Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@17:05:49 GMT

بخشی از اراضی کشاورزی نوش‌آباد زیر آب رفت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۴۱۴۷۹

بخشی از اراضی کشاورزی نوش‌آباد زیر آب رفت

حسین فتاحی روز پنجشنبه با اشاره به بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته تشریح کرد: از صبح امروز گشت‌های جهاد کشاورزی در زمین‌های کشاورزی شهرستان آران‌وبیدگل آغاز شد تا میزان خسارت‌های اولیه ناشی از بارندگی‌های ۲ روز گذشته و جریان سیلاب به مرکزهای مربوطه اعلام شود.

وی افزود: نخستین خسارت طغیان سیل در دشت تاج‌آباد از توابع نوش‌آباد گزارش شد که مساله آبگرفتگی باغ‌های گل، پسته و زمین‌های کشاورزی بود و لازم است که مدیریت منابع آب شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل نسبت به دیواره‌سازی رودخانه مجاور مزرعه‌ها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره جهاد کشاورزی آران‌وبیدگل یادآور شد: موقعیت جغرافیایی دشت کاشان به گونه‌ای است که مسیر همه رودخانه‌ها و روان‌آب‌های ۲ شهرستان کاشان و آران‌وبیدگل به سمت نوش‌آباد هدایت شده است.

وی اضافه کرد: دشت کاشان در مخروط افکنه پنج رودخانه بنا شده و که سیلاب آنها با گذشت از شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل در مسیر ۲ رودخانه به سمت شرق و غرب نوش‌آباد سرازیر می‌شود؛ از این رو هر سال در اثر بارندگی‌های بهاره نوش‌آباد هم در مسیر آبراهه و هم در منظر آبریز دچار خسارت می‌شود.

نقاط شمالی استان اصفهان در شبانه‌روز گذشته شاهد کاهش محسوس دما، بارش باران و تگرگ بود که این سامانه بارشی موجب آبگرفتگی معابر و به راه افتادن روان‌آب در برخی نقاط از جمله کاشان و آران‌وبیدگل شد.

بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، ناپایداری‌های جوی به صورت نامتناوب تا پایان هفته آینده در این منطقه ادامه خواهد داشت.

شهر نوش‌آباد از توابع آران‌وبیدگل با جمعیت نزدیک به ۱۲ هزار نفر در فاصله حدود سه کیلومتری مرکز این شهرستان واقع شده است.

۲۱ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت در آران‌وبیدگل وجود دارد که ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار آن کشت می‌شود.

شهرستان آران‌وبیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان اصفهان اصفهان بارش باران سیل کشاورزی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کاشان و آران وبیدگل نوش آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های استان از امدادرسانی به شهرستان‌های کاشان، نائین و آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش مهر، محمدنوید متقی، با اشاره به باران سیل‌آسا، به توضیح جزئیات گزارش اولیه حادثه سیل و آب‌گرفتگی پرداخت و گفت: روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت، گزارش سیل و آبگرفتگی در شعب شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل استان اصفهان اعلام شد.

وی ادامه داد: سیل ۲ دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به ۳ باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نائین و آران و بیدگل، در حال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد