Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران حیاتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با این میزان اعتبار جذب شده، ۶۶ دستگاه ماشین آلات کشاورزی خریداری شد و در اختیار کشاورزان قرار گرفت که از این تعداد، ۳۰ دستگاه تراکتور و مابقی سایر ماشین آلات کشاورزی بوده است.

وی گفت: در سال ۹۷، اعتبار مصوب  هم در بخش مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان ۴۲ میلیارد ریال بود که ۶۳ میلیارد ریال اعتبار جذب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیاتی افزود: در سال ۹۷،  بیش از ۲۰ درصد سهمیه ابلاغی جذب اعتبار صورت گرفته که تعداد دستگاه های خریداری شده از محل خط اعتباری مکانیزاسیون ۱۵۶ دستگاه ماشین آلات کشاورزی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: از مجموع کل دستگاه های خریداری شده، ۷۲ دستگاه تراکتور و مابقی سایر ماشین آلات کشاورزی بوده است.

به گفته حیاتی شرایط تسهیلات پرداخت شده ۲۰ درصد آورده متقاضی و ۱۵ درصد کارمزد است که بازپرداخت ادوات کشاورزی بالای یک میلیارد ریال هفت ساله و کمتر از این مبلغ ۵ ساله و سه ساله است.

اینک ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان شیروان به ۱.۶ اسب بخار در هکتار رسیده است.

کل سطح زیر کشت شهرستان شیروان ۵۵ هزار هکتار است که برای کشت این سطح از ۲ هزار و ۴۸۵ دستگاه تراکتور استفاده می شود، یعنی به ازای هر ۲۲ هکتار یک تراکتور وجود دارد.

در شهرستان شیروان هم اکنون ۱۰ دستگاه کمباین، ۲ هزار و ۳۲۱ دستگاه تراکتور و ۱۲ هزار دیگر ادوات کشاوزی وجود دارد.

این شهرستان واقع در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جهاد کشاورزی کشاورزی دستگاه جذب شیروان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ماشین آلات کشاورزی دستگاه تراکتور میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات آب و هوایی وکاهش دما مهمترین عامل سرمازدگی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اگرچه به گفته کارشناسان جهادکشاورزی مهاباد تاکنون خسارت سرمازدگی در باغات شهرستان نداشته ایم اما بهترین روش مقابله با آن، استفاده از دستگاههای پیشرفته است.

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی شهرستان مهاباد میگوید: یکی از روش های نوین مقابله با سرمازدگی استفاده از دستگاه هایی است که در باغات نصب میشود.

ناصرتردست افزود: جهادکشاورزی شهرستان مهاباد برای کمک به خرید این دستگاه  پارسال 15 باغدار را به سازمان جهادکشاورزی استان معرفی کرده تا با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت این دستگاه را خریداری کنند.

او اضافه کرد: هم اکنون یکی از باغداران موفق به تهیه این دستگاه شده است و قرار از پس از تعطیلات نوروز این دستگاه نصب و راه اندازی شود.

تغذیه مناسب، آبیاری قبل از وقوع سرمازدگی و استفاده از ترکیبات شیمیایی در به تاخیر انداختن گل دهی درختان از دیگر روش های مقابله با سرمازدگی باغات در فصل بهار است.

براساس اعلام جهاد کشاورزی مهاباد در فصل زراعی 1401 و 1402، 30 درصد درختان دانه دار و 40 تا 70 درصد درختان هسته دار دچار سرمازدگی شده بودند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی وکاهش دما مهمترین عامل سرمازدگی محصولات کشاورزی
  • وارد شدن خسارت به۶۰ درصد جاده‌های عشایری گچساران
  • بازگشایی تمام محورهای روستایی معمولان با کمک سپاه لرستان
  • شخم بیش از نیمی از شالیزار‌های شهرستان ماسال
  • جذب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون جوین
  • ۱۲ نفر از اعضای باند قاچاق ماشین آلات راهسازی دستگیر شدند
  • اعضای باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راهسازی در استان هرمزگان دستگیر شدند
  • تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی
  • اجرای طرح سرشاخه‌کاری در ۵۰ هکتار از باغات گردوی خلخال
  • تجهیز مدیریت برق شهرستان سبزوار به ماشین آلات و ابزار پیشرفته