Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@17:49:14 GMT

حضور خیران اصفهانی در جبهه دفاع از سلامت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۳۵۹

حضور خیران اصفهانی در جبهه دفاع از سلامت

مجمع خیران بهداشت و سلامت استان اصفهان مزین به نام امام هادی (ع) به یاری سیستم بهداشت و درمان آمده است تا در کنار پزشکان و پرستاران در جبهه دفاع از سلامت خدمت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شیوع ویروس کرونا و جهانی شدن این اپیدمی پیامدهای ناگواری را داشته است، مردم دنیا در این شرایط در راستای حفظ سلامتی و پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری با قرنطینه کردن خود سعی دارند وظیفه اجتماعی خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان شیوع بالای این بیماری قابل توجه بوده و لازم است که در راستای حفظ سلامتی خود و اطرافیان‌مان احتیاط کنیم.

در شرایط بحرانی فعلی در کشورمان که ویروس کرونا بیشتر از همیشه در جامعه شیوع پیدا کرده و امان از همه بریده است وظیفه انسانی همه ما به عنوان فردی از جامعه آن است تا با کمک‌های کوچک و بزرگ خود برای مقابله با این اپیدمی دست به کار شویم.

در شرایطی که کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و مدام فیلم و نوشته‌های مختلفی در فضای مجازی از کمبود و نبود و مشکلات و آمارها منتشر و دست به دست می‌شود، بسیاری از مردم و خیریه‌ها هستند که کمر همت بسته و توان خود را در مسیر کاهش مشکلات، جسمی و روحی و مادی و معنوی، به کار بسته‌اند و منتظر دولت ننشسته‌اند؛ مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان مزین به نام امام هادی (ع) در اقدامی خیرخواهانه از هفته‌ها قبل اقدامات برنامه‌ریزی شده و عملیاتی خود را در مسیر شکستن سد برخی مشکلات به ویژه تأمین لوازم بهداشتی و ضدعفونی در استان اصفهان انجام داده است. این مؤسسه خیریه به یاری سیستم بهداشت و درمان آمده است تا در کنار پزشکان و پرستاران در جبهه دفاع از سلامت خدمت کند.

خیران بار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را کم کردند

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به این‌که مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان مزین به نام امام هادی (ع) ۱۳ سال است که کار خودش را شروع کرده است، اظهار داشت: خیریه امام هادی (ع) در همه شهرستان‌های استان شعبه و انجمنی دارد که هر کدام به نامی از ائمه که خیران پیشنهاد داده‌اند، مزین شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان اصفهان افزود: با توجه به شیوع کرونا باید آمادگی لازمی در حوزه بهداشت و درمان رخ می‌داد، اما سیستم بهداشت و درمان این آمادگی را برای مقابله و حجم تجهیزات و مواد مصرفی یا امثال آن نداشت، بنابراین خیران خودجوش به ما پیوستند و در واقع بار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را با این همت‌شان کم کردند.

وی با بیان این‌که در حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی در استان اصفهان و شهرستان‌ها نیازسنجی می‌کند و بر اساس اولویت به آن می‌پردازد، گفت: از کارهای ابتدایی مثل مواد ضدعفونی کننده، موارد حفاظتی مانند ماسک و لباس تا تجهیزاتی برای سطوح اول درمان به آن پرداخته شد.

حیدری بیان کرد: یکی از استراتژی‌هایی که داشتیم، این بود که به دلیل آلوده بودن محیط بیمارستان‌ها، از آمدن افراد با آن‌جا جلوگیری کنیم، به همین دلیل در سطح اول مراکز بهداشتی ۱۶ و ۲۴ ساعته تجهیز شد تا مردم را پذیرش کنند و کارکنان مراکز سلامت توسط تلفن افراد را غربالگری می‌کنند و اطلاعات لازم را می‌دهند.

