوفان و کاهش دید استفاده از علائم راهنمایی و تابلوهای کنار جاده و خط کشی‌های کنار محور می‌تواند راننده را در مسیر درست راهنمایی کند، تصریح کرد: هر گونه حواس‌پرتی و بی‌احتیاطی راننده، استفاده از تلفن همراه و توقف‌های خطر٬ساز در بستر راه می‌تواند خطرآفرین باشد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه اطلاعیه‌های روابط عمومی این اداره کل و مرکز مدیریت راه‌ها به لحاظ ایجاد ایمنی بیشتر و اطلاع رسانی موثر به مردم و رانندگان است، گفت: رانندگان و مردم به این موارد توجه کنند.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قلعه گنج کرمان جیرفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قلعه گنج کرمان جیرفت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قلعه گنج کرمان جیرفت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب جنوب استان کرمان جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا ۴۸ ساعت آینده

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: امروز بازدیدی از محورهای جنوب استان سیستان و بلوچستان داشتیم که بر اساس نظرات کارشناسی اولیه، حجم خرابی‌ها هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. ۲۵ راه اصلی و فرعی جنوب استان بسته شده و اکنون همکاران راهداری در حال بازگشایی این مسیرها هستند.

امانی با بیان اینکه راه‌های ارتباطی ۲۵۰ روستای جنوب این استان نیز به علت سیل اخیر مسدود شده بیان کرد: ۵۰ گروه فعال و سیار راهداری با ۱۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری که بخشی از آن از استان‌های معین از جمله هرمزگان، کرمان و راهداری جنوب کرمان عازم استان سیستان بلوچستان شدند، مشغول فعالیت هستند تا در اسرع وقت به بازگشایی مسیرها بپردازند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: ظرف ۱۰ روز آینده تمام راه‌های استان بازگشایی خواهد شد که البته اولویت بازگشایی، با راه‌های اصلی مواصلاتی شهرستان چابهار به دیگر نقاط است که امیدواریم ۲۴ یا حداکثر ظرف ۴۸ ساعت آینده بازگشایی شود.

وی همچنین از نجات مسافران دو دستگاه اتوبوس که درگیر سیلاب شده بودند نیز خبر داد.

کد خبر 6081959 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بازگشایی محورهای سیستان و بلوچستان تا ۴۸ ساعت آینده
  • بازگشایی راه‌های اصلی جنوب سیستان و بلوچستان تا دو روز آینده
  • نجات ۱۶ خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان
  • آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی جنوب استان کرمان
  • خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • همه راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند
  • محور رودبارجنوب - ایرانشهر همچنان مسدود است
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام