Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد این گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره سوریه را غیر حرفه ای خواند که بر اساس واقعیت ها تنظیم نشده است.

به گفته زاخارووا کارشناسانی که گزارش را تنظیم کرده اند به هیچ وجه در اماکنی که ادعا شده بود حمله شیمیایی شده است حضور نیافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: زمانی که کارشناسان براساس حدس و گمان گزارش را تنظیم می‌کنند، مسائل شروع می‌شود و بدون ارائه مدارک در سه مورد نیروهای سوی و نیروی هوایی این کشور به حمله شیمیایی متهم شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود از قصد آمریکا برای کاهش کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد و اظهار داشت: تصمیم آمریکا برای تجدیدنظر در تامین مالی سازمان بهداشت جهانی بویژه در شرایط کرونا بی‌موقع و بی‌مورد است.
زاخارووا گفت: حضور غیرقانونی آمریکا در سوریه خطرناک است و هزاران نفر گروگان اقدامات آمریکا در مناطق تحت کنترل نیروهای آمریکایی شده‌اند.

دونالد ترامپ به تازگی از اقدامات سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد و با ادعای اینکه اقدامات این سازمان چین محور بوده است، این سازمان جهانی را مسئول وضعیت کنونی کرونا در آمریکا خواند.

تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت هم دیروز با رد ادعای آمریکا در مورد چین محوری این سازمان گفت: ما به همه ملت‌ها نزدیک هستیم و کور رنگ به حساب می‌آییم(اشاره به تفاوت نگذاشتن بین کشورها در امر میاه یا کورنا).

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۴۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در اجلاس معاونان بهداشت دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در بیمارستان قلب تهران برگزار شد، افزود: خوشبختانه برنامه‌های کلان حوزه بهداشت اعم از جوانی جمعیت و سلامت خانواده در کشور نهادینه شده و با اجرای موفق پویش ملی سلامت و مشارکت گسترده مردمی در این پویش، برنامه غربالگری بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت نیز اجرا شد و از این پس باید کنترل این بیماری‌ها در جمعیت هدف، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی (امرو) در ایران و بازدید وی از مراکز بهداشتی در سفر به استان اصفهان، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای بهداشت منطقه یک کشور مرجع است و سازمان بهداشت جهانی از ایران توقع دارد برای انتقال بیشتر تجارب و تکنولوژی خود به کشورهای منطقه، برنامه داشته باشد.‌

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: ۱۶ مرکز تحقیقاتی حوزه بهداشت مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی هستند که با توجه به حضور رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در ایران، زمینه همکاری این مراکز و سایر مراکز تحقیقاتی با امرو بیشتر فراهم شده است و مراکز شبکه بهداشت باید به تقویت مراکز تحقیق و توسعه خود بپردازند زیرا بهترین فیلد برای پژوهش در حوزه سلامت، حوزه بهداشت است.

کد خبر 6079832 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • بسترسازی «شی» در مسیر نظم چینی
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است
  • بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل : پاسخ تلافی جویانه ایران عامل « بازدارندگی » است