رئیس مجمع خیران بهداشت و سلامت امام هادی (ع) استان اصفهان با بیان این‌که امکاناتی که در مراکز برای سنجش اکسیژن خون، تب‌سنجی و موارد دیگر لازم بود با همکاری خیران تأمین و به دانشگاه داده شد، تصریح کرد: در کنار آن در سطح درمان نیز اقداماتی برای تجهیز بیمارستان‌ها به ویژه تخت‌های آی سی یو، دستگاه‌هایی که برای تنفس نیاز است مثل ونتیلاتور، کپسول اکسیژن توسط خیران انجام شد و در شهرستان‌ها و در شهر اصفهان سعی کردیم حتی‌الامکان آمادگی لازم را داشته باشیم.

حمایت اتاق بازرگانی و مجتمع فولاد مبارکه از خیران

وی با بیان این‌که همچنان این روند را ادامه می‌دهیم، اضافه کرد: همت خیران بار را از دوش دانشگاه علوم پزشکی کمتر کرده است و در کنار آن هم جاهایی مانند اتاق بازرگانی و مجتمع فولاد مبارکه در کنار خیران به کمک ما شتافتند و مقداری از این بار را به دوش گرفتند.

حیدری با بیان این‌که مجمع خیران امام هادی (ع) با نظر هیأت مدیره دست به کار شدند و با گروه‌هایی که خودجوش تشکیل شدند، اقداماتی را در راستای کمک به دانشگاه علوم پزشکی انجام دادند، خاطرنشان کرد: در مجموع اقداماتی انجام و کمک‌هایی جمع‌آوری شد و بانیانی برای کمک پیدا شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این‌که بر اساس برنامه‌ریزی که کردیم حدود یک سوم اقلام تأمین و در بیمارستان‌ها مستقر شد، ادامه داد: امیدوار هستیم که همه کمک بدهند تا زیرساخت سلامت را با همت خیران در استان اصفهان تقویت کنیم.

وی ادامه داد: اگر امروز افتخار می‌کنیم به این‌که جمهوری اسلامی در حوزه زیرساخت‌های امنیتی کاری کرده که مردم در آرامش خاطر هستند و سیستم‌های امنیتی و نظامی مجهز هستند؛ برای این است که امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورند، امیدوار هستیم که سیستم سلامت هم زیرساخت‌های آن بسیار قوی شود که برای خدمت‌رسانی به مردم، همیشه امنیت خاطر را برای مردم به ارمغان بیاورد.

حیدری با بیان این‌که ما همکاران خدوم و زحمتکشی داریم که در جبهه‌های سلامت و ایثار فعالیت می‌کنند، گفت: اگر در کنار آن‌ها تجهیزات، امکانات و مواردی که برای حفاظت از آن‌ها لازم است، تأمین شود به طور قطع می‌توانیم بهتر و بیشتر از این و با کمترین آسیب پرسنل، خدمت‌گذار شایسته‌ای برای مردم استان اصفهان باشیم.

نیازمند حمایت مردم و خیران برای خرید دستگاه‌های جنبی و تکمیلی هستیم

رئیس مجمع خیران بهداشت و سلامت امام هادی (ع) استان اصفهان با تأکید بر این‌که پول مردم یک امانت دست ما است بنابراین باید بر اساس اولویت‌ها هزینه کنیم، افزود: برخی دستگاه‌ها تهیه شده، اما برای دستگاه‌های جنبی و تکمیلی آن پول نیاز داریم.

وی با تأکید بر این‌که همه کمک‌ها باید به حساب مجمع واریز شود تا بتوانیم بر اساس اولویت‌ها و با حفظ امانت مردم تحویل سیستم بهداشت و درمان بدهیم و آن را هدفمند و حساب شده هزینه کنیم، بیان کرد: ممکن است شخصی وسیله‌ای را خریداری و تحویل بیمارستان دهد که عملاً جایی برای استفاده از آن نباشد.

حیدری با بیان این‌که موظف هستیم پولی که واریز شده را اعلام کنیم که کجا و برای چه چیزی هزینه کردیم، عنوان کرد: مردم نیت خود را مشخص کنند که بدانیم برای چه کاری باید هزینه کنیم، مثلاً برای کرونا یا تجهیز مراکز درمانی برای خدمات بهتر است.

رئیس مجمع خیران بهداشت و سلامت امام هادی (ع) استان اصفهان تصریح کرد: امیدوار هستیم که همان‌طور که مردم در عرصه‌های مختلف به میدان آمدند و سختی‌ها را به آسانی تبدیل کردند و آن ایثارشان سبب شد که خستگی‌ها از تن خدمت‌گذاران‌شان بیرون رود، در این عرصه هم محبت کنند و بدانند که این همت جای دوری نخواهد رفت.

وی با تأکید بر این‌که همه این هزینه‌ها برای سلامت است، تصریح کرد: کشورهایی که خیلی از ما پیشرفته‌تر هستند و امکانات بیشتری دارند اما زمین‌گیر شده‌اند اما در کشور ما، خدمت‌گذاران در عرصه سلامت کار می‌کنند تا بتوانند این دغدغه را کم کنند.

حیدری با بیان این‌که اگر در حوزه پیشگیری کار کنیم، می‌توانیم میوه سلامتی را بچینیم، افزود: در حال حاضر به علت این‌که کشورمان کمترین آسیب را نسبت به کشورهای پیشرفته داشته است به خاطر این بود که در بحث غربالگری، پیشگیری و اطلاع‌رسانی خیلی خوب کار کرده است.

رئیس مجمع خیران بهداشت و سلامت امام هادی (ع) استان اصفهان افزود: امیدوار هستیم مردم رعایت و حمایت کنند و هر شخصی که با آن مسؤولیت اجتماعی که برای خودش قائل می‌شود بتواند به ما کمک دهد، برای این‌که در آینده هم به خوبی از این بلا و مصیبت عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۱۹۷۹۱۴۵۱۱۳ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۲۷۸۹۱۷۷۳ بانک ملت به نام مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان امام هادی (ع) واریز کنند.

تجهیز مراکز 16 ساعته به کمک مجمع خیران امام هادی (ع) اصفهان

مصطفی رضایی با تقدیر از اقدامات خیران سلامت در پیشگیری و کنترل کرونا گفت: یکی از فعالیت‌های فوق‌العاده ارزشمند در حوزه بهداشت و پیشگیری، تشکیل و تجهیز مراکز ۱۶ ساعته درمان بیماری کرونا بود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان این‌که مراکز ۱۶ ساعته در تشکیلات بهداشت موجود نبود و تجهیزات خاصی را نیاز داشت، افزود: مجمع خیران بهداشت و سلامت استان اصفهان امام هادی(ع) در کرونا و تجهیز این مراکز بسیار به ما کمک کردند.

وی با بیان این‌که حدود ۷۰ مرکز در قالب مراکز ۱۶ ساعته را در سطح استان اصفهان به کمک خیران مجموعه امام هادی (ع) وارد مرحله ارائه خدمات شد، خاطرنشان کرد: نقش این مراکز در کاهش بار بیماری‌های درمان و بیمارستان بسیار مفید بود؛ مردم وقتی علامتی دارند به این مراکز مراجعه می‌کنند، این مراکز به صورت تشخیصی و هم در قالب ارائه داروهای رایگان برای درمان بیماری، می‌توانند نقش مفیدی را در راستای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا داشته باشند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/م۳۰/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: ویروس کرونا بهداشت و سلامت استان اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سیستم بهداشت و درمان استان اصفهان امیدوار هستیم دستگاه ها بر اساس کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تصاویر از اضطراب و وحشت عجیب امروز اصفهانی‌ها!

دریافت 6 MB دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین واکنش جالب مردم اصفهان به هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده‌ توسط پدافند هوایی را ببینید.

کد خبر 845509 برچسب‌ها رودخانه زاینده رود ایران و اسرائیل خبر مهم استان اصفهان

دیگر خبرها

  • واکنش خنده‌دار کاربر اصفهانی به ماجرای دیشب اصفهان
  • عملیات وعده صادق نشان داد ما می توانیم از هر نوع پدافندی عبور کنیم
  • اولین تصاویر از اضطراب و وحشت عجیب امروز اصفهانی‌ها!
  • حال خوب اصفهانی ها در آخرین جمعه فرودین
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت