Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه فارسان گفت: یکی از آموزه‏‌های قصص پیامبران در قرآن، انتقال معارف مهدوی به ما است و هرکدام از سرگذشت‌‏های آنان در حقیقت آیتی از مهدی‏‌شناسی است.

حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند مرگ ما عصاره حیات ماست، و ما هرطوری زندگی کنیم همان‏‌گونه دنیا را ترک خواهیم کرد، گفت: حضرت هشدار می‏‌دهند مرگ بدون معرفت امام زمان(ع)، مرگی جاهلانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه فارسان با بیان اینکه انسانی که عمری بی‏راهه رفته،‏ محصول‏ آن عمر را در قدح مرگش می‌‏ریزند و به او می‌‏چشانند و از سوی دیگر قدح شیرین ماحصل حیات عاقلانه است که تنها با معرفت امام زمان(ع) حاصل می‌شود، ادامه داد: به همین دلیل است که ما موظفیم همواره این زندگی شیرین را از خدای متعال طلب کنیم.

ملک‌پور اضافه کرد: حضرت مهدی(ع)، در فرمایشی وجود مبارک خویش را به خورشید، و رویداد غیبت را به ابری که جلوی خورشید آمده تشبیه فرموده‌‏اند و این بدان معناست که حضرت در عصر غیبت، در حال «مدیریت پنهان جهان» هستند.

سبک‏‌شناسی مدیریت پنهان امام زمان(ع)

وی با بیان اینکه هم‏چنین حضرت خطاب به شیعیان مرقوم فرمودند «ما در رسیدگی به شما و رعایت حال شما کوتاهى نمى‏‏‌کنیم و شما را فراموش نکرده‌‏ایم، وگرنه گرفتاری‌ها از هر سو به شما هجوم می‌‏‏آورد و دشمنان شما را نابود می‌کردند»، گفت: یکی از سبک‏‌های معرفتی امام زمان(ع)، سبک شباهت‏‌شناسی امام زمان(ع) با انبیاء(ع) است.

امام جمعه فارسان اظهار داشت: این سبک معرفتی امام عصر(ع)، در روایات به قدری مُحرز و برجسته است که می‏‌توان گفت یکی از آموزه‏‌های قصص انبیاء(ع) در قرآن، انتقال معارف مهدوی به ما است و هرکدام از سرگذشت‌‏های انبیاء(ع) در حقیقت آیتی از مهدی‏‌شناسی است.

حضرت خضر(ع)، الگوی قرآنی مدیریت پنهان معصوم

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از داستان‏‌های پُر رمز و راز قرآن، داستان حضرت موسی(ع) و حضرت خضر(ع) است که سرشار از آموزه‌‏های مهدوی است، افزود: یکی از ابعاد معرفتی آن، الگونمایی از مدیریت پنهان امام زمان(ع) در عصر غیبت است.

امام جمعه فارسان با اشاره به اینکه خیلی‏‌ها مثل ناکثین، قاسطین، مارقین و قاعدین نتوانستند آن عدل محض را تحمل کنند، اظهار داشت: لذا امام صادق(ع) هشدار می‏‌دهند: «قائم ما(ع) وقتی قیام می‌‏نماید، با جهلی به مراتب شدیدتر از جاهلیت مردم زمان رسول خدا(ص) مواجه خواهد شد»

وی با بیان اینکه به دلیل همین سختی‏‌هاست که حضرات معصومین(ع) به ما یاد می‏‌دهند ملتمسانه از خدا بخواهیم: «خدایا قلبم را براى ولىّ امرت نرم کن و مرا از آنچه خلقت را بدان امتحان مى‏‌کنى سلامت بدار و مرا در اطاعت ولىّ امرت استوار کن! خدایا! مرا راضی به عمل آن حضرت قرار ده!»‏، گفت: راهش هم این است که استطاعت صبورانه در معیت پیدا کنیم و یافتن این اطاعت هم باور به این است که باور کنیم امام زمان(ع) هر چه انجام می‌دهند امر و خواست خداست.

امام جمعه فارسان با اشاره به اینکه همه‌چیز عالم باید برای ما درس باشد و عبرت بگیریم، گفت: همین ویروس کرونا را گذشته از جنبه‌های بیماری و بلا بودن و… از این منظر ببینید که چگونه عادلانه رفتار می‌کند، برای او فقیر و غنی فرق ندارد با همه یکسان عمل می‌کند، برای او ژن خوب و بد فرق ندارد، طبق دستوری که دارد با وجدان کاری بالا و خستگی‌ناپذیر تا آخرین لحظه مشغول انجام‌وظیفه است.

وی با اشاره به اینکه کاش بعضی مدیران ما این‌گونه عمل می‌کردند، افزود: بار دیگر از کادر درمانی استان و همه عزیزانی که شبانه‌روز تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم، به‌ویژه از طلاب و دانشجویان جهادی که در جبران کاستی‌ها و بعضاً ضعف مدیریت‌ها خستگی‌ناپذیر فعالیت دارند تا مردم آسیب کمتری ببینند.

انتهای پیام/3339

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه فارسان امام زمان عج نیمه شعبان امام جمعه فارسان مدیریت پنهان امام زمان ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)

امام علی علیه السلام فرموده‌اند: «إنتَظِرُوا الفَرَجَ و لاتَیأَسوا مِن رَوحِ اللّهِ؛» «در انتظار فرج باشید و از رحمت خدا ناامید نشوید.»
منبع: بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۱۲۳

امام سجّاد علیه السلام فرموده‌اند: «المُنتَظِرونَ لِظُهُورِهِ أفضَلُ أهلِ کُلِّ زَمانٍ؛» «منتظران ظهور امام مهدى علیه السلام برترین اهل هر زمان‌اند.»

منبع: بحار الأنوار

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • وعده صادق نشان داد شکست ناپذیری اسرائیل یک ادعاست
  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • عملیات وعده صادق اسرائیل را در چشم جهان تحقیر کرد
  • قرآن منبع اصلی علوم انسانی اسلامی است
  • بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است
  • حمله سپاه به رژیم صهیونیستی، عظمت ایران را به جهان ثابت کرد 
  • فال حافظ امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • دیدار امام جمعه همدان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان