Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - وزیر انرژی ایالات متحده اعلام کرد که تولیدکنندگان ائتلاف اوپک پلاس به‌راحتی می‌توانند روزانه 10 میلیون بشکه از تولید خود بکاهند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، دن برویلت امروز (پنجشنبه، 21 فروردین‌ماه) اعلام کرد که معتقد است کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» به راحتی می‌توانند تولید نفت خود را روزانه 10 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خوش‌بین است که روسیه و عربستان سعودی می‌توانند اختلاف‌های خود را حل کنند.
وزیر انرژی آمریکا تصریح کرد: فکر می‌کنم، آن‌ها به راحتی می‌توانند کاهش تولید خود را به 10 میلیون بشکه در روز و حتی بیشتر از آن برسانند و اگر دیگر کشورهای تولیدکننده نفت مانند کانادا، برزیل و دیگران را نیز در نظر بگیریم این میزان بیشتر هم خواهد شد.
وزیر انرژی آمریکا با تاکید بر اینکه این هدف به راحتی محقق می‌شود، گفت: خوش‌بین هستیم که آنها در تلاش برای تثبیت بازارها می‌توانند توافق عربستان و روسیه را جلب کنند.
مذاکرات وزیران 23 کشور عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس که برای نخستین بار در تاریخ از زمان تاسیس اوپک از طریق ویدیو کنفرانس (وبینار) برگزار می‌شود، دقایقی پیش آغاز شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیون بشکه اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت از افزایش قیمت بازماند

قیمت نفت پس از افزایش چشمگیری که در ابتدای معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانی‌های بازار نسبت به تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و متاثر شدن عرضه پیدا کرده بود، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت که در ابتدا بیش از سه دلار افزایش یافته بود، ۴۶ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۶ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید.

در حالی که برخی از منابع در گفتگو با رویترز، مدعی شده بودند رژیم صهیونیستی به خاک ایران حمله کرده است، منابع ایرانی اعلام کردند شنیده شدن صدا‌های انفجار در اصفهان، ناشی از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی بوده و حمله موشکی به ایران، صورت نگرفته است.

ایران، شامگاه شنبه هفته جاری در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، با ده‌ها موشک و پهپاد، اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داد.

سرمایه گذاران به دقت تحولات خاورمیانه را زیر نظر دارند. نرخ اضافی ناشی از ریسک ژئوپلیتیکی، در معاملات هفته جاری نفت خام تحت تاثیر کاهش نگرانی‌ها نسبت به تنش‌های بیشتر در منطقه، کاهش یافت.

دیگر خبرها

  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد