Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@07:31:17 GMT

قرارگاه رمضان و رزمایش مواسات و عبادات

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۰۷۷۷

قرارگاه رمضان و رزمایش مواسات و عبادات

ماه رمضان ماه انفاق است.خوب است که یک رزمایش گسترده ای در کشور برای مواسات و کمک به نیازمندان اتفاق بیفتد. ضمن اینکه پیگیری مواسات و عبادات باید در زمان و محدوده زمانی خودش توام با عدالت و قسط دنبال گردد و در غیر اینصورت نمی تواند جلوه ای از جلوه های جامعه مهدوی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، بیانات تلویزیونی امام خامنه ای به مناسبت نیمه شعبان فرازهای بسیار مهمی داشت که باید در جای خود تحلیل و تبیین و تولیدات متناسب و نیز اقدامات لازم بعمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراز محوری این بیانات با عنایت به مناسبت و مقدمه آن ؛ انتظار ، ایجاد جامعه‌ی مهدوی و جلوه های بیرونی توام با حرکت و تلاش برای آن بود :" در انتظار فرج امید هست، تحرّک هست، اقدام وجود دارد" و معظم له مقدمه لازم انتظار فرج را تلاش در راه ایجاد جامعه مهدوی می دانند :" ما که انتظار فرج داریم، انتظار ظهور حضرت بقیّةاللّه (ارواحنا فداه) را داریم، باید در این راه تلاش کنیم؛ باید تلاش کنیم در راه ایجاد جامعه‌ی مهدوی؛ جامعه‌ی مهدوی" و تاکید می کنند که :" و خود را به هر اندازه‌ای که در وسع و قدرت ما است بتوانیم به جامعه‌ی مهدوی نزدیک کنیم که جامعه‌ی مهدوی جامعه‌ی قسط است، جامعه‌ی معنویّت است، جامعه‌ی معرفت است، جامعه‌ی برادری و اخوّت است، جامعه‌ی علم است، جامعه‌ی عزّت است."

یکی از جلوه های این انتظار و حرکت در این جهت در ماه های اخیر و در جریان ابتلای عمومی و جهانی کرونا ویروس خود را بخوبی نشان می دهد و ملت ایران خوش می درخشد.

معظم له با ذکر مصادیقی از  کمک‌های داوطلبانه مردمی در مبارزه با کرونا و دیگر اقدامات در " ایران پرچمدار تمدن نوین اسلامی" بعنوان جلوه های این تلاش در راه جامعه مهدوی و مقایسه آن با مصادیقی از اروپا و آمریکا بعنوان پرچمداران تمدن لیبرال دموکراسی ،بیان داشتند :" فرهنگ و تمدن غرب غربی محصول خودش را نشان داد"

در ادامه امام خامنه ای با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و تنگناهای مالی که برای بعض اقشار پیش آمده است و همچنین محدودیت هایی که قاعدتا برای جلسات عمومی پیش می آید؛ دو توصیه بسیار مهم نمودند:

الف: ماه رمضان ماه انفاق است.خوب است که یک رزمایش گسترده ای در کشور برای مواسات و کمک به نیازمندان اتفاق بیفتد.

ب : در غیاب جلسات عمومی ماه مبارک رمضان، از عبادت، تضرع و خشوع در تنهایی غفلت نکنیم.

مسلم است که این اقدام ملی به تنهایی از افراد و مجموعه ها بر نمی آید و می بایست یک کار جبهه ای وسیع با مشارکت مردمی همچون مرحله پیشین در دفاع از سلامت مردم صورت بگیرد و لذا می بایست یک قرارگاهی با عنوان همین ماه مبارک دارای نفوذ بسیار بالا برای راهبری هماهنگ و هم افزاری تمامی دستگاه های حاکمیتی ،دولتی و مردمی شکل بگیرد و قطعا جلوه های زیبای تلاش در راه این جامعه مهدوی آنهم در ماه مبارک رمضان با آن گستره ملی ،منطقه ای و جهانی آن ،می تواند جهانیان را متوجه این پدیده یکتا تاریخ نماید

بدون شک آفت اصلی  و جدی این مهم ، فعالیت جزیره ای و تزاحم و ورود غیر ضرور به حوزه های غیر تخصصی است. ضمن اینکه پیگیری مواسات و عبادات باید در زمان و محدوده زمانی خودش توام با عدالت و قسط دنبال گردد و در غیر اینصورت نمی تواند جلوه ای از جلوه های جامعه مهدوی باشد.

در این میان نقش جبهه رسانه های انقلاب اسلامی در تولیدات حرفه ای و به تصویر کشیدن فنی و هنرمندانه  این جلوه های جامعه مهدوی بسیار واجد اهمیت است و با عنایت به گستره جهانی اسلام و اقتضائات کنونی که همگان را متوجه فضای مجازی برای شنیدن خبر آن پدیده یکتا تاریخ نموده است می تواند آثار جهانی ای برای معرفی فرهنگ و تمدن نوین اسلامی و به تصویر کشیدن آمادگی برای ظهور ایفا نماید؛ رمز و راز دستیابی به چنین مهمی وحدت کلمه و کار قرارگاهی رسانه ای است و با روش های کنونی! بزرگترین فرصت تاریخی برای این رزمایش جهانی مواسات و عبادات را از دست خواهیم داد.

به قلم حسن بیارجمندی

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جامعه ی مهدوی جامعه مهدوی ماه مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر

این روز‌ها طبیعت کشورمان با شکوفه‌های بهاری تماشایی‌تر از همیشه شده است و شکوفه‌های بهاری چشم همگان را به خود خیره می‌کند.

شهر قطور از توابع شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی است، این شهر به دلیل آب و هوای مطلوب و کوهستانی که دارد دارای طبیعت زیبایی است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر شکوفه‌های بهاری درختان این منطقه را به نمایش گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان غربی 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • جلوه گری شکوفه‌های درختان در طبیعت شهر قطور + تصاویر
  • ببینید | علت شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب رزمایش بوده
  • عذرخواهی در پی حادثه امروز در رژه ارتش در مشهد
  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • کمبود برخی اقلام شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان
  • مهدی مهدوی همه را سورپرایز می‌کند
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون
  • خداخافظی یکی از بازماندگان نسل طلایی ایران
  • خداحافظی مهدی مهدوی از دنیای والیبال
  • حجاب در خدمت سلامت روان جامعه