Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام اصغر قاضی خانی گفت: هر کسی وظیفه خودش را انجام و صداقتش را به ولی خدا نشان دهد، فرد منتظر است و گناه باعث می شود از امام زمان(عج) دورتر شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام اصغر قاضی خانی، مدیر مرکز تخصصی حوزه علمیه همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان، با بیان اینکه در خصوص بحث مهدویت مساله اخرالزمان بسیار مهم است افزود: جامعه ما بلکه تمام بشریت نوعی توجه به آخرالزمان دارند و الان مخصوصا در شرایط فعلی دغدغه و سئوال مردم بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیشتر سئوالات مردم این است که آخرالزمان چه زمانی و چه اتفاقی خواهد و خواستگاه این سئوالات به فطرت آدم برمی گردد.

قاضی خوانی  تاکید کرد: به هر حال انسان از این جهت که به عنوان خلیفه الله بر روی زمین است، بر سرانجام و فرجام کارش هم اندیشه می کند وهم فطرتش به آن سمت هدایتش می کند.

وی افزود: لذا در نهایت آن بحث عبودیت و تکامل باید به سرمنزل مقصود برسد و این با تشکیل یک حکومت جهانی و پرازعدل با رهبری یک فرد معصوم که قطعا وجود بقیه الله است رقم می خورد.

مدیر مرکز تخصصی حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: پس وقتی ما به این مساله نگاه می کنیم از ابتدای خلقت تا پایان تاریخ این همه مقدمه هست برای اتفاق مبارکی است که بناست با آمدن حضرت بیفتد و آخرالزمان رقم بخورد.

وی با اشاره به روایات مختلفی از نبی مکرم اسلام در خصوص مهدویت گفت: روایات نبی مکرم اسلام وضعیت ما را روشن می کند و جایگاه و اعتقاد به مهدویت را بین تمام جوامع مخصوصا در تفکر و اعتقاد دینی اسلام و به خصوص مکتب تشیع روشن می کند.

قاضی خانی اضافه کرد: پیغمبر در احادیث مختلف مخصوصا در این حدیث شریف فرمودند: اگر از عمر دنیا یک روز هم بیشتر باقی نمانده باشد خداوند متعال آنروز را آنقدر طولانی می کند تا اینکه مهدی صاحب الزمان قیام و دنیا را پر از عدل کند.

مدیررشته تحصصی مهدویت حوزه علمیه همدان افزود: امیرالمومنین پیرو این فرمایشات از نبی مکرم سئوال می کنند که یارسول الله آیا این مهدی صاحب الزمان که می فرمایید از ما خواهد بود که پیغمبر اکرم فرمودند بله علی جان ما آغازگر دین شریعت و پایان دهنده به دین شریعت هم ما هستیم که این نکته برای ما امید بخش است.

وی اظهارکرد: جامعه ما باید که ما امید به یک منجی داشته باشد و این باور و امیدمان را روز به روز تقویت کنیم.

قاضی خانی ادامه داد: تقویت این باورهم به این است که ما ولایت حضرت را پذیرفته باشیم و خیلی از بزرگان ما  توصیه کردند که امیدوار باشید برای فرج حضرت دعا کنید.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم زیرسایه و چتر ولایت باشیم باید بدانیم که ولایت دوسو و دو جهت دارد افزود: یک جهت ولایت، امام معصوم ع است که وجود ایشان عقلانیت اندیشه، تفکر الهی وعمل الهی است و سوی دیگر ولایت، خود ما، مردم و انسانها هستیم که باید به واسطه ولی خدا به خدا متصل شویم.

مدیررشته تحصصی مهدویت حوزه علمیه همدان تاکید کرد: اگر بخواهیم ما هم مهدوی باشیم باید رفتار و عملمان منطبق با اعتقادات، رفتار و عمل نبی خدا باشد.

وی ادامه داد: در این صورت است که با این ولایت دوسویه می توانیم به سمت و سویی حرکت کنیم که بحث انتظار و منتظر بودن را رقم بزنیم.

قاضی خانی با اشاره به سئوال برخی ها مبنی بر اینکه آیا این شرایط بیماری با شرایط آخرالزمانی تطبیقی دارد گفت: در این زمینه جریاناتی است که از جریانات انحرافی مهدویت است و از اعتقاد صادق و پاک مردم سوء استفاده می کنند و مطالب ناشایسته ای می گویند.

وی با بیان اینکه در بحث مهدویت یک بحثمان شرایط ظهور و دیگری علائم ظهور است افزود: آنچه که در ابتدا مقدم می باشد، شرایط ظهور است که باید آن شرایط باشد و شرایط که فراهم شد علائم هم پشت سر آن خواهد آمد.

مدیر رشته تحصصی مهدویت حوزه علمیه همدان اظهار کرد: در بحث شرایط ما چند شرط داریم  و شرط اساسی رهبری جامع و کامل است که خود وجود نازنین بقیه الله هستند.

وی ادامه داد:  شرط بعدی داشتن برنامه جامع و کامل در این زمینه است که این برنامه جامع و کامل هم از همان زمانی که پیغمبر در عید غدیر ولایت امام علی(ع) را اعلام کردند بر جامعه ابلاغ شد .

قاضی خانی تاکید کرد: کلیات و چارچوب دین و برنامه ابلاغ شده منتها زمینه اجراش نبوده است.

وی افزود: دو نکته در این شرایط می ماند که یکی یاران حضرت و دیگری پذیرش مردم است که مساله  ما در این دو جهت است که جامعه منتظر باید چاره کند و به سمت و سویی برود که جزو یاران مهدی باشیم .

مدیررشته تحصصی مهدویت حوزه علمیه همدان با انتقاد از تفکر غلطی که برای آنکه امام زمان ظهور کند باید ظلم کنیم، افزود: این در حالی است که روایات مختلفی داریم که کسی که دنبال ولی فقیه هم هست نباید گناه کند و ما باید منتظر جامعه الهی باشیم.

وی تاکید کرد: هر کسی وظیفه خودش را انجام و صداقتش را به ولی خدا نشان دهد، فرد منتظر است و گناه باعث می شود از امام زمان دورتر شویم.

قاضی خانی خاطر نشان کرد: لذا جامعه ما به این فهم از مهدویت باید برسد که زمینه ساز ظهور باشیم.

وی افزود:  ما باید از گناه و معصیت دور باشیم و جهت زندگی خودمان را به آن سمت و سویی که امام زمان نشان می دهد که همان سمت و سوی برنامه های قرآن کریم و آموزه های اهل بیت است، تطبیق دهیم.

مدیررشته تحصصی مهدویت حوزه علمیه همدان  ادامه داد: یکی از نکاتی که در این زمینه مخصوصا در این می تواند راهگشا باشد بحث دعا است که یکی دعای سلامتی و دیگری دعا برای فرج است.

قاضی خانی با بیان اینکه دعا برای ظهورباید با توجه باشد افزود: این یعنی وقتی می گوییم اللهم عجل لولیک الفرج  باید در زندگی ما ساری و جاری باشد و رفتار فردی و اجتماعی ما همگی نشانگر اللهم عجل لولیک الفرج باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قاضی خانی امام زمان ولی خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آرام پمپ بنزین‌های ساری

دریافت 8 MB کد خبر 6077242

دیگر خبرها

  • طرح «زندگی با آیه‌ها» گویای پیوند همیشگی مردم با قرآن است
  • تاکید نماینده ولی فقیه در گلستان بر ترویج اقامه نماز از آموزش و پرورش
  • معارف قرآن باید در زندگی مردم جاری باشد
  • اگر این ۵ نشانه را دارید به بیماری جدی مبتلا شده اید
  • ۵ علامت هشداردهنده که نشان می‌دهد شما به بیماری جدی مبتلا هستید
  • عشق فضای مجازی به جدایی زوج جوان منجر شد
  • وضعیت آرام پمپ بنزین‌های ساری
  • قاضی پور: مردم با واقعیت زندگی می‌کنند نه با شعار
  • ارتباط سبک زندگی با پیری شبکه مغز
  • ستاره مرده به زندگی بازگشت