Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-16@14:20:22 GMT

مهدی‌زاده: منتظر طلای سوم جهان باشید

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۳۲۳

مهدی‌زاده: منتظر طلای سوم جهان باشید

کاراته‌کا ملی‌پوش ایران امیدوار است در سال جاری به سومین طلای جهان برسد و سهمیه المپیک ۲۰۲۱ را کسب کند.

به گزارش "ورزش سه"، امیر مهدی‌زاده که قرار بود اردیبهشت‌ماه ۹۹ در رقابت‌های انتخابی المپیک در رشته کاراته شرکت کند، به دلیل لغو المپیک باید بدن خود را آماده نگه دارد تا در مسابقات ماه‌های آینده و حتی انتخابی سال ۱۴۰۰ این سهمیه را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهدی‌زاده با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌توانیم در مکان جمعی تمرین کنیم، به "ورزش سه" گفت: ورزشکاران باید در باشگاه‌ها و اردوها تمرین کنند و خود را آماده نگه دارند، اما به دلیل وجود ویروس کرونا، به نظرم ورزشکاران بیشتر از همه در معرض خطر هستند چراکه نمی‌توانند به تنهایی تمرین کنند و باید کار گروهی انجام دهند.

 

او ادامه داد: من در خانه سعی می‌کنم تمریناتم را انجام دهم تا بدنم اُفت نکند ولی اینکه بشود در خانه تمرین خاصی انجام داد تا پیشرفت خاصی حاصل شود، امکان‌پذیر نیست. در منزل، امکانات باشگاه نیست ولی همین تمرینات روزانه‌مان، اجازه نمی‌دهد بدن‌مان از شرایط ایده‌آل خارج شود و همین کار هم خوب است. البته این شرایط تنها برای من نیست و همه ورزشکاران وضعیت یکنواختی دارند. باید با این شرایط کنار بیاییم و در خانه تمرین کنیم تا ببینیم در یکی، دو ماه آینده چه اتفاقی می‌اُفتد.

 

قهرمان دو دوره مسابقات جهانی کاراته اضافه کرد: بچه‌های ملی پوش نیز همه در خانه تمرین می‌کنند و شرایط تمام کاراته‌کاها یکسان است. هرکس به نوعی خودش را سرگرم می‌کند. باید در این وضعیت به نوعی خودمان را با تمرینات خانگی سرگرم کنیم تا بهتر و سرحال‌تر بمانیم.

 

مهدی‌زاده درباره نمایش تمرینات خانگی‌اش در فضای مجازی ابراز کرد: خودم دوست دارم به همه بگویم مشغول تمرین در منزل هستم چون می‌دانم شرایط همه به یک شکل است. این روزها تمرین کردن و ورزش در خانه می‌تواند به افزایش روحیه همه کمک کند.

 

 

 

او با بیان اینکه فدراسیون جهانی کاراته تاریخ جدیدی برای رقابت‌های انتخابی المپیک اعلام نکرده است، گفت: تاریخ المپیک به یک سال و نیم بعد رفت و طبیعتا انتخابی المپیک هم که قرار بود اردیبهشت ۹۹ برگزار شود، احتمالا با یک سال تاخیر و به تاریخ اردیبهشت ۱۴۰۰ برود.

 

این ملی پوش کاراته ایران با بیان اینکه نحوه تخصیص سهمیه‌های این رشته در المپیک تغییر نمی‌کند، اظهار کرد: بخاطر شیوع کرونا در جهان، دو مسابقه بین‌المللی کاراته لغو شد که با تاخیر یک ساله المپیک، احتمالا آن مسابقات هم برگردد و شرایط بهتری برای امثال من به وجود بیاید. به نظرم رقابت‌های قهرمانی فرانسه قطعا برگزار خواهد شد.

 

مهدی‌زاده با بیان اینکه تعویق یک ساله المپیک به نفع من شد، عنوان کرد: ان‌شاالله با پایان شیوع کرونا، در آبان‌ماه امسال مسابقات جهانی کاراته را خواهیم داشت که خیلی به من کمک می‌کند چراکه برای این بازی‌ها برنامه‌ریزی خاصی داشتم. با شروع دوباره تمرینات، به طور جدی‌تر آماده این مسابقات می‌شوم و قول می‌دهم سومین طلای جهانی را به دست آورم و اولین کاراته‌کار یرانی شوم که سه طلای انفرادی این رقابت‌ها را دارم. البته الان هم دو طلا را کسی به دست نیاورده، اما دوست دارم هت‌تریک کنم و به لطف خدا قطعا به این هدفم می‌رسم.

 

او با بیان اینکه فدراسیون جهانی کاراته تا دو هفته آینده برای اعلام زمان رقابت‌های انتخابی اعلام نظر می‌کند، گفت: بخاطر شیوع کرونا در جهان، سه مسابقه بین‌المللی کاراته لغو شده بود و از طرف دیگر فدراسیون جهانی قصد داشت خودش تعیین سهمیه المپیک را انجام دهد که با این شرایط، قطعا سهمیه سوم را به ما نمی‌دادند و قاعدتا شانس آخر را از من گرفته بودند. اگر آن کار را می‌کردند، عدالت برقرار نمی‌شد، اما با تعویق المپیک، فکر می‌کنم دوباره مسابقات لغو شده، برگزار شود.

امیر مهدی زاده کاراته

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: امیر مهدی زاده کاراته جهانی کاراته مهدی زاده یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری مربی تیم ملی بعد از جدایی: برای المپیک تن به هرکاری نمی‌دهم

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بعد از جدایی از کادر محسن کاوه تأکید کرد، اگر نوع تمرینات تغییر نکند، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

به گزارش مشرق و به نقل از جماران، احسان لشگری که پیش از اعزام تیم کشتی آزاد کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا با این تیم قطع همکاری کرد، اظهار داشت: من برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم، ولی امیدوارم که در حوزه تمرین، برنامه تمرین و انتخاب استراتژی مناسب در نوع تمرینات تجدیدنظر اساسی صورت بگیرد.

وی درباره اینکه عنوان شد او به دلیل اختلاف سلیقه فنی از کادر فنی تیم ملی جدا شده است، گفت: فقط اختلاف سلیقه فنی نبود، مربیان از برنامه‌های فنی بی‌اطلاع هستند و من مربی نیستم که پنج دقیقه مانده به تمرین متوجه برنامه تمرینی شوم. باید در مورد نوع تمرین، چه بدنسازی و چه هوازی، مرور فن و تمرین کشتی با مربیانی که هستند صحبت شده است و بعد از اجماع، برنامه تمرینی اجرا شود. من مربی نیستم که به خاطر رفتن به المپیک تن به هر شرایطی بدهم و هر طور شده و با هر شرایطی به المپیک بروم، چون در نهایت سرمربی و مربیان باید در پایان مسابقات پاسخگوی نتایج باشند. به هرحال به این موارد ترتیب اثر داده نشد که تصمیم به قطع همکاری گرفتم. برای محسن کاوه آرزوی موفقیت می‌کنم، او مربی من بوده است، برایش احترام قائلم و دوستش دارم. امیدوارم در المپیک بهترین نتیجه را بگیرند.

دارنده مدال برنز المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا اختلاف‌نظری بین او و رئیس فدراسیون ایجاد نشده است، تأکید کرد: تنها رفتار مناسبی که دیدم، از سوی علیرضا دبیر بود. اتفاقاً ما خیلی بهتر حرف هم را متوجه می‌شدیم. از او بابت اعتمادی که به من داشت، ممنونم.

احسان لشگری در خاتمه تصریح کرد: من فقط امیدوارم که در مدت باقیمانده تا المپیک، تغییرات اساسی در نوع تمرینات، بدنسازی و پکیج تمرینی ایجاد شود. مربیان خودشان بهتر می‌دانند چه کارهایی باید انجام شود. اگر این اتفاق رخ ندهد، در المپیک به مشکل برخواهیم خورد.

دیگر خبرها

  • احتمال غیبت 3 هفته ای منتظر محمد در بازی های مس رفسنجان
  • کاراته قهرمانی کشور؛ معرفی نفرات برتر رده سنی امید‌ها
  • حافظ نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس + فیلم
  • مظفری‌ زاده: خمز نگران شده و می‌خواهد کنار خانواده اش باشد/ آلوز فردا در تمرین حاضر می‌شود
  • اهدای بیش از ۲ هزار واحد خون و پلاکت در ماه مبارک رمضان
  • حرکت رونالدینیویی سپاه ؛ همه منتظر موشک‌های سردار حاجی‌زاده بودند اما...
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود / منتظر بارش‌های بهاری باشید
  • افشاگری مربی تیم ملی بعد از جدایی: برای المپیک تن به هرکاری نمی‌دهم
  • هدفم دومین مدال المپیک است
  • منتظر انفجار درخشان یک کوتوله سفید در آسمان باشید!