Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامعلی ساران، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: شهرداری یکی از نخستین مجموعه‌هایی بود که به محض شیوع ویروس کرونا وارد عمل شد و یکی از نخستین بخش‌های این نهاد عمومی نیز که در این زمینه تمهیدات مختلفی را در نظر گرفت سازمان آرامستان‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او، با اشاره به نشست مشترک شهرداران و بخشداران منطقه فرهنگی کاشان بزرگ (برزک، نیاسر، قمصر، آران و بیدگل و...) افزود: الزامات و تمهیدات بهداشتی در مراحل غسل، کفن و دفن متوفیان یکی از دغدغه‌های جدی متولیان امر در ابتدای وضعیت پیش آمده بدلیل خطر شیوع و زمینه مساعد آن در هنگام حمل و دفن جسد بود که در این زمینه پس از عقد قرارداد با یک شرکت خصوصی و استفاده از ظرفیت مجموعه‌های دیگر نظیر ستاد انضباط شهری مقرر شد بعد از انجام فرآیند تغسیل اموات در سازمان آرامستان‌ها، متوفیان همراه با عوامل دفن، به مناطق مورد نظر اعزام شوند. مقرر شد بعد از انجام فرآیند تغسیل اموات در سازمان آرامستان‌ها، متوفیان همراه با عوامل دفن، به مناطق مورد نظر اعزام شوند.

به گفته او، ۳۰ هزار نفر ساعت در این تمهیدات ضدعفونی متوفیان، کفن، کاور و تمام موارد در تماس با متوفی، عمیق‌تر حفر شدن قبور، استفاده از آهک و سایر موارد فعالیت دارند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان، همچنین تأکید کرد: نکته قابل توجه در مورد دفن و غسل کردن اموات در سازمان آرامستان‌های شهرداری آن است که با وجود اجازه شرعی تیمم بیماران کرونایی، اما هیچکدام از متوفیان در این مدت بدون غسل دفن نشده و تمام موازین دینی به صورت کامل برای تمام اموات انجام شده است.

ساران، در ادامه به موضوع دفن متوفیان در بخش‌ها و مناطق حومه و اطراف شهر اشاره و عنوان کرد:‌یکی از اقدامات قابل ذکر در این زمینه که البته انرژی فراوانی را نیز از کارکنان سازمان به خود معطوف کرد، اعزام عوامل دفن سازمان آرامستان‌ها به این مناطق به شمار می‌آید که دلیل آن عدم آلوده شدن مردم و نظارت بر اجرای بهداشتی و صحیح تدفین بوده است.

به گفته او، همچنین عدم اجازه ورود افراد به دارالسلام گلابچی در روز‌های آخر هفته و انجام مراسم خاک سپاری به صورت محدود را به عنوان تمهید دیگر این سازمان بود که همراهی نسبتا خوب شهروندان در این زمینه قابل قدردانی است.

ساران با اشاره به ضدعفونی کردن روزانه سازمان آرامستان و محل شست‌وشوی اموات، از کنترل وضعیت سلامتی کارکنان این سازمان به صورت مستمر خبر داد و گفت: با این وجود، اما این ایثارگران گمنام همواره در معرض خطر قرار دارند که نیازمند همراهی بیشتر مردم و توجه بیشتر به شرایط آنان است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان در ادامه با تأکید مجدد ممنوعیت دفن اموات در آرامستان‌های سطح شهر و الزام قانونی آن حتی قبل از شیوع کرونا، از عدم توجه این آرامستان‌ها مخصوصا با توجه به شرایط موجود انتقاد کرد.

ساران، ضرورت اهتمام جدی‌تر اداره اوقاف و امور خیریه را خواستار شد و گفت:البته تا زمانی که حمایت قانونی لازم برای برخورد با این تخلفات وجود نداشته باشد، نمی‌توان به اصلاح وضع موجود امیدوار بود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آرامستان کاشان تمهیدات بهداشتی دفن متوفیان کرونایی سازمان آرامستان های شهرداری سازمان آرامستان ها شهرداری کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا سازمان در گرو ارتقا مستمر منابع انسانی است



 هرمزگان-جام جم انلاین-هانی شکوهی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به مناسبت روز ملی منابع انسانی یادداشتی نوشت.   در متن این یادداشت آمده است؛                       
نامگذاری روز ملی منابع انسانی در۲۵ فروردین ماه مجالی شد برای تقدیر و تشکر از همه کسانی که با تلاش و کوشش خود به رشد و پیشرفت منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و اقتصاد کشور کمک کرده و می‌کنند. در این روز مهم، ما به همه کارکنانی که با اراده، مهارت، و تعهد خود قطار توسعه و تولید را به پیش برده‌اند، احترام و تقدیر خود را اعلام می‌کنیم چرا که تمامی موفقیت‌های امروز مرهون مجاهدت‌های این گنجینه عظیم سازمانی است.
اعتقاد داریم که بهترین سرمایه‌های یک سازمان، منابع انسانی ارزشمند آن است بنابراین همواره سعی کرده‌ایم با ارتقا سطح دانش و مهارت‌های کارکنان، بهبود محیط کاری و ارتقا رضایتمندی شغلی، زمینه‌های مساعدی را برای رشد و توسعه آنها فراهم کنیم.
رفاه پرسنل را همواره در حد مقدورات سازمانی مدنظر داشته‌ایم و به منظور ارزیابی نیازهای آموزشی کارکنان، برنامه‌های آموزشی جامعی تدارک دیده‌ایم و سعی در ارتقا دانش فنی و مدیریتی سرمایه های خود داریم.   همچنین از طریق برنامه‌های پاداش و تشویق، تلاش مستمر و عملکرد کارکنان را مورد ارزیابی و ممیزی قرار می‌دهیم و معتقدیم افزایش راندمان کاری به صورت مستمر ممکن و در عین حال ضروری است.
در چنین چارچوبی حیاتی است به هوش جمعی سازمان خود که از همکاری، تلاش و تعامل بخش های مختلف ناشی می شود، فرصت بروز دهیم، روش های سازمانی را اولویت بندی کنیم و مجال دهیم راه حل های نوین ظهور کنند.   بی شک در این وضعیت همکاری بیشتری را با کارکنان در تمام سطوح شاهد خواهیم بود و ما نیز به عنوان مشاوری امین وضعیت منابع انسانی را به مدیریت عامل و هیات مدیره انعکاس خواهیم داد که نتیجه‌ی آن عملکرد بهتر سازمان در تمامی ابعاد است.  
در پایان بار دیگر به سهم خود از تمامی کارکنان منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، به خاطر تلاش‌ها، وظیفه شناسی و ازخودگذشتگی‌شان صمیمانه تشکر می‌کنم و امیدوارم که همچون گذشته با همت و انگیزه خود مسیر دستیابی به اهداف و چشم انداز ترسیمی را تسهیل و تسریع کنند.
هانی شکوهی سرپرست معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

دیگر خبرها

  • توجه ویژه به مردمی‌سازی پروژه ها و محرومیت‌زدایی در بودجه ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟
  • مراسم تشییع و تدفین مدیر تیم‌های ملی موی تای برگزار شد
  • مراسم تشیع و تدفین مدیر تیم های ملی موی تای برگزار شد
  • ارتقا سازمان در گرو ارتقا مستمر منابع انسانی است
  • تشییع و تدفین پیکر مادر شهید در کردکوی +فیلم
  • تشییع و تدفین پیکر مادر شهید در کردکوی +_فیلم
  • تعیین نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • رایزنی توماس وست درباره تعیین نماینده ویژه افغانستان در دبی