Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:38:36 GMT

اتباع مبتلا به کرونا در ورامین رایگاه مداوا می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۴۹۰

اتباع مبتلا به کرونا در ورامین رایگاه مداوا می‌شوند

بهرام چوبان روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی، تمامی خدماتی را که به شهروندان ایرانی ارائه کرده، در خدمت برادران و خواهران اتباع نیز قرار می‌دهد و در حوزه سلامت و بهداشت نیز این خدمات بدون محدودیت انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، درمان تمامی اتباع مبتلا به بیماری کرونا که در بیمارستان شهید مفتح بستری شده و نیازمند دریافت خدمات درمانی هستند به صورت رایگان ارائه شده و هیچ وجهی از آنان دریافت نمی‌‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بیمارستان شهید مفتح شههرستان ورامین تصریح کرد: حدود ۳۰ نفر از اتباع که اغلب افغانستانی هستند به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان شهید مفتح بستری شده اند و بیش از ۳۳ نفر از این افراد نیز با مراجعه به اورژانس، از خدمات درمانی و دارو برخوردار شده و به منظور تکمیل مراحل درمانی در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

چوبان به تعداد احتمالی اتباعی که به دلیل ابتلای به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند، اشاره‌ای نکرد.

بر اساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۶۶ هزار و ۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، چهار هزار و ۱۱۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده و ۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اتباع خارجی ورامین پروندهٔ خبری درمان رایگان اتباع خارجی مبتلا به کرونا در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اتباع خارجی ورامین ویروس کرونا اتباع خارجی ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲

دیابت نوع ۲ کنترل نشده با هیپرگلیسمی، التهاب مزمن و دیس‌لیپیدمی همراه است و با گذر زمان می‌تواند منجر به عوارض میکروواسکولار مانند نفروپاتی، نوروپاتی و رتینوپاتی شود. همچنین دیابت نوع ۲ دارای عوارض ماکروواسکولار مانند تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

«خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی» و «مرگ و میر ناشی از علل قلبی و عروقی» در میان افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نسبت به سایر افراد حدود ۲ برابر است. به طور قطع، اصلاح سبک زندگی مانند رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی و پرهیز از سیگار می‌تواند از دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی‌عروقی جلوگیری کند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، سویا سرشار از پروتئین گیاهی، فیبر و فیتواستروژن است. نتایج برخی از مطالعات بیانگر این است که افزایش محصولات سویا بر افزایش مصرف سویا به منظور پیشگیری و مدیریت دیابت نوع ۲ تأکید می‌کند.

مصرف محصولات سویا مانند پروتئین سویا، لوبیای سویا و شیر سویا به طور قابل توجهی سبب کاهش تری گلیسرید، کلسترول تام، لیپوپروتئین کم‌کالری و پروتیئن واکنشی C در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. همچنین مصرف مقادیر بالای سویا (بیش از ۳۰ گرم در روز) می‌تواند قند خون ناشتا را در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ به طور قابل توجهی کاهش دهد.

منبع : ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!